VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 20.9.2012 15:31

Moi
Eli VW golf 3 gt - 96 sammuu lämpimänä. Vaihdettu on virranjakaja,pyörijä,öljy-,bensa-,ilmansuodatin ja releet 30 - 18 - 162(päävirtarele,bensarele ja load reduction relay )
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... =2&t=13318 löytyy lisää infoa tapauksesta.

Releet vaihdettiin keskiviikkona toimi koko päivän hyvin lukuunottamatta että nyki vähäsen ja ei pysyny käynnissä ilman kevyttä kaasua. Tuli ajeltua n2h taukojen kanssa. kun lähdin takasinpäin niin piti antaa kevyesti kaasua että pääsin liikkeelle.

Vika palasin tänään. Ajoin n20.min ja annoin olla pihassa n.1h ja kokeilin niin auto ei lähteny liikkeelle. 15min kokeilun jälkeen auto lähti liikkeelle , mutta meinas koko sammua matkalla. Kierrokset tipahti vähän väliä. Pysy kuitenki käynnissä kun antoi voimakkaasti kaasua.
Onkos neuvoja? Bensapumppu, pelkkä osa maksais 200e. Kuulemma yleensä nämä ovat on / off vehkeitä, että vika ei pakolle ole tässäkään.
Kun koittaa käynnistää autoon , kun se temppuilee niin pelkästää "pömpöttää" ja kaasun polkeminen ei tee minkäänlaista vaikutusta. Kun kierroksat pamahtaa ja silloin lyö kaasun niin saatetaan päästä liikkeelle. Outoa, kun ei koskaan aamusin kun auto on seissy niin temppuille eikä eilen , kun auto oli 3pv seisonu. Pääsin kuitenki kotio sillä(n.6km) eikä temppuillu sillä välin(en joutunut pysähtymään koko matkalla tai nostamaan kaasua kokonaan pois).


Tuntuu siltä aina kun ekan kerran sammuttaa ja sitten tulee takas niin ei enään pelaa. Aina toimii aamusin, kun lähtee ekan kerran liikkeelle normaalisti.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 20.9.2012 15:51

Puolapaketti kunnossa?

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 20.9.2012 16:05

juu puola tarkistettu

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.9.2012 20:40

Tarkistettu miten ? Onko kipinä kun ei käynnisty ? Voi se bensapumppukin oireilla tuolla tavalla.

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 21.9.2012 9:26

Itse en ole tarkistanu puolaan, mutta asentaja sanoi että puolan olevan kunnossa. Mutta vois sen itse viellä tarkistaa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

,

ViestiKirjoittaja boliisi » 21.9.2012 19:10

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... 414#p98414

Omassa 96 ADZ 1,8i samoja ongelmia aikoinaan ja kokeilin toisesta osa-autosta ecun,virranjakajan,tyhjäkäyntimoottorin,puolan,tulpanjohdotn,tulpat...... lopullinen vika korjaantui(ja on pysynyt poissa jo 1,5v / 40tkm ajoa) moottorinjohtosarjan vaihdollla sekä tyhjäkäyntimoottorin vaihdolla

Heiluttele johtosarjoja kun toinen pitää autoa käynnissä..... onhan myös virranjakajan kansi vaihdettu? CRC liittimiin

Oletko Kuopion läheltä?

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 24.9.2012 14:37

En asu kuopion lähellä ikävä kyllä. huomenna vaihan uuden puolan ja aattelin käydä mittaamassa bensanpaineen. Kattoo miten käy sitten. Mitäs maksoi tyhjäkäyntimoottori ja moottorijohtosarja?aattelin pistää lukon pohjan vaihtoo puolan jälkee, jos ei korjaannu.

Tänään auto jäi tien sivuun. ei lähteny käyntiin 40min jälkeen niin soitin kaverin hakeen.Sammui kesken ajon n60km nopeudella. kierrokset tippui ja nousi edestakas ennenkuin lopullisesti sammu. Olin ajanut n20min. kävin kaupassa ja olin kotio päin menossa niin jätti. auto lähti kaupan pihasta hyvin liikkeelle ja kesti sen 10min.

kansi on vaihdettu
Viimeksi muokannut volkkari119, 24.9.2012 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.9.2012 15:00

Kaverin autossa (vr6) oli samaa vikaa. Selvis, että jostain flektin läheltä oli johtosarja hapertunu, joten auto sammu aina kun flekti lähti päälle.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 24.9.2012 15:28

Minulla on johtosarjat moottoriin jossa on liittimet 4 tai 6 napaiselle tyhjäkäyntimoottorille. 4napainen tyhjäkäyntimoottori löytyy myös. 4 napainen tyhjäkäyntimoottori+ johdot vielä paikoillaaan abs 1,8i 90hv moottorissa.



Tuli mieleen että ruiskun kaasuläpän asennon tunnistin muistaakseni nimeltää vois aiheuttaa myös tuota.... moottorinohjausyksikkö??


laitoin yv llä hinnat....

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 26.9.2012 14:40

Joop ei ollu puolassa vika. tosin eilen huomattiin, että ilmaputki(iso musta) ei ollu kunnolla kiinni ja auto pelas sen jälkee hienosti , mutta tänään taas vika palas. Seuraavaks lukon pohja sitten.Bensan paineita ei mitattu kun lähti toimiin kun laitettiin putki kunnolla kiinni. lukon pohjan jälkeen varmaan käydään kaasuläpän kimppuun. pientä haku ammuntaa tämä :o

Alkaa meneen toivo tästä autosta pikku hiljaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 26.9.2012 23:45

pientä haku ammuntaa tämä :o
Onko vikakoodeja luettu?
Ei välttämättä mitään auta, mutta ehkö astetta parempi tie kuljettavaksi kuin hakuammunta?
En asu kuopion lähellä ikävä kyllä.
Lisää profiiliin paikkakunta, niin saatat saada paikallista apua esim. koodien luvun/ testiosien merkeissä.

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 27.9.2012 11:50

vikakoodeissa ei lue mitään

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 4.10.2012 12:48

tutkimukset on edenny hieman.

Syy lienee ohjainlaitteessa. Tarkottaa varmaa Ecua? Nyt pitäs vaan löytää jostain käytettynä. Uutena turhan kallis

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.10.2012 12:58

Lähteekö käyntiin jäähdyttyään ? Onko se kipinä kun ei käynnisty ?

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 4.10.2012 13:43

Lähtee kun on jäähtyny kunnolla 2-6h. Joskus saattaa lähtee 15min yrittämisen jälkeen. Kipinästä johtuu.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.10.2012 16:02

Onko hall-signaali testattu kun vika päällä ? Ohjeet löytyy foorumilta.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 5.10.2012 16:37

Mikä moottori kyseessä? Löytyy ABS (60€) ja AAM (45€) "ecut" ja vielä autossa paikoillaan.

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 6.10.2012 21:41

Mistäs saan tietoo ton moottorityypin?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 6.10.2012 22:55

Huoltokirjan ekalla sivulla on tai sitten takakontissa muistaakseni vasemmalla on valkoinen paperilappunen josta löytyy

volkkari119
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2012 15:18

ViestiKirjoittaja volkkari119 » 6.10.2012 23:02

hitto kun auto pajalla, niin ei pääse nopeesti kattoo.

tuli katottua http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_VAG-moottorityypeist%C3%A4#Katso_my.C3.B6s malleja niin ei osunu kohdalle nuo kyseiset . Auto on 2litranen

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 7.10.2012 0:03

joo ei sitten ole AAM/ABS...

goloffffi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.11.2015 16:05

ViestiKirjoittaja goloffffi » 16.11.2015 16:31

Selvisikö vika ECU:n vaihdolla ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa