Parin vuoden tauon jälkeen taas tämän konserni kalustoa alla. Työtä vaatii, että saan auton ajettavaksi.
TDi Cordoban vm-99 etujarrut ihmetyttävät. Satulan ja jarrulevyn väliin jää pari senttiä tyhjää. Autoon mahtuisi paljon isommatkin levyt. Jarrrupalatkin ovat tyhjän päällä isolta osalta ja kuluneet sen mukaisesti. Mahtaakohan levyt olla oikeanlaiset?
Olen juuri ostanut auton ja etsin syytä järkyttävään tärinään ajossa.
Tähän mennessä tehtyä. Renkaat tasapainotettu, väljän alapallon tilalle ehjä, huutavat pyöränlaakerit vaihdettu. Vaihdon juuri myös jarrulevyt (samanlaiset kuin vanhatkin) ja palat molemmille puolille.
Tärisee edelleen aivan järjettömästi. Auto myös vetelee mihin sattuu, mutta enimmäkseen vasemmalle. 3000 km ajon jälkeen renkaat ovat aivan tasaisesti kuluneet. Vaikuttaako Cordobassa pahastikin ajettavuuteen kun on matalaprofiiliset ja leveät renkaat.
Mitähän vielä voisi kokeilla ajettavuuden parantamiseksi?
Cordoban jarrulevyn koko ja kammottava ajettavuus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
AHUa on tehty alunperin 256mm jäähdytetyillä etulevyillä. Lieköhän sinulla sielä joskus asennetut 280mm satulankannakkeet ja satulat?
Toinen vaihtoehto on, että sinne on joskus laitettu astetta pienemmät levyt (halk. 239mm), mutta nämä kyllä erottaa siitä että taitavat pääsääntöisesti olla jäähdyttämättömät.
Kuten yllä mainittu, mittaa etulevyjen halkaisija niin homma ratkeaa heti.
Toinen vaihtoehto on, että sinne on joskus laitettu astetta pienemmät levyt (halk. 239mm), mutta nämä kyllä erottaa siitä että taitavat pääsääntöisesti olla jäähdyttämättömät.
Kuten yllä mainittu, mittaa etulevyjen halkaisija niin homma ratkeaa heti.
Ennen suuntausta kannattanee laittaa uudet kumipuslat... myös taka-akselille...
Etutukivarsien takapuslat on ne tyypillisimmin löysäksi menevät, niiden tilalle pitäis löytyä myös umpikumisia versioita, olikohan TT:n tai Cupran pusla... Tai sitte uretaaniset..
edit...
Motonetin mukaan jarrulevy vaihtuu -99
Vanhemmat 239mm jäähdytetty, uudemmat 256mm jäähdytetty, voisi hyvinkin selittää liian pienen levyn.
Nuihin motonetin sopivuuksiin pitää aina suhtautua suurella varauksella, munkin cordoon ovat myymässä vääriä jarrupaloja. Itse aina katson tiskillä että uusi osa on samanlainen kuin vanha, ja monesti on sitten myyjä joutunut etsimään sen sopivan....
esim. aiemmin myivät kaikkiin TDI koneisiin samaa alpainepumppua vaikka se siirtyy uudemmissa nokka-akselin päähän sieltä lohkon kyljestä, yllättäen ilmestyi uudempikin versio listoille kun kävin hieman sähköpostin vaihtoa niiden kans... kun alkujaan toimittivat vääränlaisen..
Etutukivarsien takapuslat on ne tyypillisimmin löysäksi menevät, niiden tilalle pitäis löytyä myös umpikumisia versioita, olikohan TT:n tai Cupran pusla... Tai sitte uretaaniset..
edit...
Motonetin mukaan jarrulevy vaihtuu -99
Vanhemmat 239mm jäähdytetty, uudemmat 256mm jäähdytetty, voisi hyvinkin selittää liian pienen levyn.
Nuihin motonetin sopivuuksiin pitää aina suhtautua suurella varauksella, munkin cordoon ovat myymässä vääriä jarrupaloja. Itse aina katson tiskillä että uusi osa on samanlainen kuin vanha, ja monesti on sitten myyjä joutunut etsimään sen sopivan....
esim. aiemmin myivät kaikkiin TDI koneisiin samaa alpainepumppua vaikka se siirtyy uudemmissa nokka-akselin päähän sieltä lohkon kyljestä, yllättäen ilmestyi uudempikin versio listoille kun kävin hieman sähköpostin vaihtoa niiden kans... kun alkujaan toimittivat vääränlaisen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa