Mk3 1.9 GTD Golf "Dirty Diesel" MYYTY
Valvoja: ffp jäsenet
Mk3 1.9 GTD Golf "Dirty Diesel" MYYTY
Mikähän näissä kolmosissa vetää puoleensa? Tuli sitten laitettua toinen kolmos golffi.
Tällä kertaa diisseli, kun ny kilometrejä on alkanut raksuttaa kovaan tahtiin siihen malliin että enää ei bensalla kannata pahemmin ajella.
Ja kun näinhin vaggilaisiin on niin kovati ihastunut,
niin muita merkkejä en pitänyt edes vaihtoehtoina :)
2013 Summerlook:
2012/2013 Winterlook
TO DO LIST:
- Pitemmät kylkilistat/ lokarin kylkilistat
- Maalausta
Täytyypi tätä listaa sitten tilanteen muuttueessa päivittää :)
Hifit:
- Alpine USB-soitin
- SPL Dynamicsin vahvari ja subi
- Ovissa 6,5" ämyrit+diskantit pilareissa
Tehtyä:
- Smoke ajovalokalvot
- Helmojen hitsaus ja maalaus
- Kylkiputki 2,5" rst ulostulolla
- Frigaten keskuslukitus
- Anttennin reikä silotettu lokarista ja antenni siirretty katolle
- Downpaippi 2,5"
- Taka-akselinpuslat powerflexit
- Talvivanteina 14x6 käännetyt alkuperäset vanteet
- Fk yksipyyhinsetti
- Autogaugen volttimittari
- Jenkkiparkki modi
- Kyynärnoja
- 2,5" putkisto sivu ulostulolla
- Simotan vaparisuodatin
- Xenonit lähi/pitkät
- Vr6 umpiot
- Vilkut vaihdettu tummiin
- Garretin GT2056V (T5 transportterista)
- T5 Transporterin välijäähy
- Säädettäväalusta Jom RS
- Syöttöpumpun kara muokattu/ syöttöjä säädetty
- Vr6 puskurit
- Puna/mustat takavalot
- Rekisterikilvelle led polttimot
- Ledit sisätilanvalohin
- Autogauge ahtopainemittari
Tällä kertaa diisseli, kun ny kilometrejä on alkanut raksuttaa kovaan tahtiin siihen malliin että enää ei bensalla kannata pahemmin ajella.
Ja kun näinhin vaggilaisiin on niin kovati ihastunut,
niin muita merkkejä en pitänyt edes vaihtoehtoina :)
2013 Summerlook:
2012/2013 Winterlook
TO DO LIST:
- Pitemmät kylkilistat/ lokarin kylkilistat
- Maalausta
Täytyypi tätä listaa sitten tilanteen muuttueessa päivittää :)
Hifit:
- Alpine USB-soitin
- SPL Dynamicsin vahvari ja subi
- Ovissa 6,5" ämyrit+diskantit pilareissa
Tehtyä:
- Smoke ajovalokalvot
- Helmojen hitsaus ja maalaus
- Kylkiputki 2,5" rst ulostulolla
- Frigaten keskuslukitus
- Anttennin reikä silotettu lokarista ja antenni siirretty katolle
- Downpaippi 2,5"
- Taka-akselinpuslat powerflexit
- Talvivanteina 14x6 käännetyt alkuperäset vanteet
- Fk yksipyyhinsetti
- Autogaugen volttimittari
- Jenkkiparkki modi
- Kyynärnoja
- 2,5" putkisto sivu ulostulolla
- Simotan vaparisuodatin
- Xenonit lähi/pitkät
- Vr6 umpiot
- Vilkut vaihdettu tummiin
- Garretin GT2056V (T5 transportterista)
- T5 Transporterin välijäähy
- Säädettäväalusta Jom RS
- Syöttöpumpun kara muokattu/ syöttöjä säädetty
- Vr6 puskurit
- Puna/mustat takavalot
- Rekisterikilvelle led polttimot
- Ledit sisätilanvalohin
- Autogauge ahtopainemittari
Viimeksi muokannut A-j-P, 10.5.2014 16:34. Yhteensä muokattu 39 kertaa.
Jeps pohjosesta hain :) Jos viitsii lukea tarkemmin niin suunnitelmissa on vaihtaa valssit ja myöskin maalata puskurit korinväriin. Voi siirtää kävijöiden kaluston puolelle jos siltä tuntuu, tämähän onkin alku täpinöissään joten juttua tulee tarkemmin myöhemmin kun saapi väsättyäkin jotakin...
Tänään oli ohjelmassa töiden jälkeen perushuoltoo öljynvaihto ja samalla tuli pestyä alusta puhtaaksi :)
Tänään oli ohjelmassa töiden jälkeen perushuoltoo öljynvaihto ja samalla tuli pestyä alusta puhtaaksi :)
Jeesh kiitoksia :) Onhan nämä mk3 paljo yksinkertasimpia ja varmempia kun uudemmat sähköhilpekettä pursuavat kotterot. Vannomatta paras edellisen mk3 jälkeen vannoin etten enää 3 korisiin sekaannu, tässä sitä taas ollaan. Laittamista kyllä riittää paljon, eipähän tule aika pitkäksi :D
Takavalot mielyttää ihteeni sen verran etten ole ainakaan tällä hetkellä niistä luopumassa.
Tänään tuli sitten pitkän työpäivän jälkeen väsättyä pientä näpryyttä. Toimimattoman keskuslukon alipainepumpun puhdistus ja ny pelaa taas. Kaveriksi tuohon täytyypi asennella vielä kauko-ohjaus boksi.
Sisätilat, rekkarikilpi ja sikaosasto sai ledipolttimoa, nyt näkeekin kapiinissa jotain :)
Mikähän mahtanee vaivata sisätilan valoa kun ovet auki asennossa jää palamaan?
Kuvat jäi ottamata mut lisäilen ne myöhemmin.
Takavalot mielyttää ihteeni sen verran etten ole ainakaan tällä hetkellä niistä luopumassa.
Tänään tuli sitten pitkän työpäivän jälkeen väsättyä pientä näpryyttä. Toimimattoman keskuslukon alipainepumpun puhdistus ja ny pelaa taas. Kaveriksi tuohon täytyypi asennella vielä kauko-ohjaus boksi.
Sisätilat, rekkarikilpi ja sikaosasto sai ledipolttimoa, nyt näkeekin kapiinissa jotain :)
Mikähän mahtanee vaivata sisätilan valoa kun ovet auki asennossa jää palamaan?
Kuvat jäi ottamata mut lisäilen ne myöhemmin.
Golffin keulailmettä tuli muutettua vaihtamalla umpiot vr6 umpioihin. Ensi viikolla umpioden kaveriksi tulee 35w xenonit. Tänään myöskin tuli käytyä muutosleimaamassa pakuksi Pihtiputaalla. Ompahan himpun verran halvempi ajella :) Sisätilan valokin alkoi pelaamaan oikein näköjään oli vain kosketus häikkää.
Samalla reissulla tuli käytyä hakemassa purkaamolta merkillistä maskia ynnä muuta pientä piste osaa.
Tilaukseen lähti tänään ylävesiletkun laippa, lämpötila-anturi, venttiilinkopantiiviste ja virtalukonpohja.
Huomenna jos paja vapaana ohjelmassa kytkinpaketin vaihto. Eiköhän tuostakin selviä tarvittavalla asennuskalja määrällä :D Tuli kallistettua Sachsin pakettiin kun sai mukavasti pomon kautta edullisemmin, saapa nähä miten pitää...
Samalla reissulla tuli käytyä hakemassa purkaamolta merkillistä maskia ynnä muuta pientä piste osaa.
Tilaukseen lähti tänään ylävesiletkun laippa, lämpötila-anturi, venttiilinkopantiiviste ja virtalukonpohja.
Huomenna jos paja vapaana ohjelmassa kytkinpaketin vaihto. Eiköhän tuostakin selviä tarvittavalla asennuskalja määrällä :D Tuli kallistettua Sachsin pakettiin kun sai mukavasti pomon kautta edullisemmin, saapa nähä miten pitää...
Kytkinpaketti tuli onnistuneesti vaihdettua :) Täytyypi vielä kytkinvaijeri vaihtaa käsisäätöseen et saapi sääjettyä kunnolla kohilleen. Samalla tuli nypittyä lisävalot ja edellisten omistajien sähköjohtoviidakkoa harvennettua.
24h yhtä soittoon pajalla meni samoilla silmillä illasta iltaan, hulluksi väittivät kaverit :D
24h yhtä soittoon pajalla meni samoilla silmillä illasta iltaan, hulluksi väittivät kaverit :D
http://www.ffp.fi/media/ajovaloautomati ... _golf3.jpg Siitä kytkentäkuvaa.
Toimii niin kuin uudemmissa kulkineissa et nolla asennolla lähi/parkit palavat automaattisesti mutta pitkiä käyttäessä täytyy vääntää lähivalo asentoon...
Tuo nippuside patentti tulee lukon yhteen muovivipuun auttaen pakkasilla ovien aukasua.
Vipua jäykistetään tuolla nippusidepatentilla .
Laittelen kuvia tuosta nippuside patentista kun saan kyseisen homman tehtyä.
Edelliseen golffiin tein saman ja ei ollut enää pakkasilla ovien kanssa ongelmia.
Täältä löytyy ohejeistusta tosin itse tein nippusiteellä: http://www.seatclubfinland.com/filet/ma ... usopas.pdf
Toimii niin kuin uudemmissa kulkineissa et nolla asennolla lähi/parkit palavat automaattisesti mutta pitkiä käyttäessä täytyy vääntää lähivalo asentoon...
Tuo nippuside patentti tulee lukon yhteen muovivipuun auttaen pakkasilla ovien aukasua.
Vipua jäykistetään tuolla nippusidepatentilla .
Laittelen kuvia tuosta nippuside patentista kun saan kyseisen homman tehtyä.
Edelliseen golffiin tein saman ja ei ollut enää pakkasilla ovien kanssa ongelmia.
Täältä löytyy ohejeistusta tosin itse tein nippusiteellä: http://www.seatclubfinland.com/filet/ma ... usopas.pdf
Pari päivää mennyt kivasti golffia laittaessa :) Muun muassa maalaus hommia ja perushuoltoa tullut tehtyä.
Pari uutta osaa mitkä tuli vaihdettua
Samalla kun vaihdoin tuon ylävesiletkunlaipan vaihtelin uuden paisarin kulahtaneen tilalle.
Kytkinvaijeri tuli vaihdettua käsisäätöiseen ja lämpötila-anturi ny tuli vaihdettua samaan syssyyn letkunlaipan kanssa. Virtalukonpohja täytyypi vaihdella vähä myöhemmin...
Siinä vertailua uudesta ja vanhasta paisarista...
Uusi vs vanha paisari
Maskin alalista tuli käytyä ensimmäisenä hiekkapuhaltamassa pajalla puhtaaksi kun pieniä ruoste kukkasia koristi kivasti koko maskin mitalta. Ekaksi suihkin sinkkimaalin ja kevyen hionnan jälkeen suihkin pohjamaalin. Ei pitäs heti ottaa ruostetta...
Pohjamaalissa
Pintamaalissa
Ja kun takamerkki sattuu olemaan musta niin eihän keulan merkkiä voinut jättää kromipinnalle. Samalla kun puhalsin maskin alalistan puhalsin merkistä kromin pois ja kevyen hionnon jälkeen suihkin muovipohjusteen ja mattamustan pintaan.
Maskin merkki
Pitihän se heti laitella paikalleensa :)
Maski paikallaan
Nuo Vr6 umpiot huutivat kavereita joten lähi ja pitkiin laittelin 35w xenonit. Kuvasssa tosin toinen pimeänä...
Xenonit
Maskin yhteydessä tuli maalattua etupuskuri pohjamaaliin, tosin täytyy vielä muutama kohta hioa uusiksi ja maalailla kertaalleen. Ensi viikolla täytyypi koittaa ehtiä suihkia pinta...
Puskuri pohjamaalissa
Ilmeisesti sitä on tullut niin vanhaksi ettei muista valojakatkasijaa väänellä joten tuli tehtyä valoautomatiikka. Jos jotakin kiinostaa niin tästä linkitä löytyy kytkentä kaavio
Valoautomatiikan relehässäkkä
http://www.ffp.fi/media/ajovaloautomati ... _golf3.jpg
Pari käyrää ja muutama hitsisauma ja tämmönen paketti tuli tehtyä ilmanottoa parantamaan. Täytys ahtoputket maalilla mustiksi kun hyppää liiaksi omiin silmiin...
Suodatinpaketti
Pari uutta osaa mitkä tuli vaihdettua
Samalla kun vaihdoin tuon ylävesiletkunlaipan vaihtelin uuden paisarin kulahtaneen tilalle.
Kytkinvaijeri tuli vaihdettua käsisäätöiseen ja lämpötila-anturi ny tuli vaihdettua samaan syssyyn letkunlaipan kanssa. Virtalukonpohja täytyypi vaihdella vähä myöhemmin...
Siinä vertailua uudesta ja vanhasta paisarista...
Uusi vs vanha paisari
Maskin alalista tuli käytyä ensimmäisenä hiekkapuhaltamassa pajalla puhtaaksi kun pieniä ruoste kukkasia koristi kivasti koko maskin mitalta. Ekaksi suihkin sinkkimaalin ja kevyen hionnan jälkeen suihkin pohjamaalin. Ei pitäs heti ottaa ruostetta...
Pohjamaalissa
Pintamaalissa
Ja kun takamerkki sattuu olemaan musta niin eihän keulan merkkiä voinut jättää kromipinnalle. Samalla kun puhalsin maskin alalistan puhalsin merkistä kromin pois ja kevyen hionnon jälkeen suihkin muovipohjusteen ja mattamustan pintaan.
Maskin merkki
Pitihän se heti laitella paikalleensa :)
Maski paikallaan
Nuo Vr6 umpiot huutivat kavereita joten lähi ja pitkiin laittelin 35w xenonit. Kuvasssa tosin toinen pimeänä...
Xenonit
Maskin yhteydessä tuli maalattua etupuskuri pohjamaaliin, tosin täytyy vielä muutama kohta hioa uusiksi ja maalailla kertaalleen. Ensi viikolla täytyypi koittaa ehtiä suihkia pinta...
Puskuri pohjamaalissa
Ilmeisesti sitä on tullut niin vanhaksi ettei muista valojakatkasijaa väänellä joten tuli tehtyä valoautomatiikka. Jos jotakin kiinostaa niin tästä linkitä löytyy kytkentä kaavio
Valoautomatiikan relehässäkkä
http://www.ffp.fi/media/ajovaloautomati ... _golf3.jpg
Pari käyrää ja muutama hitsisauma ja tämmönen paketti tuli tehtyä ilmanottoa parantamaan. Täytys ahtoputket maalilla mustiksi kun hyppää liiaksi omiin silmiin...
Suodatinpaketti
Pientä paskartelua tuli harrasteltua eilen muun muassa putkiston teolla. 2,5" rööristä tuli väänettyä sivuputki kun ei ilmeisesti raskinu tarpeeksi ostaa käyriä et olisi saanu akselin yli heitettyä perälle asti.... No laitellaan kun saan käyriä hommattua :)
Katin läpi tuli vedettyä suora putki ettei jää ahistamaan katista. Vaikka suorana tuleekin äänet pysyi sopivana. Täytyypi kyllä laitella peräpäähän katsastukseen vaimenninta.
Kliks
Kliks
Viimesessä kuvassa ei ole viimesessä asennossaan putki....
Postimies toi pientä hilpekettäkin sekä matkahuollon setä kuskasi kyynärnojan jotta saapi oikeen polleena jullina kurvailla...
Hilpekkeet
Kyynärnoja
Antennin oli edellinen omistaja nyppinyt pois ja välillä ihan mukava kuunella radion puoltakin niinpä tuli Autostudiolta tilaama Blabunktin lasiantenni asenneltua vänkärinpuolen A-pilarin yläkulmaan
Antenni
Katin läpi tuli vedettyä suora putki ettei jää ahistamaan katista. Vaikka suorana tuleekin äänet pysyi sopivana. Täytyypi kyllä laitella peräpäähän katsastukseen vaimenninta.
Kliks
Kliks
Viimesessä kuvassa ei ole viimesessä asennossaan putki....
Postimies toi pientä hilpekettäkin sekä matkahuollon setä kuskasi kyynärnojan jotta saapi oikeen polleena jullina kurvailla...
Hilpekkeet
Kyynärnoja
Antennin oli edellinen omistaja nyppinyt pois ja välillä ihan mukava kuunella radion puoltakin niinpä tuli Autostudiolta tilaama Blabunktin lasiantenni asenneltua vänkärinpuolen A-pilarin yläkulmaan
Antenni
On siinä imuputkessa silikooni supiste turbon päässä ja korissa kiinni niin että pääsee joustamaan...
No ei se supistekaan nyt niin mahdottomia jousta. Laittaisin kyllä itse ehkä ennemmin vaikka tuohon ahtoputkeen kiinnityksen. Tai sitten enemmän sitä silikoniputkea tuohon välille / joustava kiinnitys koriin. Voi olla muuten kohta entinen supiste siellä ahtimen päässä imuputkea... :)
Ja mitä noihin dieselin suoriin putkiin tulee, niin...
"Sopivat" äänet on suhteellinen käsite. Omaan korvaan diesel (oli se sitten diesel mikä hyvänsä) kuulostaa suoralla putkella aivan kauhealta. Traktori tulee mieleen ekana. Ja jos joku väittää, että ne äänet ei ole kovat, niin mitkä sitten on kovat? :D Suihkuhävittäjän pakoäänet?
Tee nyt hyvä mies edes taakse asti se pakoputki tuohon, sivuputket kuuluu Vipereihin. :D
Päivitellääs tilannetta välillä :)
muun muassa tullut väsättyä:
-Autogaugen volttimittari tuli asennettua ahtopainemittarin kaveriksi
- Jenkkiparkit
- Lisävalojen johdot vedetty valmiiksi
- Putkisto tehty loppuun yhdellä vaimentimella
- Kyynärnoja asennettu paikalleensa
- Dirty Diesel tarra sivulasiin
Kuveja täytyypi laitella sitten kun muistan kameran ottaa pajalle mukaan...
muun muassa tullut väsättyä:
-Autogaugen volttimittari tuli asennettua ahtopainemittarin kaveriksi
- Jenkkiparkit
- Lisävalojen johdot vedetty valmiiksi
- Putkisto tehty loppuun yhdellä vaimentimella
- Kyynärnoja asennettu paikalleensa
- Dirty Diesel tarra sivulasiin
Kuveja täytyypi laitella sitten kun muistan kameran ottaa pajalle mukaan...
Mukavan lepposesti meni työpäivä ruosteista vetokoukkua fiksatessa :) Kyllä vain aion laittaa perää rumentamaan koukun... Käytännöllisyys menee tällä kertaa edelle, kun sattuu tarvihtemaan sen verran paljon koukkua. Pohjamaaliksi tuli vedettyä David's ZINC 182 ja pintamaaliksi musta Hammeri. Kiitokset vetokoukku kaupoista johankoskinen:lle
Lepposan työpäivän jälkeen oli ohjelmassa puunata golffi sisältä ja ulkoa :) Tosin sisätilat täytyy mm. penkkien osalta ottaa kunnon pesurilla. Samalla tuli korjauttua vänkärin penkin kippaus systeemi.
Parit fotot:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Lepposan työpäivän jälkeen oli ohjelmassa puunata golffi sisältä ja ulkoa :) Tosin sisätilat täytyy mm. penkkien osalta ottaa kunnon pesurilla. Samalla tuli korjauttua vänkärin penkin kippaus systeemi.
Parit fotot:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Päivitellääs välillä tätäkin. Melko hiljaiseloa on ollut mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, ihan perus huoltoja ja pikku vikoja on mennyt korjatessa aika, joten ei ole kerennyt pahemmin laitteleamaan. Tietysti tuo opiskelija budjettikin meinaa himpun verran hillitä laittamista...
Eilen tuli otettua taka-akselin puslien vaihto työn alle ja eipä tuossa kauaa vaihto hommissa mennyt kun edelliseen golperoon tuli samaset puslat vaihdettua. Tällä kertaa tuli tosin laiteltua powerflexin puslaa tarvikepuslien sijaan.
Pientä pintaruostetta oli akselin kannakekorvakkeiden ympärille kertyny ja samalla tuli hinkkailtua puhtaaksi ja vedettuä sinkkimaali/massa päälle :)
Downpipekin tuli vihdoin tehtyä 2,5" rööristä ja siihen tuli kietastua motonetin pakoputkikääre päälle nii on vähän siedettävämmän näköinen :)
Siinä pari fotoo paipista:
Modet vois siirellä kävijäidenkalustoon kun ei tästä näy vielä kummosta rojektia tulevan...
Eilen tuli otettua taka-akselin puslien vaihto työn alle ja eipä tuossa kauaa vaihto hommissa mennyt kun edelliseen golperoon tuli samaset puslat vaihdettua. Tällä kertaa tuli tosin laiteltua powerflexin puslaa tarvikepuslien sijaan.
Pientä pintaruostetta oli akselin kannakekorvakkeiden ympärille kertyny ja samalla tuli hinkkailtua puhtaaksi ja vedettuä sinkkimaali/massa päälle :)
Downpipekin tuli vihdoin tehtyä 2,5" rööristä ja siihen tuli kietastua motonetin pakoputkikääre päälle nii on vähän siedettävämmän näköinen :)
Siinä pari fotoo paipista:
Modet vois siirellä kävijäidenkalustoon kun ei tästä näy vielä kummosta rojektia tulevan...
Melkosta hiljais eloa ollut tämän suhteen.
Tänään tuli pestyä kunnolla jotta kehtais paremmin kaupitella :) Kiinostuneet ottakaa yhteyttä Yyveellä ja käykää katteleen myynti ilmoa nettiautossa josta tarkempi sepostus....
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5749678
Tänään tuli pestyä kunnolla jotta kehtais paremmin kaupitella :) Kiinostuneet ottakaa yhteyttä Yyveellä ja käykää katteleen myynti ilmoa nettiautossa josta tarkempi sepostus....
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5749678
Päivitellääs välillä :) Tänään aloitettu purkamaan vanhaa konetta pois ja tilalle tulee vakio aaz tekniikka. Ennää kiinosta säätää nykysen koneen kanssa joten näin helpommaksi vaihtaa koko tekniikka
Huomenna tarkotus ottaa "hattu" poies ja tutkia tarkemmin mitä menny. Epäilen että pakovena halki/ hintsusti kierossa. Nokka ja venakupit ehjänä joten en usko että mitään ihmeempiä mennyt... Jospa tästä vielä kulkineen sais, työhommat tällä hetkellä syö motivaatioo laitella...
Huomenna tarkotus ottaa "hattu" poies ja tutkia tarkemmin mitä menny. Epäilen että pakovena halki/ hintsusti kierossa. Nokka ja venakupit ehjänä joten en usko että mitään ihmeempiä mennyt... Jospa tästä vielä kulkineen sais, työhommat tällä hetkellä syö motivaatioo laitella...
Nätti golffi
Moro ! Oon tän bongannukki tolla alkuperäsellä lookilla jossain vaiheessa myynnistä. Nätti on kyllä.. Mites nuo jenkkiparkit oot toteuttanu ? ja kun oot näitä mk3 golffeja räplänny nii kerrohan mikä on golffissa vika kun antaa sytytysvirtaa koko ajan niin pitkää kun avain virtalukossa? ja sitä ennen sammuili aina kun kierrokset laski , epäilen itse Hall-anturia ? Ja käykö t10 kantaiset ledit rekisterinkilvenvalojen tilalle , kun niissä lasikantainen ?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa