A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta

ViestiKirjoittaja petete » 30.9.2012 21:56

Vm 2000 A6 tiptronic biturbo.

Auto tuntuu kuin se ei antaisi kaikkeaan. Vaihdossa antamani A3 1.8t n.(170hp) Automaatti tuntui tehokkaammalta kuin tämä, vaikka tässä paperien mukaan löytyisi 275hp.

Auto ei tunnu missään vaiheessa repivän kunnolla. Jos kuvittelee että auto olisi vapari, niin siltikin sen kokoinen kone jättää arvailun varaan, mutta että biturbo.

Mikä voisi olla että auto ei antaisi kaikkeaan. Soittelin kauppaajalle joka sanoi, että auto on seissyt muutaman kuukauden ja että se voisi olla aiheuttanut häiriötä.

Mitään mielipiteitä asiasta kellään?

Kiitos.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.9.2012 22:13

Ei muuta tökkeli kiinni ja kattoo mitä tarjoo. Täytyy myös muistaa että A3kippo on ainaki sen 300kg kevyempi kuin tollai A6 norsu, joka vie kyllä aika paljon tehontuntua pois. :)

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 30.9.2012 22:19

Juu kyllä aioin laittaa sen tökkeliin kiinni. Pystyyköhän kotikonstein tätä hoitamaan? A3:een pystyi läppärillä ja comportin kautta ohjelmalla vag-com.

Auto toki on sen reilusti painavampi, mutta vääntöä ja tehoa alkaa olla jo sen verta enempi että kyllä sen ehkä hieman paremmin pitäisi liikahtaa =) Tän hetkinen kiihtyvyys 0-100 tuntuu menevän ehkä 10s paikkeille..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.10.2012 0:40

A3:een pystyi läppärillä ja comportin kautta ohjelmalla vag-com
Samallai se käyttäjän kannalta menee... Paitsi ehkä jos on joku piraattimokkula. Jos tässä on CAN-väylä niin vanhemmat OBD-sovittimet ei toimi kaikilta osin.

Vakiona tuon pitäis mennä sataseen 6,8 tai 7,3 sek. riippuen onko 169 vai 184 kW moottori.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 1.10.2012 19:33

Selvä hommeli. Päätin tuossa testata 0-100 kun en voinut vastustaa kiusausta.

http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8

Lastutuslapussa lukee seuraavia lukujua:

275 PS @5600 rpm.
450NM @3000-5000.

Onko tosiaan niin, ettei se parempaan pysty? Vaikka auto onkin melko iso, niin ei uskoisi sen niin paljon verottavan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.10.2012 19:43

Ainakin omaan silmään vaikuttaa hitaalta, kun tuo oma veerakin kiihtyy nopeemmin...

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 1.10.2012 19:57

Hidas kuin mikä. Kovasti myyjä toitotti, että kun siinä 1.8T on erilaisella systeemillä se turbo ja kun se nappaa niin tapahtuu kerralla paljon ja tässä biturbossa meno on kokoajan tasaista vetoa. Mielestäni vaikka meno on tasaista, niin sen pitäisi olla noilla tehoilla kuitenkin pikaisempaa. Oli siinä turboa tai ei.

Ajattelin että kävisin penkittämässä auton, jos vaikka se ei anna kaikkeaan.

Kenties muita vinkkejä/mielipiteitä?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 1.10.2012 19:59

Jotain vikaahan tuossa selvästi on eli kannattaisi varmaan ensin lukea vikakoodit ja jos niistä ei löydy mitään niin tutkia ahtopaineita ajon aikana VCDS:llä.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 1.10.2012 20:23

Kävin tuossa myyjällä jonka kaverilla on korjaamo luettamassa vikakoodit. Ajeltiin siinä hetki tökkeli kiinni ja tsekattiin löytyykö mitään, mutta eipä mitään vikoja ilmennyt. Ilmeneekö ahtopaineiden puute vikakoodilla ja voiko autolla ajaa kuitenkin normaalisti, jos olettaa että ahtoja ei olisi?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 1.10.2012 20:33

Vikakoodien esiintyminen riippuu aika pitkälti siitä missä se vika sattuu olemaan.

Ahtopaineita seuraamalla näkisi paljonko ahtopaineita pyydetään ja saavutetaanko pyydettyä painetta.

Viisaammat voivat varmasti korjata jos olen väärässä mutta itse lähtisin tuosta ahtopaineiden tarkistamisesta liikkeelle.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 1.10.2012 20:44

Kovasti kyllä nuo ahdot nyt mietityttää. Kun polkee niin paljon ettei kuitenkaan vielä kick downia, niin ei kuitenkaan tunnu että tulisi mitään erikoista vääntöä missään vaiheessa. Tuntuu samalta kuin vapari S80 2.9 litranen (vapari sekin).

Eikös tuon VCDS saa ihan normaaliläppäriin laitettua? Mutta minkälaista johtoa pitää olla jotta tämä menisi? Vanhassa audissani oli comport. Nämä tuntuvat olevan melko harvinaisia nykyisissä läppäreissä.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 1.10.2012 21:01

Esim. tälläinen http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... 1&vmcchk=1



Suosittelen muuten vilkaisee audifinnsin foorumia tän konetyypin osalta.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 1.10.2012 21:17

Kiitos paljon avusta. Edellisestä autosta katselin jotain tietoja mitä nyt rekisteröimättömällä vcds:llä näki, kun latasin sen koneelle ja pistin comportiin. Mietin että olisikohan tähänkin hieman edullisempaa vaihtoehtoa. Maksaako tuossa paketissa se ohjelma niin paljon, kun ei uskoisi adapterin noin kallis olevan?

Pitänee myös tutkailla nyt tuota audifinssiä =)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.10.2012 21:20

Ebay:sta saa noita halppis piuhoja tilattua. Maksaa n.6e kotiin postitettuna... Jos ei tykkää ulkomailta tilata niin ostaa vaikka huuto.netistä missä näyttäisi olevan n.13e kaapeli. Noihin kannattaa ladata sitten VC-DS lite ohjelma kun se ei maksa mitään. Kaveri tosin tilas jonkun 99dollariin maksaneen version, ite en oo noihin oikein perehtyny...

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 2.10.2012 21:42

Pitää alkaa hommaamaan piuhaa ja ohjelmaa, jotta pääsee hieman tutkailemaan, josko jossakin mättäisi.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.10.2012 21:52

Ja nuo ebayn halppis-piuhat ei aina välttämättä toimi. Itse sain muutamalla eurolla vain ehjän USB-piuhan ja OBD2-liittimen, liittimessä olevan elektroniikan ollessa mykkää tavaraa. :)

Tuollainen 30-40€ piuha nyt toiminut reilu 5v.
Viimeksi muokannut Sami-, 2.10.2012 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.10.2012 21:54

Ei ne onneksi paljoo maksa jos toimii :). Tilasitko mistä sen ei toimivan piuhan? Jos tosiaan haluaa varman pälle ja toimivaa niin ainakin kaverilla toimii huuto.netistä ostettu piuha.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 2.10.2012 22:09

Pistäkää toki linkkiä edullisiin piuhoihin jos tiedätte mistä saa =)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.10.2012 22:54

Kaveri tilasi tuon: http://www.huuto.net/kohteet/vikakoodik ... /228210310 sillä ainakin tosiaan toiminut

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2012 0:05

Kannattaa lukea tuon myyjän palautteet ennen kuin ostaa siltä mitään. Mielummin sitten vaikka suoraan tuolta valkkaamaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.10.2012 0:07

Kaverilla ei ainakaan ollut mitään ongelmaa tuon tyypin kanssa asioimisen kanssa. Mutta itsekin tilaisin yli puolet halvemmalla ebay:sta tai DX:stä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2012 0:18

Lähinnä nyt toi vähän pomsahti silmään:
Sattuipa kaapeli joka ei toiminut lainkaan eikä tällä myyjällä näköjään ole vaihto-/palautusoikeutta. Meni 35 euroa susille.

Palautteen saajan kommentti:
Ei tietenkään ole, ei yksityinen myyjä voi takuita myöntää. Jos saat ohjelmiston pelaamaan ja kaapelissa valot palaa, muttet saa ajureita asennettua, niin se ei ole myyjän vika.
Joo-o... Yksityinenhän saa myydä ihan mitä sutta vaan eikä ole missään vastuussa myymänsä tavaran kunnosta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.10.2012 0:20

Tiedä sitten tuossakaan, että onko tuo ostajakaan puhdas pulmunen. Vähän vaikuttaisi, että ostaja ei vaan osaisi asentaa ajureita? Noh, paha alkaa spekuloimaan ilman tietoa. Onhan siellä huuto.netissä muillakin myynnissä noita piuhuja, senkun kirjottaa vaan hakuun OBD niin löytyy :).

Mutta on kyllä ihme touhua nykyaikana kun ei voida ottaa vastuuta mistään... Ei tekemisistään eikä myymistään tavaroista.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.10.2012 7:41

^^ Yksityinen myyjä oteaa palautteiden seassa: jotain kauppoja on mennyt reisille kun tavaraa ei ole ollutkaan saatavilla tukussa. hmm. ettei nyt oltais vähintäänkin yritystoiminnan rajamailla.

Eikös se ole sama hankkia aito Rosstechin kaapeli, vaikka kimpassa, säilyttää arvonsakkin aika hyvin...

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 3.10.2012 12:57

Missä päin petete asuu? Jos haluat sen auton nopeasti kuntoon niin ota yhteyttä johonkin noista Tekniikka - Yleinen osion ketjussa olevista vapaaehtoisista VCDS-auttajista :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.10.2012 15:28

Joo-o... Yksityinenhän saa myydä ihan mitä sutta vaan eikä ole missään vastuussa myymänsä tavaran kunnosta.


Tuo ei muuten sitten todellakaan pidä paikkaansa, yksityinen on ihan yhtälailla vastuussa myymästään tavarasta kuin yrityskin, ihan autokaupoista, piuhakaupoista ja talokaupoista lähtien.

Olen ollut todistamassa oikeussalissa tapahtumaa, jossa tuomittiin yksityinen myyjä korvaamaan toiselle yksityiselle henkilölle uusi ahdin töineen ja oikeudenkäyntikuluineen 300tkm ajettuun käytettyyn autoon, yli vuoden päästä kun kaupat oli tehty ja autolla ajettu sillävälin jo paljon kilmetrejä. Vaan onneksi ovat harvassa ne jotka alkavat tommosista vääntämään.

Tuohon edelliseen kommenttiin haluaisin itsekin lisätä, että olisi kaikkien etu jos käyttäjätietojen paikkakunta olisi pakollinen tieto -olisi paljon helpompi tarjota apua sitä tarvitsevalle kun suoraan näkisi missäpäin sitä tarvitaan. Itselle se on ainakin kohtalaisen suuri kynnyskysymys lähteä ylipäätänsä auttamaan, koska vika on paikanpäällä diagnosoitu 20 kertaan siinä ajassa kun sitä arvuuttelee vajavaisilla tiedoilla foorumilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2012 15:49

Tuo ei muuten sitten todellakaan pidä paikkaansa, yksityinen on ihan yhtälailla vastuussa myymästään tavarasta kuin yrityskin, ihan autokaupoista, piuhakaupoista ja talokaupoista lähtien.
Tämä oli ihan sarkastinen kommentti :)

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 3.10.2012 15:52

brainsurgery, Hyvinkäällä asun. Taidankin kirjoittaa tuonne jos löytyisi jostain lähettyviltä kaveria auttamaan asian kanssa =) Vaikka piuhan hankinkin ja ohjelman, niin tuskin osaan niin hyvin käyttää niitä.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.10.2012 16:21

Toinen mikä tuli mieleen, jos auto on laitettu vakioksi myyntiin laittaessa esim. Ei ole mitenkään poikkeuksellista. Toki en sano, että se siltikään ihan noin hidas olis, mitä tost videost kattelin et aika tarkkaa 10sekkaa 0-100. Logeja kattomalla ja vikakoodia ihmettelmällä pääsee varmasti pitkälle ja paljo viisaammaksi.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 3.10.2012 16:35

Löytyi tuolta foorumilta yksi kaveri jolla olisi vag-com ja suostuu tänään illemmalla ihmettelemään asiaa kanssani. Saisiko sillä ohjelmalla mitään suuntaa olevista hevosvoimista? Ovat puhuneet jotain ilmamassamittarin tuloksen jakamisesta 0.8:lla.

Näkiköhän myös ahtopyyntöä ja toteutumaa?

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 3.10.2012 20:52

Vikaa sitten löytyi vag-comilla kun katsottiin. G62 lämpötila-anturi, N75 ahtopaineensäätöventtiili ja/tai ahtovuotoa. Se on sitten ilmeisesti pyörähdettävä varaosatiskillä. Vielä kun löydän tuon n75 jostain konehuoneesta.

Kiitokset Flameballille joka auttoi vikojen etsimisessä!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2012 22:33

Mites muuten toi kulutus? Onko se älytön vain ihan älytön? :) Ei kai toi pienellä mene edes vapaassa pudotuksessa?..

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 3.10.2012 22:48

Tällä hetkellä se litkii aika paljon. Maantiessä noin 8,5-9 ja kaupungissa sitten ihan törkeesti.
Motarilla noin 10,5 ellei enempi. Luulen että kulutus voi tipahtaa jos saan auton kuntoon. Voin sitten kirjoittaa lisää tänne että mitä vaikutti kun vaihdan ahtopaineensäätöventtiilin ja lämpötila-anturin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2012 23:10

Ei moottorin huomioon ottaen kuulosta pahalta, mutta kertokaahan muut BiT-miehet mitä eri variaatioilla on kulutus?

Lähinnä tosin kiinnostaa noiden 2,7T S4:sten kulutus, mutta molempia sopii kertoilla...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.10.2012 7:53

Meinaatko että sen pitäisi mennä jollain vitosella alkavilla kulutuslukemilla? Kyllähän noi kulutukset nyt kuulostavat täysin normaaleilta. Tehtaan ilmoittavat kulutuslukemtatkin ovat 18,1 / 8,8 / 12,2.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 4.10.2012 19:09

Saattaapi viedä ehkä vähempikin jos jaksaa tökkiä tiptroniccii ;) tänään vaan kattelin.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 5.10.2012 10:15

ilmotahan kun saat osat vaihdettua, niin nollataan vikakoodit sen jälkeen sieltä. Sitten hetken ajelet taas ja katotaan onko sinne ilmestynyt enää mitään mosaan liittyviä.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 5.10.2012 10:46

Tehdään näin. Tänään pitäisi osien saapua.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 6.10.2012 13:36

Nyt on N75 vaihdettu ja auto käyttäytyy ehkä pikkasen järkevämmin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Ahtovuotoja ilmeni ja vikatesteri ilmotti Positive deviationia ja vika löytyi.

http://s7.postimage.org/78jt946iz/06102012436.jpg

Ei ihme jossei kulje. Ihan bypassien keskelle sijaitsevassa yhdysletkussa mulkun mentävä rako josta paineet sihisee ulos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.10.2012 13:43

Tuo taitaa ollakin jonkinasteinen tyyppivika. Että koita löytää vavempi tilalle.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 6.10.2012 19:03

Sitten kun oot sen uuden hankkinut, niin melkeen vaihtaisin sen vielä silikoniseen versioon esim. tää http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A6-S4-2- ... 19ba836045

hakusanalla audi 2.75 throttle body boot löytyypi kaiketi lisää noita. Siis jos vain on varaa tommonen laittaa varalta. Silikoninen kestää huomattavasti paremmin rasituksia.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 7.10.2012 21:48

Nonnih. Nyt olisi tbb vaihdettu ja auto kulkeekin iloisemmin. Jossain vaiheessa kesken vedon saattoi tuntua että veto uuvahtais hetkeksi ja sitten taas jatkuisi, mutta kulkeepi jo paljon paremmin. Vielä ilmeisesti pitäisi katsoa vikakoodit näyttääkö mitään tai pitääkö nollata vanhoja.

Tässä vertausta

Ennen: http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8

Jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=Cj33NpDPoJs vauhtivilkku päällä =)

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 8.10.2012 7:37

oiskohan sitten vielä ongelmia bypassien kanssa.. tiedä häntä.. no katotaan varmaan niitä koodeja tässä alkuviikosta.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 9.10.2012 18:40

Pitää vielä repiä ne jossain vaiheessa irti ja vertailla kun on nuo pari ylimääräistä tuossa.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 13.10.2012 18:33

Vaihdoin bypassit. Vanhat päästivät ilmaa esteettä läpi ja olivat jotku boschin passit. Varaosakoodi oli muuten sama mutta viiminen kirjain oli C ja nykyisissä A. Mikähän ero? uudet passit eivät päästäneet ilmaa niin hyvin läpi joten oletin niiden olevan ainakin kunnossa. Meniköhän ihan oikein? :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.10.2012 20:09

Jos se sulle oikeana osana myytiin niin sitten se on korvaava osa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa