Golf 3 1.8 -96 AAM ei käynnisty kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 1.8 -96 AAM ei käynnisty kylmänä
Haullakin kyllä löytyi vastaavia ongelmia, vaan ei ratkaisua. Auto ei käynnisty kylmänä, pyörittää kyllä. Lämpöisestä, roikasta ja lämpimänä lähtee käyntiin. Käy kyllä sitten hyvin ja pelaa muutenkin ihan ok. Mistä tuosta lähtisi vikaa etsimään. Tuohon ei taida käydä OBD2 pistoke, saakohan siihen jostain adapteria?
Niipäs kävikin. Vikakoodit luettu, vaan ei sellaisia ollut. Hallanturia tieten herjas kun ei ollut käynnissä. Starttailin autoa ja hokasin, että sehän vähän lupaa kun päästää avaimesta irti. Tein lyhyitä startteja, sekä heiluttelin virtalukon piuhapakettia. Muutaman startin jälkeen auto lähti käyntiin. Vika kaiketi viittaa virtalukon pohjaan. Saako tuollaiseen ajonestolla varustettuun virtalukkoon tuota pohjaa erikseen, vai pitääkö uusia koko lukko? Riittääkö sittenkään pelkän lukon uusinta, vai pitääkö siihen koodata avaimet uudestaan, vaihtaa koko ajonestosysteemi, vai mikä edessä?
Olisiko vikaa muuallakin? Lämpöisenäkin moottorii pyörähtää vähän niinkuin sytytys olisi aikaisella tai akku huono, mutta lähtee käyntiin kun moottori pyörähtää pari kertaa ympäri. Akku on kaiketi ok. kun kestää starttailla enemmänkin. Voisiko tuo sytytys olla jotenkin pielessä, ei kai? Aiheuttaako tuo virtalukon pohjan rikkonaisuus tuollaisiakin oireita?
Ei auttanut varmasti virroissaan oleva akku, eikä bensan kaato kaasariin. Miten tuo sytty tuossa säädetään, vai säädetäänkö/ tarkistetaanko mitenkään. Pyörittää kylmänä edelleen, kun olisi sytty aikaisella. Hörähtää heti eka startilla vähän kun päästää avaimesta irti starttauksen jälkeen. Mihin tuo nyt viittaisi? Jos jako olisi pyllyllään, eikö se vaikuttaisi lämpöisenäkin toimintaan?
Tarkistin tuon jaon. En alkanut alakoppia purkamaan, vaan kun nokka-akseli oli merkeissä ja ykkösen mäntä ykk:ssa, eikös se silloin ole jees. Virranjakaja ei kyllä noilla asetuksilla ollut merkeissä. Laitoin sitten jakajan merkkeihin, mutta nyt auto lähtee mielestäni vielä huonommin käyntiin lämpöisenäkin, käy kyllä ihan hyvin. Ehdotuksia, ajatuksia kellään?
Tulpanjohdot?
Oletko vaihtanut tulpan johtoja? Mulla on pari vanhempaa vag (golf)laitetta leikitelly samanlailla,lämpösenä ja roikasta hyvin tulille kylmänä ei millään.Kaikki muut varmat paikat lämpöanturi,tulpat ,jakajan kansi ja pyörijä kun oli kokeiltu ymmärrettiin laittaa uutta piuhaa puolalle ja tulpille ja kas se lähti heti pelaamaan.Se muuten naapuria ihmetyttää kun heinäkuussa pitää vagia roikassa! Muttei se auto muuten heränny. Ja jos meinaat kulkinetta pitää laita vaikka bosch tekeleet.
Puolan vaihdolla lähti kylmänäkin käyntiin suht ok. Kokeilin vielä toista jakajaa, em.kantta sekä toisia sytytysjohtoja, vaan niillä ei ollut vaikutusta. Sellainen ominaisuus tuohon vielä jäi, ettei se lähde käyntiin heti eka pyörähdyksellä, vaan pyöräyttää muutaman kerran ympäri ja sitten syttyy. Onkohan tuollainen normaalia? Muisteleisin, kun minulla oli aikoinaan 1,8 Vento, se lähti kyllä heti pyörähdettyään käyntiin. Voisiko olla, että aika kultaa muistot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa