Heippa, tässä nyt on oma 3B akvaario vuotanut pikusen sisälle vettä. Sähköviat on jo korjattu niiltä jäljiltä (mukavuusboksin johtosarja). Vieläkös tuossa on jotain "tyyppivikapaikkoja" josta tulisi vettä sisälle? Tähän mennessä tehtyä:
-Akkukaukalon poistoreijät tyhjennetty,
-raitisilmasuodattimen koteloa tarkasteltu (ei ollut yhtään kosteutta tai kosteuden jättämiä merkkejä)
-ovien välipellit tiivistetty uusiksi
-----------------------------------------------
Sitten isäukon 3C:ssä 1.9tdi (moottorikoodia en muista) paloi moottorin vikavalo, vikakoodiksi antoi VCDS-Litellä
000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 000 -
Samalla katselin "measure blockeja" ja group 007 näytti intake air temperature (G72) lämpöä 134.1C vaikka oli käynnistetty kymmenen sekuntia aikaisemmin (seisonut päivän).
Koodin kanssa käväisin marmorilla ja sainkin osan sieltä, mutta harmikseni vika ei kadonnut, saatikka muuttunut mihinkään suuntaan.
Googlettelin ja toisessa topicissa touranissa on lähdetty johtosarjaa mittailemaan, mutta lopputulosta ei ole sanottu. Jollain oli skodassa kans johtosarjassa häikkää, jotenka samaa suuntaa testaamaan passatissattiinkin. Vikavalo sammui johtosarjan heiluttelulla (myös MAF:n liitin käytettiin irti), mutta edelleen näytti samoja arvoja / koodia VCDS.
Nyt kiinnostaa, että missäpäin passattia pitäisi ECU sijaita (luultavasti tuulilasin edessä kaukalossa?) ja mitenkä se irtoaa. Suurin ongelma on, ettei ole sähkökaaviota tuohon. Mistähän sellaisen voi löytää? Netistä jo löytyi tuon anturin pinnien selitykset (1Maa 2 Temp 3+ 4Signal), mutta ecun päässä olisi kiva löytää ainakin nuo maa temp ja +
Kiitos ja Kumarrus auttajille :)
Passat 3C imuilman lämpövika, 3B kosteus ongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
Noh, kukaan ei sattunut auttamaan, mutta viat on selvitetty ja passatit pelaa.. Kerrotaan tänne jos joku sattuisi tarvitsemaan..
3B vuodot:
- Raitisilmasuodattimen jalka (hyvin vähän vuosi mutta vuosi silti)
- Ovien välipeltien tiivistys (eipä onnistunut joka ovesta ekalla kertaa)
- Akkukaukalon poistoreijät tyhjiksi
3C:
- Ecu sijaitsee tuulilasin etupuolella suojamuovin alla.
- Uusi johtosarja muistaakseni marmorilta 200€+, jäi ostamatta
- Oli piuha poikki, väriä en muista, mutta tuli ecun isompaan liittimeen (K) ja pinni oli 76 eli K76. Vedin uuden piuhan johtosarjan viereen ja tinailin kiinni ja kutistesukat päälle.
3B vuodot:
- Raitisilmasuodattimen jalka (hyvin vähän vuosi mutta vuosi silti)
- Ovien välipeltien tiivistys (eipä onnistunut joka ovesta ekalla kertaa)
- Akkukaukalon poistoreijät tyhjiksi
3C:
- Ecu sijaitsee tuulilasin etupuolella suojamuovin alla.
- Uusi johtosarja muistaakseni marmorilta 200€+, jäi ostamatta
- Oli piuha poikki, väriä en muista, mutta tuli ecun isompaan liittimeen (K) ja pinni oli 76 eli K76. Vedin uuden piuhan johtosarjan viereen ja tinailin kiinni ja kutistesukat päälle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa