3BG Passattiin isommat etujarrut V-MAXX 330mm
Valvoja: ffp jäsenet
3BG Passattiin isommat etujarrut V-MAXX 330mm
Onko kukaan toteuttanut tuollaista jarrupäivitystä omaan 1.9TDI 4motioniinsa?
Etupäähän tarvitaan siis ainakin Isommat levyt (334mm?), isommat palat ja niille uudet satulat. Mitä muuta? Tarviiko noita tolppia uusia, vai onko satulan kiinnitykset samoilla jaoilla W8:ssa?
Takana ilmeisesti on käytetty 269mm levyjä, samat kysymykset sinnekin.
Vinkkejä mistä noita osia alkaisi katselemaan?
Etupäähän tarvitaan siis ainakin Isommat levyt (334mm?), isommat palat ja niille uudet satulat. Mitä muuta? Tarviiko noita tolppia uusia, vai onko satulan kiinnitykset samoilla jaoilla W8:ssa?
Takana ilmeisesti on käytetty 269mm levyjä, samat kysymykset sinnekin.
Vinkkejä mistä noita osia alkaisi katselemaan?
Viimeksi muokannut Jultsu, 29.8.2013 15:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Joskus omaan A4:een kattelin (pitäs olla sama olka-akseli), niin tos ainaki joutuu uuden satulakannakkeen sorvaa tai vaihtaa olka-akselin. Ja on suht kalliit osatkin. Joku valmis bolt-on jarrukitti tulee ehkäpä jopa edukkaammaksi.
Onks tos 1.9tdis viel 288 jarrut edessä? Ite päivitin budjettina 312 ja brembo max-levyihin.
Onks tos 1.9tdis viel 288 jarrut edessä? Ite päivitin budjettina 312 ja brembo max-levyihin.
Noh, kaik on suhteellista.
Halvimmat levyt ebayssa: 240e+posti
Halvimmat käytetyt satulat: 360e+posti
Satulankannakkeet: 236e+posti
Palat halvat: 80e
(laadukat levyt + palat ja saa varata sen 500+)
Tässä ei ole ees viel mukana napaa / olka-akselia jos moisen joutuu vaihtaa. Mut onneks näissäki asioissa voi tehdä kuten ite haluaa. :)
Edit:
Ite siis päivitin 288->312, vaihtamalla kannakkeet + laitoin kunnon levyt ja kyllä pysähtyy näilläki, vaik on viel tarvikepalat. Ja on todella budjettiratkaisu, vaik kamat ostin marmorilta.
Halvimmat levyt ebayssa: 240e+posti
Halvimmat käytetyt satulat: 360e+posti
Satulankannakkeet: 236e+posti
Palat halvat: 80e
(laadukat levyt + palat ja saa varata sen 500+)
Tässä ei ole ees viel mukana napaa / olka-akselia jos moisen joutuu vaihtaa. Mut onneks näissäki asioissa voi tehdä kuten ite haluaa. :)
Edit:
Ite siis päivitin 288->312, vaihtamalla kannakkeet + laitoin kunnon levyt ja kyllä pysähtyy näilläki, vaik on viel tarvikepalat. Ja on todella budjettiratkaisu, vaik kamat ostin marmorilta.
Unohda se harvinainen W8 ja laita sinne S4:sen kamat, joku on jo tehnyt ja täällä on ohjeet + tarvittavien osien lista:
http://www.passatworld.com/forums/61-b5 ... assat.html
:D
(Edit: ja jotta vihje menee perille: B5 S4:ssa pitäisi olla samat 321mm levyt ja satulat kuin W8:ssa, ellen väärin muista...)
http://www.passatworld.com/forums/61-b5 ... assat.html
:D
(Edit: ja jotta vihje menee perille: B5 S4:ssa pitäisi olla samat 321mm levyt ja satulat kuin W8:ssa, ellen väärin muista...)
Viimeksi muokannut Jouk, 17.10.2012 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitellään tätä ketjua sen verran, että Slamitin isänpäivä"ale" teki tepposet ja rykäisin sitten tuon V-Maxxin 330mm Big Brake Kitin tulemaan paskattiin. Nyt on enää ongelmana takapää, käytännössä pelkästään esteettinen (näyttää helvetin typerältä kun 245mm jarrulevy pilkistelee 17" vanteiden takaa) mutta olisihan sitä jarrubalanssia myös kiva saada vähän entiselleen. Millaiset takajarrut tuossa S4:ssa ovat? Kustannusarviota mitä tuo hupi tulisi kustantamaan?
Okei, tuolta 034motorsportista saisi siis 300x22 jarrulevyt, palat, satulanlevikkeet ja teräspunosletkut "kohtuulliseen" 450e hintaan posteineen/veroineen.
Ongelmaksi muodostuu vaan nuo takasatulat, joista pyytävät vielä lisää $1000 !
Vinkkejä mistä noita S4 B7 satuloita saisi järkevään hintaan? Laakkoselta tuskin...?
Ongelmaksi muodostuu vaan nuo takasatulat, joista pyytävät vielä lisää $1000 !
Vinkkejä mistä noita S4 B7 satuloita saisi järkevään hintaan? Laakkoselta tuskin...?
Hiiop, tuli haettua tuo V-MAXX kitti slamitilta. Onhan noillakin levyillä jo kokoa, mutta... Pisti vaan mietityttämään kun tuolta Audifoorumeilta löysin yhden jarrupäivitysprojektin jossa käytettiin Cayennen 17" tarkoitettuja satuloita ja 350mm levyjä.
Pystyisikö noita satuloita + paloja käyttämään vielä hivenen isomman levyn kanssa, jos satulaa siirtää vielä sen verran loitommas? Ainoa merkitsevä asia on että uusi jarrulevy on yhtä paksu kuin vanhakin?
...vai onko tää taas niitä juttuja, että jos pitää kysyä, niin saa samantien unohtaa koko homman? :)
edit. tulipa tutkittua ebaytä ja kaikki 350mm levyt näyttäis olevan vähintään 32mm paksuja.
Onko jollain tiedossa suurempaa kuin 330mm levyä, joka olisi max.28mm paksu ?
Pystyisikö noita satuloita + paloja käyttämään vielä hivenen isomman levyn kanssa, jos satulaa siirtää vielä sen verran loitommas? Ainoa merkitsevä asia on että uusi jarrulevy on yhtä paksu kuin vanhakin?
...vai onko tää taas niitä juttuja, että jos pitää kysyä, niin saa samantien unohtaa koko homman? :)
edit. tulipa tutkittua ebaytä ja kaikki 350mm levyt näyttäis olevan vähintään 32mm paksuja.
Onko jollain tiedossa suurempaa kuin 330mm levyä, joka olisi max.28mm paksu ?
Aika lailla 50/50 ulkonäkö/hidastuvuus.
Runkona toimii beige farkkumallin auto, joten eiköhän noi punaiset satulat saa vielä "anteeksi", en mä tästä mitään pikkutyttöjen taksia ole tekemässä. Tai enemmänhän ne nuoret pojanklopit näistä jarruista on kiinnostuneet. Kloppihan minäkin kun lähestellään vasta kolmeakymppiä ikävuosissa.
(autohan painaa kuskin kera 1650kg, siihen 100kg vaimennusmattoa ja 100-150kg hifiä, ja pari matkustajaa 80kg kpl niin ollaan jo kahdessa tonnissa. Mielellään ottaisin vauhdin pois tehokkaasti jos tarve vaatii.)
Runkona toimii beige farkkumallin auto, joten eiköhän noi punaiset satulat saa vielä "anteeksi", en mä tästä mitään pikkutyttöjen taksia ole tekemässä. Tai enemmänhän ne nuoret pojanklopit näistä jarruista on kiinnostuneet. Kloppihan minäkin kun lähestellään vasta kolmeakymppiä ikävuosissa.
(autohan painaa kuskin kera 1650kg, siihen 100kg vaimennusmattoa ja 100-150kg hifiä, ja pari matkustajaa 80kg kpl niin ollaan jo kahdessa tonnissa. Mielellään ottaisin vauhdin pois tehokkaasti jos tarve vaatii.)
Ihan totta. Uskoisin kyllä, että nelimäntäiset puristimet ja tuon kokoluokan levyt ovat riittävän potentiaaliset lähtökohdat 2t pysäyttämiseen. Kunnollisille paloille kannattaa laittaa myös painoarvoa, niillä saa yllättävän paljon muutettua kokonaisuutta (tosin tuossa kitissä taiskin olla palat mukana).
Noniin, siellä pyörivät. Tuli vaihdettua samalla teräspunosletkut eteen ja nesteet joka nurkkaan uusiksi. Kohtalaisen vittumaista tuo noiden uusien satuloiden ilmaus, kun molemmilla puolillla oli oma nippansa.
Perstuntuma näin liukkaalla kelillä on vähän kaksijakoinen, kiihtyvyys tuntuu ottaneen pientä takapakkia ja jarruja ei juuri pääse testaamaan kun absi rallattaa vaikka missä ajelis. Saatan havaita myös pientä äänen kasvua kaupungilla ajaessa, johtuuko se noista jarrulevyn urista?
Tästä mun autosta on ilmeisesti vaihdettu jompikumpi etupään vetareista tms. koska jarrulevy tulee vasemmalla puolella millin sisemmälle autoon kuin oikealla puolella. Ei ottanut levy onneksi satulaan vielä kiinni, mutta ei se tullut aivan keskellekään kuten ohjeet neuvoivat. Laajeneeko noi levyt kuumetessaan paljon? Toivottavasti ei haittaa tulevaisuudessa... ?
Perstuntuma näin liukkaalla kelillä on vähän kaksijakoinen, kiihtyvyys tuntuu ottaneen pientä takapakkia ja jarruja ei juuri pääse testaamaan kun absi rallattaa vaikka missä ajelis. Saatan havaita myös pientä äänen kasvua kaupungilla ajaessa, johtuuko se noista jarrulevyn urista?
Tästä mun autosta on ilmeisesti vaihdettu jompikumpi etupään vetareista tms. koska jarrulevy tulee vasemmalla puolella millin sisemmälle autoon kuin oikealla puolella. Ei ottanut levy onneksi satulaan vielä kiinni, mutta ei se tullut aivan keskellekään kuten ohjeet neuvoivat. Laajeneeko noi levyt kuumetessaan paljon? Toivottavasti ei haittaa tulevaisuudessa... ?
Vanhaa postia ylös.
Tulipa tarrattua vanhaan aiheeseen...
Mutta, vahvistaa omaa arvioita. Itsellä alla 4Motioni diisseli porsasvaunu 19" tuumasilla ja hyllyssä irvistää D2:n 330 millinen kitti ja olis vielä isompikin tarjolla mutta taitaa syödä lastun tehot viimestään nuo jarrut...
Jousittamatonta massaa vaan on likaa tai tehoa liian vähän ;)
Mutta, vahvistaa omaa arvioita. Itsellä alla 4Motioni diisseli porsasvaunu 19" tuumasilla ja hyllyssä irvistää D2:n 330 millinen kitti ja olis vielä isompikin tarjolla mutta taitaa syödä lastun tehot viimestään nuo jarrut...
Jousittamatonta massaa vaan on likaa tai tehoa liian vähän ;)
Kuka puhu halpis 19 tuumasista?
En aja kun koottavilla kesäsin ;)
12.8 kiloo kappale 19x9 joka nurkassa,kumin kanssa en ole punnannut. Kumi varmaan about samanverran.
Tottakai painaa enemmän kuin vakiot 15 tuumaset,sen toki ymmärrän.
Täytyypä punnita sitten ne 330 milliset ja verrata vakiohin, veikkaan että vähintään tuplat painaa nuo halpisjarru kamat.
Saatan olla siis turhaan luullut tuota VMaxxia halpistuotteeksi.
Sittenhän on jopa edullinen jos on laatukampetta.
Jos nuo vakiot 288 levyt painaa sen 8 kiloa about kappale niin tuntu ainakin kevyeltä kanniskella...
En aja kun koottavilla kesäsin ;)
12.8 kiloo kappale 19x9 joka nurkassa,kumin kanssa en ole punnannut. Kumi varmaan about samanverran.
Tottakai painaa enemmän kuin vakiot 15 tuumaset,sen toki ymmärrän.
Täytyypä punnita sitten ne 330 milliset ja verrata vakiohin, veikkaan että vähintään tuplat painaa nuo halpisjarru kamat.
Saatan olla siis turhaan luullut tuota VMaxxia halpistuotteeksi.
Sittenhän on jopa edullinen jos on laatukampetta.
Jos nuo vakiot 288 levyt painaa sen 8 kiloa about kappale niin tuntu ainakin kevyeltä kanniskella...
Kyllä minä ne jo punnitsin, ja saman verran painoivat, 288mm orkkis vs. V-MAXX 330mm.
Omat 17" vanteet on 8kg kappale että kyllä noi sun 19" on melkoset lyijymöhkäleet. Renkaat painaa saman 8kg (205/50r17) eli 16kg per nurkka.
Mutta ei nyt jäädä sentään kehumaan. Mittailin jo asennusvaiheessa heittokellolla että tuo satula pullistuu paineen alla, en nyt muista kuinka paljon mutta mitenkä esim. Porschen satulat käyttäytyvät? Lisäksi tuo letkun puoleinen pala kuluu paljon nopeammin, eli ne letkua lähempänä olevat männät on paljon ulompana kummastakin satulasta.
Omat 17" vanteet on 8kg kappale että kyllä noi sun 19" on melkoset lyijymöhkäleet. Renkaat painaa saman 8kg (205/50r17) eli 16kg per nurkka.
Mutta ei nyt jäädä sentään kehumaan. Mittailin jo asennusvaiheessa heittokellolla että tuo satula pullistuu paineen alla, en nyt muista kuinka paljon mutta mitenkä esim. Porschen satulat käyttäytyvät? Lisäksi tuo letkun puoleinen pala kuluu paljon nopeammin, eli ne letkua lähempänä olevat männät on paljon ulompana kummastakin satulasta.
Ohhoh.
Kai se on pakko uskoa että levy painaa sitten saman verran, on ainakin mennyt puntti perille kun koko nippu Bremboja oli tosi kevyt kantaa..
Vai että lyijymöhkäleet... :D Kyllä ne on ihan oikeaa alumiinia,pultit on titaania.
Alunperin kelvannut Porscheen mutta eipä näköjään nykypäivänä edes sitten ole hyvät edes diisseli Passattiin =D =D
Kukin tavallaan, itse en aja edes talvella sirkkelin terillä, näyttää iso auto tyhmältä niin pienellä rengastuksella. Talvella 18 OEM S4 superlyijypuntit alla.
Kannattaa kommenteissa vähän ottaa perspektiiviä jos toinen ajaa 17 tuumasilla ja toinen haluaa ajaa 19 tuumasilla.
Omasta mielestäni on omat suht kevyet kokoonsa nähden.
Ei todellakaan kannata jäädä "kehumaan"
Ja onnea jarrujen kanssa, omani lähtevät kiertoon/toiseen projektiin, jatketaan "OEM" linjalla :)
Kai se on pakko uskoa että levy painaa sitten saman verran, on ainakin mennyt puntti perille kun koko nippu Bremboja oli tosi kevyt kantaa..
Vai että lyijymöhkäleet... :D Kyllä ne on ihan oikeaa alumiinia,pultit on titaania.
Alunperin kelvannut Porscheen mutta eipä näköjään nykypäivänä edes sitten ole hyvät edes diisseli Passattiin =D =D
Kukin tavallaan, itse en aja edes talvella sirkkelin terillä, näyttää iso auto tyhmältä niin pienellä rengastuksella. Talvella 18 OEM S4 superlyijypuntit alla.
Kannattaa kommenteissa vähän ottaa perspektiiviä jos toinen ajaa 17 tuumasilla ja toinen haluaa ajaa 19 tuumasilla.
Omasta mielestäni on omat suht kevyet kokoonsa nähden.
Ei todellakaan kannata jäädä "kehumaan"
Ja onnea jarrujen kanssa, omani lähtevät kiertoon/toiseen projektiin, jatketaan "OEM" linjalla :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa