vw boraan 5 vaihteisen laatikon tilalle 6 vaihteinen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

vw boraan 5 vaihteisen laatikon tilalle 6 vaihteinen?

ViestiKirjoittaja Arsaa » 28.9.2012 19:13

Elikkä borasta antautui laatikko jo toisen kerran tänä vuonna. Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan ja saako edes kyseiseen autoon 6 vaihteista laatikkoa? Auto on siis vw bora 1.8t -04 moottori aum.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.9.2012 20:52

Riippuu mikä laatikko siellä on ollut alunperin?
Onko 02A/J sukunen, niin sit voisi sovitella 02S laatikkoa.
5 lovisen 02M tilalle löytyy joistain malleista 02M 6 lovista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2012 21:11

Taitaa olla EGY joka on 02J-alkuisella osanumerolla.

132 kW AUQ-moottorin perässä on ollut kuusilovista vaihteistoa (FML ja FZQ) ja eikös se ole kovin läheistä sukua sun nykyiselle moottorille?

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 28.9.2012 21:42

voipi olla että on tuo auq-moottori on aikalailla samaa.

Taitaa tulla aika kalliiks tuon 6 lovisen laatikon vaihto, mutta ei kiinnostaisi korjata tuota 5 lovistakaan joka 20 000kilometrin jälkeen.

mutta tietääkö kukaan mitä kaikkea tarvii vaihtaa, että saa tuon 6 lovisen laitettua..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.9.2012 22:35

Minusta 02S laitto ei vaadi oikein mitään, koska se on samaa 02A/J sukua.
02M onkin sit eri asia.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.9.2012 6:22

Mikä sieltä lootasta menee rikki?

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 30.9.2012 11:58

Sieltä katkee putkisokka mikä pitää jonku rattaan akseli tappia paikallaan ilmeisesti ja sit se sokka kun katkee niin se tappi rikkoo kopan lähtiessään pois paikoiltaan. käyny jo kahesti sama vika, toisella kerralla oli tuplaputkisokka, mutta ei auttanut.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.9.2012 12:38

Mites Ikonen ratkaisee nopeusmittarin anturin, jota mielestäni ei löydy noista 02S -laatikoista?

Ja missä autossa on viisivaihteinen 02M???

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.9.2012 18:21

Muistaakseni joku tällä foorumilla sano, et niitä ois myös 5vaihteisina. Kun olin kanssa siinä uskossa että kaikki 02M on 6 lovisia.

Mitens jos sen ristitapin ottaisi ja hitsaisi kiinni sinne?

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... n-Stronger

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 30.9.2012 19:06

no se ois yks vaihtoehto, mutta kuka sen hitsaa kun valua on se runko mihkä pitäs hitsata?

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 1.10.2012 15:20

ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä tähän asti on uusi laatikko maksanut ja mistä oot löytäny?

purkuosia varmaankin?

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 1.10.2012 16:11

viimeks en joutunu ostaa kun kopan puoliskon uuden ja se makso jotaki lähemmäs 900e. 90 tkm ajettu laatikko ois ollu purkaamolta 1140e tammikuussa kun kyselin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.10.2012 16:18

Käytetyt 02a ja 02j on pyörineet foorumilla 300-500e haarukkaan. Saatavuus on hyvä kun ovat kestäviä laatikoita. Käytetty 02M maksaa yleensä n. 1000e.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 43 vierailijaa