JOM coilover alustasarja?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Blue_line
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.10.2012 15:40

JOM coilover alustasarja?

ViestiKirjoittaja Blue_line » 20.11.2012 20:26

Niin mitenkäs ihmiset on suojannu noita alustasarjojaan talvea varten? Itellä sattuu olemaan tollanen JOM RS coilover Vw Golf III/Vento, setti alla ventossa tällä hetkellä ja olis todella mukava kuulla et millasia metodeja ja aineita ootte käyttäny vastaavien sarjojen suojaamiseen? muutenkin olis kiva kuulla vähän kokemuksia niiltä, kenellä on jo pidempään ollu jomin tuotoksia 3 koppasessa/ventossa! :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:38


Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.11.2012 8:30

Sprayvaseliinia tai kuparitahnaa olen sinne ruiskutellut aina sillon tällön.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.11.2012 10:09

eipä oo itsellä suojattuna mitenkään. keväällä ku alkaa säätään niin pinelineä, rost-offia ja paineilmaa niin saa kierteet puhtaaksi. nyt jos h&r sarja olis helpompi putsata

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 21.11.2012 11:12

Ite pesin kierteet ennen nyt ennen talvisäätöä huolellisesti, jonka jälkeen suihkutin kuparitahnat ja wd-40. Sit vielä teippasin kierteet sähkö, sekä pakkausteipillä jottei ne oo täynnä paskaa kesän tullessa.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 21.11.2012 13:05

Oletteko miten säätäneet korkeutta? Tuleeko koko paketti irrottaa edestä, että pystyy säätämään? On vaan aika vaikea tuota "yläpään" josuen sisällä olevaa kierrettä alkaaa paikoillaan putsaamaan hyvin ja muutenkin arvelluttas läheä kiertämään, jos jousikuorma on päällä...

<-- itsellä tuli kanssa kesällä hankitun golfin mukana joku alustasarja ja tässä vähän arvuutellu itseltäni pärjäänkö talvenyli tällä madalluksella vai tuleeko ongelmia.

Itsellä ei oikein ole vielä mitään kokemusta näistä alustasarjoista ja en siksi olekkaan vielä viitsinyt turhaan alkaa koko pakettia iroittelemaan.

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 21.11.2012 14:17

Ihan vaan rengas pois ja paineilmalla vähä huiskutellu suurimmat kurat pois ja sit vaan säätämään siitä "sokasta".vai mitä tässä haettiin?:O

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.11.2012 16:50

jos vähänkään joutuu voimaa käyttään niin kannattaa vaan kiertää takasi päin ja putsata uudestaan. paineilma on hyvä keksintö

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 17:01

Oisko tässä vimosen päälle kakkosjetsoniin? http://www.jom.de/products/gb/Special-O ... read7.html

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 21.11.2012 17:32

Kyllä 269 euroa jom:in alustasta on ihan vitusti liikaa. Ja kyllä ihan vimosen päälle paska setti on, mut kaipa tollakin sen kiulun tonttiin saa. Mitään muuta tolla ei sitten saakkaan.

http://www.ebay.de/itm/JOM-GEWINDEFAHRW ... 0510267768

tosta saa samat paskat hieman edullisemmin.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 17:50

opa: no onkos mitään parempaa vaihtoehtoa ku tuo jommi?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.11.2012 17:55

Aikalailla kaikki muut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 18:00

Ei taida samassa hintaluokassa olla sen parempia? Eli taitaa hypätä hinta sinne 600e:hen jos haluu säädettävää alustasarjaa alle. Mullakin tulee tässä vuoden vaihteessa alustan vaihto ajankohtaiseksi ja kyllä se on kai tuo JOM hankittava kun muuten menee liian kalliiksi.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 18:04

Jep. Hinta tässä ittelläkin ratkaisee. Alustana muutenkin tuommoinen ruoska, niin ei siihen oikein viitti tuplasti auton hintasta sarjaa laittaa, kun ajotuntuma muutenkaan ole tuon ikäisessä se paras mahdollinen eikä ainakaan Jetsonissa. Tonttiin pitää saada, että voi talvella pihan aurata. Ja jospa se homma tuolla naisrintamallakin siitä piristyis.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 18:05

^ Viinaa vähemmän ja auto tonttiin, niin saattaa lykästääkkin? ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.11.2012 18:06

kerran se kirpaisee paremman alustan laitto :) tai sit joka palkasti kunnes on maksettu.
tosiaan itse laitoin h&r:n sarjan jomin tilalle kun alkoi oleen vaimennus heikossa hapessa ja ei tuu enään mitään halppis-alustaa enään laitettua

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 19:12

Onko teillä kokemuksia tuommoisesta TA Technix merkistä? About samoissa hintaluokissa pyörii.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 19:13

Ymmärtääkseni ajo-ominaisuuksiltaan kestävyydeltään yms. samaa kamaa JOMin kanssa.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 19:38

Taijan näillä puheilla ja muittenkin foorumien perusteella jättää jommit ja tekniksit tilailematta. Kattelee vaikka kesempänä uuvemman kerran. Parempi laittaa näin kylmänä ja märkänä kautena nekin rahat viinaan.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 23.11.2012 20:26

eikös noi kierteet aika hyvin puhdistu, kun ottaa varusteiks pari pulloa brake cleaneria ja suojalasit..

en ite ole mitenkään suojannut kierteitä.

Mulla on RACELAND merkkiset kynätolpat golffissa. (Hinnat kts. ebay, löytyy myös rokkor nimellä)

Pienellä madalluksella kunnon kivireki, alemmas laskettuna ok. Myös pienellä madalluksella + auto reilusti kuormattuna ok.

Kivireellä tarkoitan että huonolla asfalttitiellä "töyssyttää" jatkuvasti.

Eli jos mukavaa kyytiä haluaa niin tonttiin kunnolla sit. :)

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 28.11.2012 16:17

JOMit alla, olleet varmaan kuukauden. Pitkän ajan kokemuksia ei vielä ole, mutta kyllä sillä ajelee. Kovempi se on kuin normaali lullajousitus ja ehkä sillä ei Ahvenistoa kierretä samoilla kierrosajoilla kuin tonnin alustasatsilla.

Olen yrittänyt selvittää mikä siinä JOMmissa tai TA Tehniksissä mättää, tuloksetta. Kommentit on aina samaa "paska sarja"-tasoa. Miksi näin, ovatko muut ostaneet sen tonnin sarjan ja ovat kateellisia? Jos kierteet auki ruuvaa niin tuskin se pohjaanlyöntikumien päällä on sen mukavampi kuin mikään muukaan, mutta maltillisella normimadalluksella tuntuu olevan ihan mukavan jämäkkä.

Mukava ja jämäkkä harvoin ovat samassa lauseessa eli jos lullaa etsitte niin jättäkää sit ostamatta, mutta budjettikerhon madallukseen asiallisilla tieliikennekanttailuilla aivan bueno sarja jos ei halua sijoittaa 2x auton arvoa alustaan. Golf nyt ei kuitenkaan ole ihan se sporttisin kiesi jos sille tielle lähdetään. Jos argumentoit tähän, odotan asiallisia perusteluja. Kuten sanottua, talvi/pitkän aikavälin kokemuksia ei vielä ole, niistä raportoin sit joskus.

janiman
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.12.2006 10:34

ViestiKirjoittaja janiman » 28.11.2012 17:16

Ei kai se kateutta ole jos ei pidä halppissarjoja hyvinä. Itse on joutunut tyytymään Weitecin kiinteeseen sarjaan(aika halppista sekin) ja oon lähinnä kateellinen muille niistä tonnin sarjoista.

Iskarit näistä halvoista sarjoista voi korkata aika nopeasti, mitä täältäkin lueskellut. Huonoimmillaan muutama kuukausi tai ekat kunnon pakkaset. Ja jos ei totaalisesti hajoa, niin vaimennus huononee huomattavasti nopeammin kuin laadukkaissa+jouset kuoleentuvat paljon nopsemmin.

Olen itselle joka nurkkaan vaihtanut orggis sport-iskarit Weitecien tilalle(vaimennusteho tipahti aika olemattomiin nopeasti ja yhdestä mehut pihalle) ja nekin toimii paremmin radalla kuin halppissarjan iskarit ja olivat paremmalla mitoituksella pituuden suhteen, vaikka sport alustan madallus -20mm ja Weitec -55mm, silti sportit hiukan lyhyemmät.

Että kai niillä halvoillakin pärjää, mutta ei ne hyväksi muutu jos on itse sattunut päätymään niihin. Uskon, että mitä painavampi auto niin halpuus vaan korostuu. Jossain kakkosgolfissa voi kestääkin siedettävän ajan, kunhan kovilla pakkasilla väistelee isoimmat routakuopat.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.11.2012 18:07

no itse ajoin 2 ja puoli vuotta jomeilla ja n. 70tkm. kesti ei siinä ja pidin hyvänä. kunnes sijoitin tuon reilu touhutonnin h&r alustaan niin alko oikeastaan tuntumaan aika järkyttävältä alustalta näin jälkeenpäin mietittynä. ja vissiin jotain oikeasti vaikutti ku avopuolisoki kysy että mitä oon tehny ku tuntuu erinlaiselta.

jos haluat kokeilla eron niin tuu käymään rovaniemellä niin saat käyä ajamassa ventolla jossa on h&r sarja

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 28.11.2012 18:14

TA:t on ollu alla nyt puolitoista vuotta ja eipä oo isompia valitteluita. Pohjaanlyöntikumit piti puolittaa, kun ruuvas tappiinsa. Matalimmillaan tai korkeimmillaan eivät ole mitkään häävit ajettavat verrattuna kalliimpiin, mutta voittaa kulahtaneen vakio alustan. Ei oo tullu pahemmin suojailtua tai mitään, hyvin säätyy vielläkin, mehut pysyy sisällä ja mitään nitinöitä sun muita ei oo ollut. Jousista on kyllä maali väistynyt ruosteen tieltä :D. Kaikenkaikkiaan oon ollut tyytyväinen ostokseeni, vakio alustan uusiminen kokonaan olis maksanu suurinpiirtein saman mitä TA:n sarja, niin olihan se selvä kumman niistä otti. Jos on matti kukkarossa, eikä kyydissä ole mummoja(tekarit vaarassa), eikä ole tarkoitus mennä ihan maahan asti, niin hyvä ostos. Ainakaan jossei paremmasta tiedä :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 18:16

Kumpis nyt sitten on parempi/huonompi JOM vai TA? Vai ovatko noi ihan samaa kauraa? Veronpalautus aika lähenee, eli jompaa kumpaa pitäs kohta tilailla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.11.2012 18:34

jotku väittää että TA olis parempi mutta tiedä sitten. eiköhän ne samoista tehtaista tule.

kurvimies: tähän pieni ajatusleikki. miten voidaan saada parempaa tavaraa 200€ hintalapulla kun näyttäis melkein saman verran maksavan merkkijouset? puhumattakaan iskareista. koni sportteja kun kattelin tais maksaa 150€/kpl vai onko nuo ylihintasia tuotteita vain?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 28.11.2012 19:49

Eiköhän tuo kallis vs. halpa alustasarja ole yksi niistä ikuisuuskysymyksistä.. Molemmilla on tarkoituksensa ja kannattajansa. Jos halvan sarjan haluaa niin siitä vaan. Varmasti ajo-ominaisuudet paranee vs. 200tkm ajettuun vakiolullaan. Toisin päin jos järjellä ajattelee, niin todennäköisesti jotain on tehty toisin siinä 5x kalliimmassa sarjassa kuin halvimmassa. Kuka arvostaa mitäkin..

Mukava ois ihan kiinnostuksen vuoksi löytää vertailu, missä samoilla spekseillä oleviin autoihin ois lyöty esim. 1,5 k€ alustasarja ja toiseen 200€ ja testattu käyttäytymistä.

Kumpis nyt sitten on parempi/huonompi JOM vai TA? Vai ovatko noi ihan samaa kauraa? Veronpalautus aika lähenee, eli jompaa kumpaa pitäs kohta tilailla.

Mites sitten vaihtoehdoksi Vogtland? Ainakin mutun perusteella asteen verran paremmassa "maineessa", mutta hyppääkö hinta liian paljon?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 19:53

Näin äkkiseltään googletuksella en löytänyt ainakaan Suomesta noita Vogtlandeja vr6:seen? Mikä niiden hinta sitten on? Ja siis coiloversit on ihan hakusessa, eli ei kiinteetä madallusta.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 28.11.2012 19:55

Modificarsilta löytyi III Golffiin, mutta nuista tarkemmista koodeista en ole perillä eli että käykö Veeraan. Hinta näytti olevan n. 600 €.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 19:56

Menee kyllä sitten liian kalliiksi :) 200-300e olis tällä erää tarkotus sijoittaa tuohon alustaan, ja loput palautus rahoista meneekin muihin osiin/kodin tarvikkeisiin jne.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.11.2012 19:58

olisko vaihtoehto säästää tuo 200-300€ ja kerätä vähän lisää ja sijoittaa sitten? kuitenkaan itse en näe talvella mitenkään hyödylliseksi alustasarjaa ellei ole pakko

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 20:00

En saa ens vuonnakaan rahaa oikein mistään kun opiskelu alkaa. Ja nykyiset etuiskarit vuosi jo hieman tän vuoden katsastuksessa, niillä mennäänkin tämä talvi vielä. Mutta heti kun lumet sulaa niin pitää heittää uusi alustasarja alle ja mennä katsastamaan. Eli ei, en voi odottaa ja säästää.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 29.11.2012 9:34

Itsellä oli kakkis jetassa TuningArtin säädettävä vuoden verran.
Ainakin katsastuksessa vaimennusteho piisasi vielä vuoden jälkeenkin,
kun ympärivuotista ajoa oli takana noin 20tkm.
Tuntui tuo silloin hyvältäkin, eikä itsellä mitään kummempaa moittimista ollut.

Tietysti sitten kun venton vakioalustalla kävi ajelemassa ja sen jälkeen hyppäsi jetan rattiin niin eihän se mihinkään tuntunut joustavan. :D
Eipä se toisaalta saanutkaan ettei raapisi mihinkään..Takapää jäi omasta mielestä hiukan löysähköksi,
saattoi toki johtua jetan painavammasta perästä golffiin verraten.(?)

Nyt olen kanssa paininut sen ikuisuus kysymyksen kanssa, että ostaakko vaan samanmoinen halppisalusta,
vai riittäiskö paukut panostaa johonkin vähän laadukkaampaan n. 500€ sarjaan. (esim. FK Highsport, kokemuksia? suosituksia?)

ps. Viisaintahan se olis persaukisena opiskelijana unohtaa koko harrastus.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.11.2012 10:24

FK:n halvat sarjat eivät ole ainakaan yhtään JOMia parempia. Ei ole yhtään parempia ajaa, eikä kestokaan ole ainakaan parempi. Mulla on sellainen käsitys, ettei olisi jopa huonompia kestoltaan.

Taitaa se seuraava pykälä olla hintaluokassa 600-800 euroa, BC Racing, D2, GAZ yms.
Weitecin halvimmat coiloverit (Hicon GT, Mk3 Golfiin alle 650 euroa) ovat aivan jäätävän pintakovia, mutta todella hyvälaatuisia. Tulevathan ne sentään samalta tehtaalta kuin KW.

Mutta mitä noita itse olen hypistellyt ja ajanutkin, niin ei se JOM ainakaan hinta/ominaisuus-suhteeltaan huono ole. Maksaa murto-osan "pykälää kalliimmasta" ja ajomukavuudeltaan liki samaa sarjaa.
Noiden seuraavan hintaluokan alustojen kestosta ei ole hajua, mutta kylläpä itsellä 1400€ H&R setistäkin vaan takaiskarit hajosi kolmen vuoden käytön jälkeen (noin 30tkm) + etupumput oli aivan jumalattoman väljät. Toimivat siis ihan ok, mutta kun purettiin jouset irti pöydällä, niin iskarin männänvarsi lonksui todella huomattavan paljon sylinterissä. Ei jotenkin oikein vastannut laatuvaikutelmaa, jonka ko. merkistä olin saanut.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 29.11.2012 11:23

Viittaatko nyt tällä halvalla FK:n sarjalla nimenomaan tähän highsporttiin?
Tietysti tuollakin rahalla saa jo ainakin kaksi kierrosta jomeja ja kulmiensäädöt. :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2012 13:02

Tuo TuningArt on kyllä halvempi kuin JOM tai TA, mutta ainakin Vortexilla puhuivat, että ajo-ominaisuudet olisivat PALJON huonommat kuin JOM:ssa tai TA:ssa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 29.11.2012 13:10

No huh huh. Sittenhän JOM kelpaa vallanmainiosti. :D
Mistäs tuota tuningarttia edes saada?
Itse tilasin TA-Technixin nimellä, mutta tolpissa luki tuningart tulessaan. :ASd

Edit. Itse itselleni vastaten ainakin Ebay:stä näköjään..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2012 13:13

Ebaysta noita kattelin yhessä vaiheessa tohon golfiin, niin siellä tuli vastaan toi TuningArt. Googleen pistmällä sitten löytyi keskustelu aiheesta, missä sitä haukuttiin ja puhuttiin, että JOM olisi parempi. Mutta onkohan nyt niin, että TuningArt=TA-Technix? Itselläni ei ole omassa autossa ole vielä ollut coiloverssejä, mutta kaverilla on tuon TA:n alusta ja ei se ainakaan kyydissä olleena ole tuntunut tuhoon tuomitulta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.11.2012 13:25

Näin mullekin on uskoteltu kovasti, että TA-Technixit ja V-Maxxit olisi huonompilaatuisia, kuin JOM Blueline. Tiedä sitten?
Hiton huonoja kokemuksia ainakin muutamalla tutulla on noista V-Maxxeista, kun taas JOMeista pääsääntöisesti hyviä.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 29.11.2012 15:25

Itse olen kaksi TA:n alustasarjaa ostanut/asentanut, toinen vanhaan ventoon ja toinen farkku kolmoseen, ventossa olivat ainakin 30tkm alla eikä mitään haukkumista ollut, JOM:lla en ole koskaan ajanut niin en osaa mitään niistä sanoa, mutta farkkuun tuli silloin ostettu tuo TA:n alusta kun siitä oli positiivisia kokemuksia venton alla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.11.2012 19:53

Markku M.: itsellä ovh hinnaltaan n.1300€ h&r twintube. parastahan tuossa on että iskarit voi huollattaa joten kustannukset ei ainaskaan ekalla kerralla pääse pilviin nousemaan.
toki valmistusvikakin voi olla.
ajettavuudessa onkin sit suuri ero vrt. jom

millä pumpuilla muuten sulla oli ne?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.11.2012 21:58

H&R Street Performance (Monotube-tyyppisillä takapumpuilla, tuo sininen yläosa on vain muovinen suoja) oli mulla, en sen enempää pumpuista tiedä? Käsittääkseni H&R:n omia tekeleitä? Eli tällainen: http://img714.imageshack.us/img714/344/img9385m.jpg

Meni vähän ohi topicin kyllä. :D

Jettaan en viitsi niin paljoa panostaa ja tulossa onkin JOM Blueline. Tähän päädyin, kun tätä kaikki tahtoi kovasti suositella näistä edullisista sarjoista. Saa nähdä kauan kestää... Tosin, jos tästä ko. setistä jotain särkyy, niin samaan hintaan saa uuden, kuin mitä kalliimman setin korjaus kustantaa. :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.11.2012 23:27

joo eiku ajattelin kun itsellä on koni sportit sisässä. oman käsityksen mukaan h&r ei itse tee iskareita vaan tulee muualta. bilstein, koni yms.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.11.2012 23:40

Juu, ei me noita etutolppia siis niin paljoa purettu, että itse iskaripanoksen olisi nähnyt. Jouset vaan irti ja sit aivan jumalaton temuaminen, että saatiin säätökiekot pyörimään. Edellinen omistaja kun ei ollut laittanut tolppiin mitään suojaa/vahaa/rasvaa.

Pirun paksulla männän varrella noi tolpat kyllä oli, tuli heti Konin iskari mieleen. :D
Sen verran niitä tutkittiin, että se iskaripanos ei heilunut, vaan välys oli tosiaan ihan siellä panoksessa. En mä tiedä haittaako tollanen kauheasti loppupeleissä, mutta kyllähän siinä esim. pyöränkulma muuttuu mariginaalisesti kokoajan ajaessa, jos tolppa antaa puolesta välistä periksi. Ja kun se pääsee nyt lonksumaan vähän, niin miten paljon se lonksuu vuoden päästä jne...

Blue_line
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.10.2012 15:40

ViestiKirjoittaja Blue_line » 30.11.2012 12:05

Juu, ittelläkin tuli noita TA:n alustasarjoja silloin katteltua ja harkittua useaa kertaan, mutta jotenkin päädyin vaan ostamaan kuitenkin tuon JOMin setin, kun oli ehkä kaikeista sopivin omalle budjetille ja olin kuitenkin tuttavilta kuullut ihan suhteellisen hyvää palautetta pariin otteeseen :) Itsehän en ole tuota vielä paljoa päässyt kokeilemaan kun vento on tällä hetkellä talviunilla ja herätellään vasta kevään tullen kun projekti ottaa jatkuakseen...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa