Jetta vm -06 1,9tdi pyyhkijät tilttasi. Ohjainboksi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Byge
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.12.2012 12:32

Jetta vm -06 1,9tdi pyyhkijät tilttasi. Ohjainboksi?

ViestiKirjoittaja Byge » 15.12.2012 21:49

Kaverin Jetassa kävi tällanen.

Yhtäkkiä vinkkarit viuhuu täysillä vaikka viiksi nollilla, Virtojen katkaisu ei auta, pyyhkijät vieläkin vetelee omiaan. Ainoastaan akun irroitus lopetti pyyhkimisen. Sen jälkeen ei pyyhkimet toimi ollenkaan, Vikavaloja paloi ohjaustehostimessa, luistonestossa, airbagin valo palanut jo jonkun aikaa ja palaa edelleen, ohjaustehostimen ja luistoneston valo lakkasi palamasta kun käytti akkua irti.

samaisena päivänä asennettu Xenon muutossatsi. Olisiko tsenonit särkeny jonku ohjainboksin vai mikähän tähän asiaksi? vag-com ei antanut kunnon koodejakaan...

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 15.12.2012 22:08

juuri tuosta syystä en ole uskaltanut laittaa xenon jälkiasennussarjaa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2012 23:06

No halppis-kseenonit irti sähköistä ja kattoo rauhottuuko vilkut ja pyyhkijät. Molemmat tosin on samassa ohjauspylväässä, joten jos ohjainlaitekin on yhteinen niin se voisi olla harmin aihe.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.12.2012 4:50

Millaset ballastit tuossa asennetussa muutossarjassa on?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 16.12.2012 10:25

Ross-tech kirjoittaa jälkiasennusxenoneista CAN-väyläisiin näin: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Retrofitting

The Installation of HID Conversion Kits may not just be illegal but can also cause Damage to the Cars Electronics. These Points sum up what we have seen over the Years.

Central Electronics Control Module (J519 / Address 09) failure is highly possible and the cost of our Reputation and Vehicle Repair(s) outweigh the benefits for the End User's Retrofit Job.
Wiper Motor Control Module (J400 / Slave of Address 09) failure is common due to Voltage Spikes in the HID Conversion Kit Electronics. This is mostly caused by low Quality Components being used by the Vendors.

Eli hyvällä tuurilla xenonit poistamalla (ja tekemällä muille kulkijoille palveluksen) saa auton vielä kuntoon, huonolla tuurilla sieltä on useampikin ohjainlaite palanut. Yleensä tuolloin niiden uusinta on ainoa vaihtoehto.

Byge
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.12.2012 12:32

ViestiKirjoittaja Byge » 16.12.2012 15:35

Xenonit on vaan pitkissä valoissa. Sellanen flipa niissä oli ollut kans että kun pitkät on päällä niin toinen xenonvalo sammuu jonkin ajan kuluttua ja syttyy taas kun käyttää virrat pois päältä... sama jatkunu jonkun aikaa ja sen jälkeen pyyhkimet sekosi. pitääpä kaverille sanoa että rekisteröityy tänne foorumille niin saa vähän tarkempaa tietoa asiasta.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 16.12.2012 15:58

Nuo valot, niin pitkät kun lyhyet on CAN-väylässä kiinni palaneen polttimon seurannassa. Voi siis olla että se ballasti on senverran sekundaa, että heittää jännitepiikkejä autoonpäin eikä osaa kertoa ohjainlaitteelle ehjyydestään.

Ei tuossa sen suurempaa tarkkuutta tarvita. Vaihtaa ne xenonit pois pitkistä ja kokeilee saako auton toimimaan. Sen jälkeen mikäli kaikki on kunnossa, parempaa settiä tai tavallisia lisävaloja sinne auton keulalle että alkaa näkemään. Xenonien tai yleensäkin lisävalojen releytys suoraan akulta auttaa, sillä tosiaan nuo tavis valojen piuhat tulee ohjainlaitteelta, eikä niiltä kannata ottaa kuin heräte!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa