G60 kulutus & tehottomuus
Valvoja: ffp jäsenet
G60 kulutus & tehottomuus
Ongelmana siis suurehko kulutus, matka-ajossa en ole nyt päässyt alle 10 litran. Vaihdettuja osia jo listalla lambda ja sininen lämpötila-anturi. Sininen anturi on FAE:n valmistama, kun vw oem osaa ei heti ollut saatavilla.
Täydellä kaasulla kiihdyttäessä auto tuntuu hyytyvän, mutta hiukan kaasua hölläämällä vetää hyvin.
Mistä siis kannattaisi lähteä liikkeelle, lambda ainakin oli rikkinäinen muttei korjannut ongelmaa.
Täydellä kaasulla kiihdyttäessä auto tuntuu hyytyvän, mutta hiukan kaasua hölläämällä vetää hyvin.
Mistä siis kannattaisi lähteä liikkeelle, lambda ainakin oli rikkinäinen muttei korjannut ongelmaa.
Noniin, ahdot ainakin ajotietokoneen ja autogaugen mittarin mukaan nousee n. 1bar paikkeille joten pitäis olla kondiksessa.
Tuolta "salaisesta valikosta" hetkellisen kulutuksen ollessa päällä näyttää taas lähes kokoajan alle 8 litraa.
Nykiminen tasakaasulla on voimistunut, pitää varuilta laittaa sytkäosat vielä kertaalleen uusiksi.
Aikaisempia remontteja tutkineena huomasin että 4 vuoden sisään kiertokangen laakerit on keritty jo uusimaan kahdesti, tyypillistä tälle moottorityypille vai pitääköhän alkaa suunnittelemaan jo varamoottorin ostoa? Myös 2 ja 3 männät on vaihdettu jälkimmäisellä kerralla.
Tuolta "salaisesta valikosta" hetkellisen kulutuksen ollessa päällä näyttää taas lähes kokoajan alle 8 litraa.
Nykiminen tasakaasulla on voimistunut, pitää varuilta laittaa sytkäosat vielä kertaalleen uusiksi.
Aikaisempia remontteja tutkineena huomasin että 4 vuoden sisään kiertokangen laakerit on keritty jo uusimaan kahdesti, tyypillistä tälle moottorityypille vai pitääköhän alkaa suunnittelemaan jo varamoottorin ostoa? Myös 2 ja 3 männät on vaihdettu jälkimmäisellä kerralla.
Mistähän syystä ne männät on vaihdettu? Ja ei nämä kyllä ihan tuollaista tahtia kk-laakereita syö... Itse omasta G60:stä käytin kaulat auki kahden vuoden (noin 25tkm) kovan ajon jälkeen, niin laakeriliuskat olivat kuin uudet.
Mittaappa joutessasi polttoaineen paine. Ja tsekkaa sytytysennakko. Puristuspaineiden mittaaminenkaan ei olisi pahasta.
Mittaappa joutessasi polttoaineen paine. Ja tsekkaa sytytysennakko. Puristuspaineiden mittaaminenkaan ei olisi pahasta.
Itse veikkaisin sitä sinistä anturia. Itsellä tuo RP koneinen monojetronic, niin ainakin kolme erilaista anturia olen tuohon löytänyt.
Se vastus käyrä vaihtelee ihan älyttömästi.
Esim 23c lämmössä yksi anturi näyttää 2700 ohm, toinen 2000 ohm ja kolmas 1100 ohm..
Sitten 46c lämmössä näyttää yksi anturi 1300 ohm, toinen 600ohm ja kolmas 100ohm.
Paras olisi ainakin tuohon minulle semmionen joka olisi 23c lämmössä n. 1300-1400 ohmia ja sitten 46c lämmössä joku 300-400 ohmia.
Tällä hetkellä on tuo ensimmäinen käytössä (ostin motonetistä), niin sillä menee ihan sairaan rikkaalle kone. Lähtee kylmänä vetämään vasta 3000 - 4000 kierroksen kohdalta ja sitä ennen röpöttää.
Tuolla toisella vaihtoehdolla sama ongelma ja sitten tuo viimeinen on taas semmoinen, että sillä sammuu välillä kun heittää kaasun pois, nykii kylmänä ja muutenkin hieman huono.
ekalla ja tokalla anturilla kulutus kaupungissa talvella 15l/100km ja tuolla kolmannella 10l/100km.
Ajattelin nyt laittaa tuon viimeisen vaihtoehdon paikoilleen ja kytken siihen lämpötila-anturin piuhaan sarjaan 2,5k ohmin säätövastuksen, niin saa säätää sitä lämpöä arvoa ihan ajon aikana.
Kylmäkäynnistys on hankala tuolla kolmannella anturilla, mutta nytpä sen saa huijattua käynnistyksen ajaksi tuolla säätövastuksella.
Ai niin tuo toinen anturi on PG koneen alkuperäinen anturi.
Se vastus käyrä vaihtelee ihan älyttömästi.
Esim 23c lämmössä yksi anturi näyttää 2700 ohm, toinen 2000 ohm ja kolmas 1100 ohm..
Sitten 46c lämmössä näyttää yksi anturi 1300 ohm, toinen 600ohm ja kolmas 100ohm.
Paras olisi ainakin tuohon minulle semmionen joka olisi 23c lämmössä n. 1300-1400 ohmia ja sitten 46c lämmössä joku 300-400 ohmia.
Tällä hetkellä on tuo ensimmäinen käytössä (ostin motonetistä), niin sillä menee ihan sairaan rikkaalle kone. Lähtee kylmänä vetämään vasta 3000 - 4000 kierroksen kohdalta ja sitä ennen röpöttää.
Tuolla toisella vaihtoehdolla sama ongelma ja sitten tuo viimeinen on taas semmoinen, että sillä sammuu välillä kun heittää kaasun pois, nykii kylmänä ja muutenkin hieman huono.
ekalla ja tokalla anturilla kulutus kaupungissa talvella 15l/100km ja tuolla kolmannella 10l/100km.
Ajattelin nyt laittaa tuon viimeisen vaihtoehdon paikoilleen ja kytken siihen lämpötila-anturin piuhaan sarjaan 2,5k ohmin säätövastuksen, niin saa säätää sitä lämpöä arvoa ihan ajon aikana.
Kylmäkäynnistys on hankala tuolla kolmannella anturilla, mutta nytpä sen saa huijattua käynnistyksen ajaksi tuolla säätövastuksella.
Ai niin tuo toinen anturi on PG koneen alkuperäinen anturi.
http://www.skenegroup.net/usr/morkai/IX ... tomus.html
Tuossa vastaavanlaisia oireita corrossa!
Tuossa vastaavanlaisia oireita corrossa!
Eculle menee tasan metrin mittainen pätkä, vaihdoin varmuuden vuoksi.
Laihallahan se käy näköjään, co arvo jää pyörimään 0,3-0,4 paikkeille.
Koitin tuota netistä löytämääni säätö ohjetta mutta en nyt tiedä ymmärsinkö sen aivan oikein.
Isv:ltä letku pois, minuutti käyntiä jonka jälkeen sinisen anturin töpseli irti, neljästi kierrokset yli 3000 ja säätämään?
Ensinnäkin ilman isv:n letkua ja sinisen anturin irrotettua ei jaksa käydä? Kokeilin sitten isv kytkettynä ja sain arvot kohdilleen, tosin kierrokset piti avittaa 830 paikkeille kun ei siltikään jaksanut käydä kunnolla. Töpselin kiinnitettyäni ne on taas perseellään?
Laihallahan se käy näköjään, co arvo jää pyörimään 0,3-0,4 paikkeille.
Koitin tuota netistä löytämääni säätö ohjetta mutta en nyt tiedä ymmärsinkö sen aivan oikein.
Isv:ltä letku pois, minuutti käyntiä jonka jälkeen sinisen anturin töpseli irti, neljästi kierrokset yli 3000 ja säätämään?
Ensinnäkin ilman isv:n letkua ja sinisen anturin irrotettua ei jaksa käydä? Kokeilin sitten isv kytkettynä ja sain arvot kohdilleen, tosin kierrokset piti avittaa 830 paikkeille kun ei siltikään jaksanut käydä kunnolla. Töpselin kiinnitettyäni ne on taas perseellään?
Päivitellääns tätäkin, tuo uusi lambda ilmeisesti sotkee seokset, liittimen irrotuksellahan se hakee ohjearvot ja kaikki on niinkuin pitääkin. Pitääpi tilata se orkkis lambda.
Auto muuten jätti sitten eilen kulkematta, sammui parkissa eikä halunnut lähteä enää käyntiin joten jäi huoltsikan parkkiin.
Auto muuten jätti sitten eilen kulkematta, sammui parkissa eikä halunnut lähteä enää käyntiin joten jäi huoltsikan parkkiin.
Vika mahtoi selvitä, eilen illalla sormet kohmeessa vaihdoin toisen virranjakajan paikalleen kun epäilin hall-anturi vikaa.
Nyt siis lähti käyntiin ja nykiminenkin on poissa sekä menopuoli tuntuu olevan taas niinkuin pitääkin.
Vieläkun kerkeisi sytkän säätämään täysin kohdilleen, nyt säädin vaan korvakuulolta.
Nyt siis lähti käyntiin ja nykiminenkin on poissa sekä menopuoli tuntuu olevan taas niinkuin pitääkin.
Vieläkun kerkeisi sytkän säätämään täysin kohdilleen, nyt säädin vaan korvakuulolta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa