Verhoilun repeämän/kuluman korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
Verhoilun repeämän/kuluman korjaus
Mikä on helpoin tapa korjata tollanen penkin sivutuen kuluma? Tarkoitus ei ole uudenveroista saada mutta sellanen mikä kestää. Itelllä tuli ekana mieleen että jostain penkin alta samaa kangasta reilumpi pala jonka pujottaa verhoilun alle ja liimaa kiinni. Mitä liimaa ja mistä? Mitään muita vaihtoehtoja?

Eipä tahdo penkeistä löytyä "ylimääräistä" verhoilua penkkien korjaukseen, joten paikkaa varten on hankittava varaosapenkki tai kangasta. Korjaus onnistuu vaikka tikkaamalla rottalook-paikka päälle, vaihtamalla sivuttaistuen kulahtanut osa tms. tms. Oikeasti pitkään kestävää ratkaisua haettaessa harkitsisin sivuttaistuen/-tukien verhoilua nahalla.
Liimat jättäisin suosiolla alan harrastelijoille.
Liimat jättäisin suosiolla alan harrastelijoille.
Kyllä minä ainakin sain siistittyä 3b passatin penkkiä juurikin niin, että penkin alta leikkasin palan kangasta. Sitten pujotin sen tuonne väliin ja parsin kiinni oikean värisellä langalla. Tuli paljon siistimpi. Se tietysti vaikeuttaa jos reikä on iso, mutta jos ompelukone löytyy, niin voihan niitä paloja yhdistellä ja sitten laittaa paikalleen. Mersusta revin päällisen irti ja vein verhoomoon. Siinä oli liian iso reikä.
Kangaskauppaan ja sieltä paikkakangasta tai raa-asti paikka / purkaamolle ja kotimatkalle mukaan penkki / päällinen. Ei tuo mikään paha rasti ole tai edes erikoinen väri/kuvio eli varmasti saat omaa silmää tyydyttävän lopputuloksen.
Tarkoitus ei ole uudenveroista saada mutta sellanen mikä kestää.
Tuohan on tyypillinen kuluma ko. penkille, eli uudenveroinen=ei kestävä. -Mitä tässä sitten haetaan? Reiänhän voi paikata lähes millä tapaa tahansa.Pääasia on et sais ton reiän umpeen ettei se tosta enää kasva.
-
- -
- Viesti:
En minä ainakaan halpaan käyttöautoon satasen päällistä ostais. Tietysti, mikä on halpa kenellekkin...
Omaani etsin tilkun sopivan väristä kangasta, jonka ompelin siististi reiän päälle. Päälle siksi, ettei reikä pääse enempää liestymään. Toki mun penkin päällinen on huomattavasti tummempi, kuin sinun, niin se tilkku ei niin helposti erotu. Mutta joka tapauksessa ajaa asiansa.
Omaani etsin tilkun sopivan väristä kangasta, jonka ompelin siististi reiän päälle. Päälle siksi, ettei reikä pääse enempää liestymään. Toki mun penkin päällinen on huomattavasti tummempi, kuin sinun, niin se tilkku ei niin helposti erotu. Mutta joka tapauksessa ajaa asiansa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”