pääkysymys valoista/tehoista

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

pääkysymys valoista/tehoista

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 4.12.2012 16:33

Auto: golf IV vm.1999 1.4 , 16v

Tervehdystä kaikille.

1:Jos lisäpitkissä ja omissa umpioissa 100w polttimot: mimmonen laturi tuos on...jaksaako pitää varausta akussa. Muita ylimääräisiä virtasyöppöjä autossa ei ole.
Eli keulille tulee yhteensä semmoset n.500w valotehoa..ampeereita kulkee pikalaskulla ainakin se 40A pelkästään keulille.

2:Jos joku on laittanut ky. autoon Optiman akun nii mikä malli ois sopiva?

3:Nii ja kaverin skoda octaviasta tilttaa pyyhkijät, toimii ihan miten sattuu, jää keskelle ynm...onkohan se moottorin uusinta eesä??(vm.1999)

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 4.12.2012 17:42

mekanismin purku ja voitelu auttaa tohon pyyhkijä ongelmaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2012 19:50

Mittaa jännite kun lisälaitteet on päällä niin näet riittääkö latausteho.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 4.12.2012 22:58

Jos tehon-nousu on 2*55W -> 4*100W ja P=UI on erotus noin 20A @14V. Jos laturit tänä päivänä on 80-120A uskoisin että riittää. Riippuu tietenkin akun kunnosta, jos se haluaa 60A+ koko ajan sen 10 min ajon aikana niin kaikki loppuu aikanaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2012 23:03

Ja sitten se millä käyntinopeudella latausteho on riittävä?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 5.12.2012 0:02

Eikö se nykyään ole aina riittävä kunhan auto vaan käy. Vai olenko ihan väärässä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.12.2012 0:06

Kyllä latausjännite paljon kuormitettuna on tyhjäkäynnillä joitain volttien kymmenyksiä pienempi, mutta kyllä se useimmiten silti jää "positiiviselle" puolelle.

Mutta sitten on kumminkin taas nää ketkä harjoittavat DJ-toimintaa autossaan...

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 5.12.2012 3:15

Kestääkö golfin tavallinen umpio 100w polttimon lämpöä!? Siis parkissahan ei tule koskaan pidettyä päällä vaan aina kun liikenteessä kylmäänaikaan vuodesta.

Eli kylläkait tuntuu nuin yhtäkkiä että toimiva latausjärjestelmä antaa tuolla tienpäällä pimeillä osuuksilla sitten riittävsti virtaa, kierrokset tuolla pikkumotilla golffis alkaa oleen siinä 3000 luokkaa ja näin mutulla tuntuu että tuolloin laturi porskuttais täysillä. Parkissa ja kaupunki/lyhyessä ajossahan en luonnollisesti käytä pitkiä valoja sitten jne.

millaista akkua suositteletta golffiin?

-ja kiitokset edellisistä vastauksista-

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 6.12.2012 6:39

Pyyhkimien ongelmaan Skodassa: kuten edellä mainittiin niin vivusto jumittaa noilla oireilla. Uusi vivusto vaihtotöineen reilun satasen maksoi Skodan merkkihuollossa Kuopiossa. Luulis ettei tarvi muutaman vuoden päästä ruveta samaan jumppaan vielä jos sillä on auton omistajalle merkitystä...

Tuosta voit lueskella akuista http://www.airistonveneilijat.fi/Akkutesti-TM-2009.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa