G60 kulutus & tehottomuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

G60 kulutus & tehottomuus

ViestiKirjoittaja mustonenj » 2.12.2012 22:21

Ongelmana siis suurehko kulutus, matka-ajossa en ole nyt päässyt alle 10 litran. Vaihdettuja osia jo listalla lambda ja sininen lämpötila-anturi. Sininen anturi on FAE:n valmistama, kun vw oem osaa ei heti ollut saatavilla.

Täydellä kaasulla kiihdyttäessä auto tuntuu hyytyvän, mutta hiukan kaasua hölläämällä vetää hyvin.

Mistä siis kannattaisi lähteä liikkeelle, lambda ainakin oli rikkinäinen muttei korjannut ongelmaa.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 2.12.2012 23:23

Täyskaasulla jos hyytyy niin meniskö kuitenkin liika rikkaalle ja sen takia hyytyy, ootko nähnyt savuttaako? Eikä vuoda mistään kovemmilla paineilla ainetta?

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 2.12.2012 23:25

Monesti nuo hyytymiset viittaa ilmavuotoon jossain. Toki sytytysongelmakin on mahdollinen.. Ja MAP-anturi, eli imusarjan paineanturi.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 3.12.2012 6:56

Onko tulppia uusittu?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 3.12.2012 8:14

kaikki ne pikkuletkut missä ahtopaine kulkee, onko ehjät? erityisesti ecun letku.
Onko vakio? löytyykö ahtopainemittaria?

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 3.12.2012 8:16

Tarkistaisin kans laderin letkut ja klemmarit jos vaikka vuotais!

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 3.12.2012 10:08

kuten tuossa muutkin jo sitä toitotti niin kaikki alipaineletkut vaihtoon. tarvittaessa isv:tä kannattaa kiristää (tuskin kulutukseen vaikuttaa).
Ja sitten tietenkin ahtimen remontointi tottakai :)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 3.12.2012 11:21

Tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu 5tkm sitten, ahdin huollettu 20tkm sitten.

Mutta ehkäpä perehdyn tänään letkuihin, pitänee koittaa millaiset päästöt se antaa niin pääsee jotenkuten hajuille.

Tasakaasulla tuo myös tuntuu hieman nykivänkin.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 3.12.2012 11:31

ahdothan sä saat katottua kun viiksen kanssa hiukan kikkailee. ohjeita en nopealla vilkaisulla löytänyt, mutta täälläkin jossain ne pitäs olla.

muistaako samza miten ne katottiin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.12.2012 15:38


Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 3.12.2012 17:23

Hienoa. Loistavaa Sebastian :)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 3.12.2012 23:37

Noniin, ahdot ainakin ajotietokoneen ja autogaugen mittarin mukaan nousee n. 1bar paikkeille joten pitäis olla kondiksessa.

Tuolta "salaisesta valikosta" hetkellisen kulutuksen ollessa päällä näyttää taas lähes kokoajan alle 8 litraa.

Nykiminen tasakaasulla on voimistunut, pitää varuilta laittaa sytkäosat vielä kertaalleen uusiksi.

Aikaisempia remontteja tutkineena huomasin että 4 vuoden sisään kiertokangen laakerit on keritty jo uusimaan kahdesti, tyypillistä tälle moottorityypille vai pitääköhän alkaa suunnittelemaan jo varamoottorin ostoa? Myös 2 ja 3 männät on vaihdettu jälkimmäisellä kerralla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2012 1:20

Mistähän syystä ne männät on vaihdettu? Ja ei nämä kyllä ihan tuollaista tahtia kk-laakereita syö... Itse omasta G60:stä käytin kaulat auki kahden vuoden (noin 25tkm) kovan ajon jälkeen, niin laakeriliuskat olivat kuin uudet.

Mittaappa joutessasi polttoaineen paine. Ja tsekkaa sytytysennakko. Puristuspaineiden mittaaminenkaan ei olisi pahasta.

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

ViestiKirjoittaja mippo84 » 9.12.2012 15:22

Itse veikkaisin sitä sinistä anturia. Itsellä tuo RP koneinen monojetronic, niin ainakin kolme erilaista anturia olen tuohon löytänyt.

Se vastus käyrä vaihtelee ihan älyttömästi.

Esim 23c lämmössä yksi anturi näyttää 2700 ohm, toinen 2000 ohm ja kolmas 1100 ohm..

Sitten 46c lämmössä näyttää yksi anturi 1300 ohm, toinen 600ohm ja kolmas 100ohm.

Paras olisi ainakin tuohon minulle semmionen joka olisi 23c lämmössä n. 1300-1400 ohmia ja sitten 46c lämmössä joku 300-400 ohmia.

Tällä hetkellä on tuo ensimmäinen käytössä (ostin motonetistä), niin sillä menee ihan sairaan rikkaalle kone. Lähtee kylmänä vetämään vasta 3000 - 4000 kierroksen kohdalta ja sitä ennen röpöttää.

Tuolla toisella vaihtoehdolla sama ongelma ja sitten tuo viimeinen on taas semmoinen, että sillä sammuu välillä kun heittää kaasun pois, nykii kylmänä ja muutenkin hieman huono.

ekalla ja tokalla anturilla kulutus kaupungissa talvella 15l/100km ja tuolla kolmannella 10l/100km.

Ajattelin nyt laittaa tuon viimeisen vaihtoehdon paikoilleen ja kytken siihen lämpötila-anturin piuhaan sarjaan 2,5k ohmin säätövastuksen, niin saa säätää sitä lämpöä arvoa ihan ajon aikana.

Kylmäkäynnistys on hankala tuolla kolmannella anturilla, mutta nytpä sen saa huijattua käynnistyksen ajaksi tuolla säätövastuksella.

Ai niin tuo toinen anturi on PG koneen alkuperäinen anturi.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 9.12.2012 19:27

mippo84, onko se PG koneen anturi uusi vai vanha? Jos se on vanha hae suosiolla marmorilta uusi, koska voi vanhuuttaan toimia päin seiniä. Noilla tarvikeantureilla taas ei tee todistetusti mitään.

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 9.12.2012 20:04

http://www.skenegroup.net/usr/morkai/IX ... tomus.html
Tuossa vastaavanlaisia oireita corrossa!

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 9.12.2012 21:24

Itsellä autto ku vaihteli alipaineletkut uusiin. Loppui nykimiset ku seinään.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.12.2012 17:01

Ja eculle menevähän piti muistaakseni olla täsmälleen saman mittainen ja kokoinen kuin orkkis. Olisko ollut 1m pitkä?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 13.12.2012 23:22

Eculle menee tasan metrin mittainen pätkä, vaihdoin varmuuden vuoksi.

Laihallahan se käy näköjään, co arvo jää pyörimään 0,3-0,4 paikkeille.

Koitin tuota netistä löytämääni säätö ohjetta mutta en nyt tiedä ymmärsinkö sen aivan oikein.

Isv:ltä letku pois, minuutti käyntiä jonka jälkeen sinisen anturin töpseli irti, neljästi kierrokset yli 3000 ja säätämään?

Ensinnäkin ilman isv:n letkua ja sinisen anturin irrotettua ei jaksa käydä? Kokeilin sitten isv kytkettynä ja sain arvot kohdilleen, tosin kierrokset piti avittaa 830 paikkeille kun ei siltikään jaksanut käydä kunnolla. Töpselin kiinnitettyäni ne on taas perseellään?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 13.12.2012 23:38

onko sulla joku viriviri ohjelma siinä?
Voisit huvikses mitata vastukset siitä co-potikasta yleismittarilla.
Jos kerran käy laihalla niin sitä vastusta voi säätää, kierrät niin että ohmit pienenee ja sitärataa..

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 13.12.2012 23:51

Siitä co-potista sain jo säädettyä kohdilleen kaiken, niin että sinisen anturin liitin oli irti. Kun tuo anturi on kytkettynä niin heittää ne heti perseelleen eikä silloin onnistu säätääkkään jostain syystä.

Todennäköisesti tähän on dopin lastu laitettu?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 13.12.2012 23:55

no ota se anturi pois siitä putkesta ja säädät huoneenlämmössä jonnekin n 500ohm lukeman, että saa perussäädön edes sinnepäin..
Eli vastus miistä uloimmista pinneistä.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 20.12.2012 9:43

Päivitellääns tätäkin, tuo uusi lambda ilmeisesti sotkee seokset, liittimen irrotuksellahan se hakee ohjearvot ja kaikki on niinkuin pitääkin. Pitääpi tilata se orkkis lambda.

Auto muuten jätti sitten eilen kulkematta, sammui parkissa eikä halunnut lähteä enää käyntiin joten jäi huoltsikan parkkiin.

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

ViestiKirjoittaja mippo84 » 23.12.2012 11:07

Marmori tiskiltä ei saanu enää uutta anturia tuohon golffiin, tällä hetkellä on paikoillaan se vähiten ohmeja antava anturi ja sitten laitoin siihen sinisen anturin johtoon 2,5kohmin säädettävän lisävastuksen, jolla saa kylmäkäynnistykseen tarvittavan rikastuksen.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 5.1.2013 15:49

Vika mahtoi selvitä, eilen illalla sormet kohmeessa vaihdoin toisen virranjakajan paikalleen kun epäilin hall-anturi vikaa.

Nyt siis lähti käyntiin ja nykiminenkin on poissa sekä menopuoli tuntuu olevan taas niinkuin pitääkin.
Vieläkun kerkeisi sytkän säätämään täysin kohdilleen, nyt säädin vaan korvakuulolta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa