Golf 3 1.8 -96 AAM ei käynnisty kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Golf 3 1.8 -96 AAM ei käynnisty kylmänä

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.11.2012 7:11

Haullakin kyllä löytyi vastaavia ongelmia, vaan ei ratkaisua. Auto ei käynnisty kylmänä, pyörittää kyllä. Lämpöisestä, roikasta ja lämpimänä lähtee käyntiin. Käy kyllä sitten hyvin ja pelaa muutenkin ihan ok. Mistä tuosta lähtisi vikaa etsimään. Tuohon ei taida käydä OBD2 pistoke, saakohan siihen jostain adapteria?

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 3.11.2012 7:26

OBD2 käy suoraan kiinni ilman adaptereita.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.11.2012 8:27

Niipäs kävikin. Vikakoodit luettu, vaan ei sellaisia ollut. Hallanturia tieten herjas kun ei ollut käynnissä. Starttailin autoa ja hokasin, että sehän vähän lupaa kun päästää avaimesta irti. Tein lyhyitä startteja, sekä heiluttelin virtalukon piuhapakettia. Muutaman startin jälkeen auto lähti käyntiin. Vika kaiketi viittaa virtalukon pohjaan. Saako tuollaiseen ajonestolla varustettuun virtalukkoon tuota pohjaa erikseen, vai pitääkö uusia koko lukko? Riittääkö sittenkään pelkän lukon uusinta, vai pitääkö siihen koodata avaimet uudestaan, vaihtaa koko ajonestosysteemi, vai mikä edessä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 3.11.2012 10:00

Varmaan virtalukon pohja uusiks.. ei tartte koodailla kun ajonesto on erillinen purkki MK3 siellä rattiakselin vieressä.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.11.2012 10:44

En äkkiseltään keksinyt miten tuo pohja vaihdetaan. Tuossa ei mielestäni ole sellaista pohjaa ensinkään, mitä olen aikaisemmin räplännyt. Tuo liitinpohja menee tuonne lukkopatruunan sisään eikä siinä ainakaan päällepäin näy mitään kiinnitysruuveja tai hakasia. Pitääkö koko virtalukko ottaa irti?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.11.2012 11:07

Pitää ottaa ja on siellä vaihdettava pohja.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.11.2012 19:26

Olisiko vikaa muuallakin? Lämpöisenäkin moottorii pyörähtää vähän niinkuin sytytys olisi aikaisella tai akku huono, mutta lähtee käyntiin kun moottori pyörähtää pari kertaa ympäri. Akku on kaiketi ok. kun kestää starttailla enemmänkin. Voisiko tuo sytytys olla jotenkin pielessä, ei kai? Aiheuttaako tuo virtalukon pohjan rikkonaisuus tuollaisiakin oireita?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 5.11.2012 14:14

Akun voisi "sulkea" pois testaamalla toisella akulla...
auttaako mitään jos kaataa bensaa "kaasariin" .... lähinnä jos tuolla ruisku/kaasari/tyhjäkäyntimoottoripuolella propleema??

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 5.11.2012 14:18

niin ja mistä päin olet? Jos majailet Kuopion seudulla niin voitais kokeilla omistamastani vm 95 AAM Golffista ruiskut, ohjauspoksi(ecu?) , virtalukko, johdotukset, lämpötila-anturit jne ja etsiä se vika(ominaisuus)

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.11.2012 18:28

Suolahti, Suomi on paikka tää. Eihän tästä Kuopioon nyt mahdottomia ole ja sielähän on se Ikeakin, sais rouvankin mukaan. Täytyy nyt viikonloppuna vaihtaa tuo virtalukonpohja ja katsoa sen vaikutus. Mikäli ei auta mitään, täytyy sit katsoa mitä seuraavaksi.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 10.11.2012 18:22

Ei auttanut virtalukonpohjan vaihto. Vikahan viittaa hyvin pitkälti kylmäkäynnistys puoleen. Miksiköhän tuo ei sitten lähde kylmänä sahaamalla käyntiin. Saa sahata vaikka maailman tappiin, niin ei. Lyhyillä starteilla n. 10-20kpl sitten lähtee. Olisiko jollain ideaa, mitä tarkistaisi seuraavaksi?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 10.11.2012 18:27

..kaada bensaa kaasariin suoraan kun käynnistät kylmänä?...

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 11.11.2012 8:45

Ei auttanut varmasti virroissaan oleva akku, eikä bensan kaato kaasariin. Miten tuo sytty tuossa säädetään, vai säädetäänkö/ tarkistetaanko mitenkään. Pyörittää kylmänä edelleen, kun olisi sytty aikaisella. Hörähtää heti eka startilla vähän kun päästää avaimesta irti starttauksen jälkeen. Mihin tuo nyt viittaisi? Jos jako olisi pyllyllään, eikö se vaikuttaisi lämpöisenäkin toimintaan?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 11.11.2012 11:20

Tarkistin tuon jaon. En alkanut alakoppia purkamaan, vaan kun nokka-akseli oli merkeissä ja ykkösen mäntä ykk:ssa, eikös se silloin ole jees. Virranjakaja ei kyllä noilla asetuksilla ollut merkeissä. Laitoin sitten jakajan merkkeihin, mutta nyt auto lähtee mielestäni vielä huonommin käyntiin lämpöisenäkin, käy kyllä ihan hyvin. Ehdotuksia, ajatuksia kellään?

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 11.11.2012 16:33

Sytkän saa tarkistettua aivan perinteisesti tyhjäkäynnillä strobolla, merkit löytyy vaihteiston päältä muovikorkin irrottamalla mutta säätö vaatii perussäätötilaan asettamisen ennen jakajan kääntelyä.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

Tulpanjohdot?

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 11.11.2012 21:17

Oletko vaihtanut tulpan johtoja? Mulla on pari vanhempaa vag (golf)laitetta leikitelly samanlailla,lämpösenä ja roikasta hyvin tulille kylmänä ei millään.Kaikki muut varmat paikat lämpöanturi,tulpat ,jakajan kansi ja pyörijä kun oli kokeiltu ymmärrettiin laittaa uutta piuhaa puolalle ja tulpille ja kas se lähti heti pelaamaan.Se muuten naapuria ihmetyttää kun heinäkuussa pitää vagia roikassa! Muttei se auto muuten heränny. Ja jos meinaat kulkinetta pitää laita vaikka bosch tekeleet.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 17.11.2012 15:34

Puolan vaihdolla lähti kylmänäkin käyntiin suht ok. Kokeilin vielä toista jakajaa, em.kantta sekä toisia sytytysjohtoja, vaan niillä ei ollut vaikutusta. Sellainen ominaisuus tuohon vielä jäi, ettei se lähde käyntiin heti eka pyörähdyksellä, vaan pyöräyttää muutaman kerran ympäri ja sitten syttyy. Onkohan tuollainen normaalia? Muisteleisin, kun minulla oli aikoinaan 1,8 Vento, se lähti kyllä heti pyörähdettyään käyntiin. Voisiko olla, että aika kultaa muistot.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa