VW Beetle vm. 2000 stilettiavaimen avainosa katkesi avaimen pudottua auton lattialle (??): http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... avain.jpg/
Jos avainosaa ei saa hitsattua stiletin kääntöosaan, niin saako toimivan ratkaisun tilaamalla halvalla vain casen (esim. http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... 3CELng.jpg)
ja vaihtamalla etuosan vanhaan toimivaan radio-osaan? Vai onko etuosaan kytketty esim. ajonestolaitteeseen liittyvä siru, jonka koodaminen onnistuu kalliilla hinnalla vain merkkiliikkeessä.
Stilettiavaimen avainosa katki
Valvoja: ffp jäsenet
Oisko tosta tippunut se lukitustappi jolla tuo terä kiinnitetään tuohon saranaan.
Käännnät pikkuisen kiinni/auki sitä saranaa niin näet sen reijän mihin semmonen lukitustappi tulee.
Vai puuttuuko tuosta saranan kolosta isompikin palanen? En jaksa alkaa omasta avaimesta alkaa irroittelee tuote terää.
Käännnät pikkuisen kiinni/auki sitä saranaa niin näet sen reijän mihin semmonen lukitustappi tulee.
Vai puuttuuko tuosta saranan kolosta isompikin palanen? En jaksa alkaa omasta avaimesta alkaa irroittelee tuote terää.
Ostat ton casen, purat kummatkin avaimet pöydälle ja siirrät sen sun vanhan avaimen sirun siihen uuteen caseen. Siru on siellä kotelon etuosassa, uuteen koteloon sen voi kiinnittää vaikka pikaliimalla, jos ei muuta keksi.
Sit vielä siirrät sen piirikortin siitä radio-osasta toiseen (jos se vaan suinkin sinne käy), niin ei sitäkään tarvitse erikseen koodailla.
Sit vaan näpräät ton blankkoavaimen sokan irti ja tyrkkäät sen sun vanhan avainosan tilalle ja sokka takaisin.
Ja Voilá - sulla on uuden näköinen avain vanhoilla sisuskaluilla!
Case closed. ;)
Sit vielä siirrät sen piirikortin siitä radio-osasta toiseen (jos se vaan suinkin sinne käy), niin ei sitäkään tarvitse erikseen koodailla.
Sit vaan näpräät ton blankkoavaimen sokan irti ja tyrkkäät sen sun vanhan avainosan tilalle ja sokka takaisin.
Ja Voilá - sulla on uuden näköinen avain vanhoilla sisuskaluilla!
Case closed. ;)
Kiitoksia Markku! Tulipas apua nopeasti :)
Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Vielä sellainen lisäkysymys, että olisiko periaatteessa mahdollista käyttää vanhan avaimen peräosaa (jossa radio-osa sisällä) ja naksauttaa siihen vain uusi etuosa (johon siru pitäisi kiinnittää liimalla). Tällöin voisi välttää takaosan purkamisen ja mahdollisen hajottamisen.
Ilmeisesti etuosan "stilettinivel" ei ole purettava.
Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Vielä sellainen lisäkysymys, että olisiko periaatteessa mahdollista käyttää vanhan avaimen peräosaa (jossa radio-osa sisällä) ja naksauttaa siihen vain uusi etuosa (johon siru pitäisi kiinnittää liimalla). Tällöin voisi välttää takaosan purkamisen ja mahdollisen hajottamisen.
Ilmeisesti etuosan "stilettinivel" ei ole purettava.
Vai puretaankos tässä juuri kyseinen osa?
http://www.youtube.com/watch?v=03vQLM2thx4
Jos kyllä, niin sitten voisi vaihtaa vain tuon nostovarsiosan uudesta blanco avaimesta vanhaan.
http://www.youtube.com/watch?v=03vQLM2thx4
Jos kyllä, niin sitten voisi vaihtaa vain tuon nostovarsiosan uudesta blanco avaimesta vanhaan.
Siis kyllä sun pitää se etuosa (stilettiosa) purkaa, se siru on siellä sisällä. Tosin ei se taida ihan noin aueta, niinkuin videossa näytetään. :D
VW-logon alla on ruuvi, joka sun täytyy avata. Vasaroimalla et saa kuin rikki sen etuosan.
Eli ruuvi auki ja veitsellä tms. kampeat sen etuosan auki.
Luonnollisesti avain pitää ensin "splitata". Katso toi video tosta vähän alempaa...
Vanhan takaosan voit käyttää, jos se käy siihen uuteen etuosaan. Sen takaosan purkaminen on vaan 10x helpompi kuin etuosan, koska sehän pitää avata mm. patterin vaihdossakin.
Tuossapa vielä video, jossa näytetään koko avaimen purkuprosessi:
http://www.youtube.com/watch?v=uRO6OaEuhFA
Mun mielestä olisi vaan siistimmän näköinen, kun sekä etu- että takaosat olisi uusilla kuorilla...
Mulla on yks avain mihin on vaihdettu vaan se etuosa ja se on kyllä ruma, kun takaosa on kuluneempi kuin etuosa.
Edit: Niin joo, uuden VW-tarran joudut tilaamaan eBaysta sit kans, jos sen etuosan purat (ellei siinä uudessa kuoressa tule mukana, en tiedä enkä jaksa avata eBayta kun menee taas kaikki rahat kuitenkin? :D)
VW-logon alla on ruuvi, joka sun täytyy avata. Vasaroimalla et saa kuin rikki sen etuosan.
Eli ruuvi auki ja veitsellä tms. kampeat sen etuosan auki.
Luonnollisesti avain pitää ensin "splitata". Katso toi video tosta vähän alempaa...
Vanhan takaosan voit käyttää, jos se käy siihen uuteen etuosaan. Sen takaosan purkaminen on vaan 10x helpompi kuin etuosan, koska sehän pitää avata mm. patterin vaihdossakin.
Tuossapa vielä video, jossa näytetään koko avaimen purkuprosessi:
http://www.youtube.com/watch?v=uRO6OaEuhFA
Mun mielestä olisi vaan siistimmän näköinen, kun sekä etu- että takaosat olisi uusilla kuorilla...
Mulla on yks avain mihin on vaihdettu vaan se etuosa ja se on kyllä ruma, kun takaosa on kuluneempi kuin etuosa.
Edit: Niin joo, uuden VW-tarran joudut tilaamaan eBaysta sit kans, jos sen etuosan purat (ellei siinä uudessa kuoressa tule mukana, en tiedä enkä jaksa avata eBayta kun menee taas kaikki rahat kuitenkin? :D)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa