Kaverin Jetassa kävi tällanen.
Yhtäkkiä vinkkarit viuhuu täysillä vaikka viiksi nollilla, Virtojen katkaisu ei auta, pyyhkijät vieläkin vetelee omiaan. Ainoastaan akun irroitus lopetti pyyhkimisen. Sen jälkeen ei pyyhkimet toimi ollenkaan, Vikavaloja paloi ohjaustehostimessa, luistonestossa, airbagin valo palanut jo jonkun aikaa ja palaa edelleen, ohjaustehostimen ja luistoneston valo lakkasi palamasta kun käytti akkua irti.
samaisena päivänä asennettu Xenon muutossatsi. Olisiko tsenonit särkeny jonku ohjainboksin vai mikähän tähän asiaksi? vag-com ei antanut kunnon koodejakaan...
Jetta vm -06 1,9tdi pyyhkijät tilttasi. Ohjainboksi?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ross-tech kirjoittaa jälkiasennusxenoneista CAN-väyläisiin näin: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Retrofitting
Eli hyvällä tuurilla xenonit poistamalla (ja tekemällä muille kulkijoille palveluksen) saa auton vielä kuntoon, huonolla tuurilla sieltä on useampikin ohjainlaite palanut. Yleensä tuolloin niiden uusinta on ainoa vaihtoehto.
The Installation of HID Conversion Kits may not just be illegal but can also cause Damage to the Cars Electronics. These Points sum up what we have seen over the Years.
Central Electronics Control Module (J519 / Address 09) failure is highly possible and the cost of our Reputation and Vehicle Repair(s) outweigh the benefits for the End User's Retrofit Job.
Wiper Motor Control Module (J400 / Slave of Address 09) failure is common due to Voltage Spikes in the HID Conversion Kit Electronics. This is mostly caused by low Quality Components being used by the Vendors.
Eli hyvällä tuurilla xenonit poistamalla (ja tekemällä muille kulkijoille palveluksen) saa auton vielä kuntoon, huonolla tuurilla sieltä on useampikin ohjainlaite palanut. Yleensä tuolloin niiden uusinta on ainoa vaihtoehto.
Xenonit on vaan pitkissä valoissa. Sellanen flipa niissä oli ollut kans että kun pitkät on päällä niin toinen xenonvalo sammuu jonkin ajan kuluttua ja syttyy taas kun käyttää virrat pois päältä... sama jatkunu jonkun aikaa ja sen jälkeen pyyhkimet sekosi. pitääpä kaverille sanoa että rekisteröityy tänne foorumille niin saa vähän tarkempaa tietoa asiasta.
Nuo valot, niin pitkät kun lyhyet on CAN-väylässä kiinni palaneen polttimon seurannassa. Voi siis olla että se ballasti on senverran sekundaa, että heittää jännitepiikkejä autoonpäin eikä osaa kertoa ohjainlaitteelle ehjyydestään.
Ei tuossa sen suurempaa tarkkuutta tarvita. Vaihtaa ne xenonit pois pitkistä ja kokeilee saako auton toimimaan. Sen jälkeen mikäli kaikki on kunnossa, parempaa settiä tai tavallisia lisävaloja sinne auton keulalle että alkaa näkemään. Xenonien tai yleensäkin lisävalojen releytys suoraan akulta auttaa, sillä tosiaan nuo tavis valojen piuhat tulee ohjainlaitteelta, eikä niiltä kannata ottaa kuin heräte!
Ei tuossa sen suurempaa tarkkuutta tarvita. Vaihtaa ne xenonit pois pitkistä ja kokeilee saako auton toimimaan. Sen jälkeen mikäli kaikki on kunnossa, parempaa settiä tai tavallisia lisävaloja sinne auton keulalle että alkaa näkemään. Xenonien tai yleensäkin lisävalojen releytys suoraan akulta auttaa, sillä tosiaan nuo tavis valojen piuhat tulee ohjainlaitteelta, eikä niiltä kannata ottaa kuin heräte!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa