Yritin etsiä tietoa jälkiasenteisen vakkarin asennuksesta AGU moottoriin, eli vaijerikaasulla. Esim. slamit myy sähkökaasulla oleviin, eli ei passaa AGU moottoriin?
Joku ainakin täällä foorumilla oli laittanu pörhöltä ostetun vakkarin AGU:un eikä ollut puhunut mistään ongelmista... Jotku sanovat että pitäis jotakin muitakin osia vaihtaa. Miten on? Onko edes mahdollista asentaa ja mikä sarja tuohon passais?
Vakionopeudensäädin + AGU
Valvoja: ffp jäsenet
Vaijerikaasullinen vakkari vaatii viiksen lisäksi tuon alipainekellon, joka liikuttaa kaasuläpän vipua. Käsittääkseni tämän lisäksi myös jonkin sortin ohjainlaitteen. Omaan AGUun joskus vakkaria kyselin, niin vähän joka suunnalta mielipide oli, että ei kannata. Kallis ja kuulemma vähän "kulmikas" toiminnaltaan verrattuna sähkökaasullisen vakkariin.
Oisin kans halukas saamaan vakkaria, mut mistään ei tunnu löytyvän mitään tietoo asiasta.
Auto ois Golf 4, 2.0 APK, automaatilla, vm.99.
Jos jollain ois jotain tietoo mistä sais orkkista suht järkevään hintaan (tai yleensäkään) tai oisko jotain yleismallista ja kuinka semmonen sit toimis vai oisko toimimatta?
Auto ois Golf 4, 2.0 APK, automaatilla, vm.99.
Jos jollain ois jotain tietoo mistä sais orkkista suht järkevään hintaan (tai yleensäkään) tai oisko jotain yleismallista ja kuinka semmonen sit toimis vai oisko toimimatta?
Joskus selvittelin aihetta Cabrioon
Ei AGU:ssä käsittääkseni mitään alipainekoteloa ole, vaan kaasuläppäkotelo on toisenlainen. Sama tuossa APK moottorissa. Tuo vaatii toimiakseen johtosarjamuutoksia, toisen moottoriohjainlaitteen (saattaa onnistua vakiollakin) sekä tietenkin viiksen jne. Eli hieman menee hankalaksi. Sähkökaasulliseen onkin sitten helppo nakki.
Ei AGU:ssä käsittääkseni mitään alipainekoteloa ole, vaan kaasuläppäkotelo on toisenlainen. Sama tuossa APK moottorissa. Tuo vaatii toimiakseen johtosarjamuutoksia, toisen moottoriohjainlaitteen (saattaa onnistua vakiollakin) sekä tietenkin viiksen jne. Eli hieman menee hankalaksi. Sähkökaasulliseen onkin sitten helppo nakki.
Aeb adr Ack käsittääkseni käyttää tätä Hellan alipainevakkaria.
Eli abs yksikön alla on alipaine pumppu ja tankki? Jota ohjataan hansikaslokeron alla olevalla hellan purkilla. Kytkin ja jarrupolkimien kytkimet aukoo velttiilejä ja ohjaa purkkia.
Vaatii siis alipainepumpu yksikön + sähköventtiilit + kellon +Ohjainlaitteen+viiksen. Johtosarjakin on suositeltava. http://wikke.kapsi.fi/audi/audi100c4vakkari.jpg
Eli abs yksikön alla on alipaine pumppu ja tankki? Jota ohjataan hansikaslokeron alla olevalla hellan purkilla. Kytkin ja jarrupolkimien kytkimet aukoo velttiilejä ja ohjaa purkkia.
Vaatii siis alipainepumpu yksikön + sähköventtiilit + kellon +Ohjainlaitteen+viiksen. Johtosarjakin on suositeltava. http://wikke.kapsi.fi/audi/audi100c4vakkari.jpg
LiteOn:lle ei taida olla maahantuojaa. Eestissä taitaa olla lähin edustaja, ja siellä voi onnistua asennettuna edullisestikin. Suomessa GoldCruisen maahantuoja One-Pro. www.one-pro.fi tuolta löytynee myös jälleenmyyjät. Suomessa tuo maksoi pari vuotta sitten yli 400€ . Itse asennan ko tuotteen keskimäärin kolmessa tunnissa, tosin olen vakkareita asentanut entisessä elämässäni luultavasti reilu tuhannen kappaletta.
En nyt mene vannomaan miten volkkari on asiaa hoitanut 2000 luvun kulmalla, Opeleissa oli ainakin kohtuu simppeli juttu, kytkin anturi, jarruanturi, viiksi, ja servommoottoripaketti autoon ja voila toimi. ainoa mikä 2,5 V6 koneeseen maksoi oli vaijeri, kun ei sattunut löytymään oikeeta hajottamoilta.
luulis että volkkarikin olis jo AGU koneen kanssa siellä 2000 luvun kulmalla mutta eipä se nyt tieten mikään mahdottomuus ole vaikkei näin olisi.
EDIT: juu kaasuläppä on eri eli varmaan jos haluaa alkaa tekemään niin semmoinen pitäisi ainakin löytää kohtuu hintaan jostakin ja sitten onko piuhasatsit samoja, että löytyy kaikki pinnit, vois kyllä toki olettaa.
EDIT2: autodatan sekä tolerancedatan tietojen mukaan olisi kohtuu simppeli, kun kaasuläppä sekä kytkin jarru anturit ja viiksi. SIIS sillä oletuksella että piuhat löytyvät kyseisille liitännöille, lähinnä kait, viikselle. katalookit kun näytti useempia johtosarjoja ja juuri with cruise control eli voi uupua jokunen piuha. kaasuläpälle kait aina kuitenkin se 8 pin liitin. jossa 7 piuhaa.
luulis että volkkarikin olis jo AGU koneen kanssa siellä 2000 luvun kulmalla mutta eipä se nyt tieten mikään mahdottomuus ole vaikkei näin olisi.
EDIT: juu kaasuläppä on eri eli varmaan jos haluaa alkaa tekemään niin semmoinen pitäisi ainakin löytää kohtuu hintaan jostakin ja sitten onko piuhasatsit samoja, että löytyy kaikki pinnit, vois kyllä toki olettaa.
EDIT2: autodatan sekä tolerancedatan tietojen mukaan olisi kohtuu simppeli, kun kaasuläppä sekä kytkin jarru anturit ja viiksi. SIIS sillä oletuksella että piuhat löytyvät kyseisille liitännöille, lähinnä kait, viikselle. katalookit kun näytti useempia johtosarjoja ja juuri with cruise control eli voi uupua jokunen piuha. kaasuläpälle kait aina kuitenkin se 8 pin liitin. jossa 7 piuhaa.
Viimeksi muokannut veksu, 7.11.2013 11:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa