Vogtland coilover - kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Vogtland coilover - kokemuksia?
Hirveästi en ole kyseisestä alustasta kokemuksia löytänyt joten kysytään niitä täällä. Kevättä varten on ruvettava miettimään eri vaihtoehtoja tuohon profiilin passattiin. En tiedä onko tuota alustaa kovin moni edes ostanut/asentanut, mikä on varmaan syynä nihkeään kokemusten löytymiseen.
Hinnan perusteella voisi kuvitella että samaa tasoa noin kuin FK Highsport, ehkä jopa parempi.
Hyvä vaihtoehto (kai) olisi myös H&R Cup-kit 50/40mm madaltavana, mutta mieli tekisi vähän säädettävää niin ei sitten kaduta kun jääkin vähän erilaiseksi kuin on viime yönä haaveillut... Ja lumen takiakin olisi kiva aina heittää talveksi ylemmäs.
Mutta heitän pallon seuraavalle..
Hinnan perusteella voisi kuvitella että samaa tasoa noin kuin FK Highsport, ehkä jopa parempi.
Hyvä vaihtoehto (kai) olisi myös H&R Cup-kit 50/40mm madaltavana, mutta mieli tekisi vähän säädettävää niin ei sitten kaduta kun jääkin vähän erilaiseksi kuin on viime yönä haaveillut... Ja lumen takiakin olisi kiva aina heittää talveksi ylemmäs.
Mutta heitän pallon seuraavalle..
Ittelläni on nyt toista talvea Vogtlandin coilisatsi profiilin kulkineessa ja täytyy myöntää että hyvin toimii. Iskareiden katsastusarvot ei ole muuttuneet uudesta ja keväisin nuo mutteritkin saa vielä auki. Korroosiota ei ole näkyvissä edes jousissa. Kokonaisuudessaan hintaansa nähden laadukas paketti. Jämäkkä vetää vaikka radallakin, mutta pintakovuutta ei ole häiritsevästi. Joku voisi luulla jopa tehtaan sarjaksi. =)
Enkä mielestäni ole ainoa, joka Vogtlandiin on tyytyväinen.
Enkä mielestäni ole ainoa, joka Vogtlandiin on tyytyväinen.
No tähän asti oon ainaki katellu ihan vaan korkeussäädettäviä kun en omasta mielestä välttämättä tartte sen enempää säätöjä. Hintaankin näköjään vaikuttaa aika reilusti. Nälkä kasvaa syödessä, mutta jos nyt pysytään näissä alkupaloissa vaan =) Ellei tosiaan lotossa tule voittoa!
Onkohan nuo hyvät kokemukset nyt sitten näistä sarjoista missä on konin iskarit vai vogtlandin??
Onkohan nuo hyvät kokemukset nyt sitten näistä sarjoista missä on konin iskarit vai vogtlandin??
Itse tilasin tuolta.
http://www.alufelgenland.de/store/
Tuli kahden viikon päästä koti ovelle. Rahti 50€
Myyjiä on toki Suomessakin.
http://www.alufelgenland.de/store/
Tuli kahden viikon päästä koti ovelle. Rahti 50€
Myyjiä on toki Suomessakin.
Liekkö tähän 3bg koriin ees tehty tuota jäykkyyssäädettävää versiota kun ei löydy niin mistään? Kahden vuoden takuu kuitenkin tuolla halvemmallakin setillä niin ei luulisi huono olevan sekään =)
Ja kyllähän tuossa aina 100€ säästää kun saksasta tilaa. Mua vaan pelottaa sitte juuri tuo takuu-asioiden hoito..
Ja vielä semmosta että tietääkö joku vielä jotain muuta kauppaa Suomessa, joka noita myisi modificars.fi:n lisäksi?
Ja kyllähän tuossa aina 100€ säästää kun saksasta tilaa. Mua vaan pelottaa sitte juuri tuo takuu-asioiden hoito..
Ja vielä semmosta että tietääkö joku vielä jotain muuta kauppaa Suomessa, joka noita myisi modificars.fi:n lisäksi?
sille nyt paljoa oo merkitystä mitä paperilla on nuo säätövarat. ainaskin itsellä 1000€ kalliimpi alusta kuin jom pudotti venton yhtä alas jotta sain hankaamaan vetarit runkopalkkiin mutta on tuo kyyti nykyään huomattavasti parempi. tosin tolppia joutu jäykistään puoleen väliin että loppu pohjaanlyöntikumeihin vastaaminen
Useimmilla sivuilla muistaakseni ilmoitetaan edessä 40-70mm ja takana 30-70mm. Mutta nuohan ovat vaan tüv sallittuja arvoja ja todelliset vaihtelee.. En oo mittaillu paljon pitäis madaltaa, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että renkaat menee lokarin sisään. Varmaan joku 45mm. Jonkunlainen "ajokyky" huonommillakin teillä on sentään säilytettävä =)
:EDIT:
Eipä ole edes vogtlandin omassa verkkokaupassa 3bg:hen jäykkyyssäädöllä olevaa sarjaa.
:EDIT:
Eipä ole edes vogtlandin omassa verkkokaupassa 3bg:hen jäykkyyssäädöllä olevaa sarjaa.
Ajattelinpa sittenkin säästää vähän kauemmin ja laittaa alle kesällä tuommoisen. Ilmeisesti ei huono valinta? =) Mitä eroa on noilla kalliimmilla ja halvemmilla? Muuta kuin takapään painoraja? Kalliimmat 4WD vai?
Joidenkin englanninkielisten arvostelujen perusteella tulin siihen tulokseen että Vogtlandin coilit saattaa olla liian kovat näille keski-suomen ja pirkanmaan "tasasille" teille =/
Joidenkin englanninkielisten arvostelujen perusteella tulin siihen tulokseen että Vogtlandin coilit saattaa olla liian kovat näille keski-suomen ja pirkanmaan "tasasille" teille =/
Taas tuli passatissa(3C?, vm2006) istuttua noiden jousien päällä ja kyllä se tuolla peräkylien tosi karmeilla ja rosoisilla teillä nätisti menee, paljon nätimmin ja tasaisemmin mitä esim. isän primeralla(P12, vakio) tai omalla skodalla(ta technix), joissa kyytiläisillä tippuu hampaat suusta. Että ei ne ainakaan talvella oo ollenkaan epämukavat ja kesälläki rullasivat kivasti möykyt ja mutkat kun ajoin. Tulee kyllä kesäksi tuommoiset omaankin autoon, sen verran kyllä nyt vakuutti tämä ajokerta.
Kerrotaampa kokemuksia vogtlandeista 2tkm matkalta nyt ihan omakohtaisena. Eli ta technixit vaihdoin alkukeväästä vogtlandeihin, molemmat pelkästään korkeussäädettäviä. Ta:han verrattuna huomattavasti jäykempi, ei enään pyörät raapi kaariin isoissa töyssyissä. Selkeästi parempi ajaa, kuin ta:t. Mutta muutama miinuspuolikin löytyy, näillä ei pääse niin alas mitä ta:n sarjalla, takapää pömpöttää pahasti pienissä möykyissä(korjaantuu lisäämällä takapenkille enemmän naisia) ja säätäminen kohdalleen on yhtä tuskaa.
Takana on toinen säätö tapissaan alhaalla ja toisella puolen tapissaan ylhäällä, silti tapissaan alhalla oleva on ylempänä 15mm kuin tapissaan ylhäällä oleva. Edessä lähes sama homma, mutta eroa 14mm, toisen säätö tapissaan alhaalla ja toinen noin 4 kierrosta jäljellä alas. Silti tämä tappiinsa säädetty on ylempänä mitä toinen. Saisi ne säädettyä edestä ihan kuntoon, mutta sitten takapää olisi huomattavasti alempana mitä etupää ja siellä ei säätöä pysty enään oikein tekemään.
Puslat, alapallot, raidetangot jne. on kaikki myöskin uusittu 3tkm sitten ja alustan vaihdon yhteydessä uusittu yläpäät eteen ja taakse. Koko hoito on myöskin asennettu varmasti oikein, olisko siellä nyt sitten jotain pielessä kun toi takapään säätö on noin? Taitaa olla apujousien poisto edessä, että saisi edes tuon etupään hyväksi..
Takana on toinen säätö tapissaan alhaalla ja toisella puolen tapissaan ylhäällä, silti tapissaan alhalla oleva on ylempänä 15mm kuin tapissaan ylhäällä oleva. Edessä lähes sama homma, mutta eroa 14mm, toisen säätö tapissaan alhaalla ja toinen noin 4 kierrosta jäljellä alas. Silti tämä tappiinsa säädetty on ylempänä mitä toinen. Saisi ne säädettyä edestä ihan kuntoon, mutta sitten takapää olisi huomattavasti alempana mitä etupää ja siellä ei säätöä pysty enään oikein tekemään.
Puslat, alapallot, raidetangot jne. on kaikki myöskin uusittu 3tkm sitten ja alustan vaihdon yhteydessä uusittu yläpäät eteen ja taakse. Koko hoito on myöskin asennettu varmasti oikein, olisko siellä nyt sitten jotain pielessä kun toi takapään säätö on noin? Taitaa olla apujousien poisto edessä, että saisi edes tuon etupään hyväksi..
Ei todellakaan kannata tilata. Perästä tuli ihan hyvä ja suht balanssissa nuo on 3BG Passatissa. Keulasta tuli vaan yksi helvetin pomppulinna ja noin 4000km on kynnetty autolla jolla ei meinaa pysyä mutkissa enää tiellä, eikä penkillä.
Heti asennuksen jälkeen yhteydenotto Vogtlandille joka ihmetteli ja pahoitteli iskarien toimintaa. Seuraavana päivänä soitti myyjä Modificarsilta ja epäili jommankumman etuiskarin olevan viallinen. Aikoi laittaa uuden tilaukseen ja arveli sen tulevan seuraavalla viikolla. Kohta on viisi viikkoa kulunut eikä mitään ole kuulunut. Edullinen sarja ja hyviä arvioita netissä mutten ole kyllä samanlaiseen kasaan pas**a tuhlannut ennen rahaani.
Heti asennuksen jälkeen yhteydenotto Vogtlandille joka ihmetteli ja pahoitteli iskarien toimintaa. Seuraavana päivänä soitti myyjä Modificarsilta ja epäili jommankumman etuiskarin olevan viallinen. Aikoi laittaa uuden tilaukseen ja arveli sen tulevan seuraavalla viikolla. Kohta on viisi viikkoa kulunut eikä mitään ole kuulunut. Edullinen sarja ja hyviä arvioita netissä mutten ole kyllä samanlaiseen kasaan pas**a tuhlannut ennen rahaani.
Sisäinen fyysikkoni sanoo kyllä että ei niin minkäänlaista väliä. Newtonin kolmas laki kun meni näin: "jos kappaleeseen vaikuttaa toinen kappale jollain voimalla, niin samanaikaisesti kappaleen täytyy vaikuttaa toiseen kappaleeseen yhtä suurella, mutta suunnaltaan vastakkaisella voimalla."
Tarkoittaa siis sanoa että jos auto puristaa jousta kasaan yläsuunnasta voimalla X, on se täsmälleen sama tilanne kuin että tienpinta kohoaisi ylöspäin ja autoa pidettäisiin katosta kiinni jotta se ei nousisi mukana, jolloin jousitukseen kohdistuu sama voima X.
Progressiivisuus ei siis ole suunnasta kiinni, jos siellä jompikumpi pää painuu kasaan toista herkemmin niin se toimii täsmälleen samalla tavalla oli se ylhäällä tai alhaalla.
Tarkoittaa siis sanoa että jos auto puristaa jousta kasaan yläsuunnasta voimalla X, on se täsmälleen sama tilanne kuin että tienpinta kohoaisi ylöspäin ja autoa pidettäisiin katosta kiinni jotta se ei nousisi mukana, jolloin jousitukseen kohdistuu sama voima X.
Progressiivisuus ei siis ole suunnasta kiinni, jos siellä jompikumpi pää painuu kasaan toista herkemmin niin se toimii täsmälleen samalla tavalla oli se ylhäällä tai alhaalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa