Golf mk3 takajarrujen vaihto levyjarruiksi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 takajarrujen vaihto levyjarruiksi
Oletteko muuttaneet takarumpuja levyjarruiksi. Jos olette niin mistä tilasitte osat vai onko mahdoton homma
Noi jarrukilvet kannattaa tilata orkkiksina. Eivät maksa kummoista määrää rahaa per kappale. Muistaakseni tarvikkeet olivat jopa kalliimmat, ainakin mitä itselle vastaan tuli.
Komppaan tuota akselijumppaa. Tekee toisen aksilan valmiiksi kasattuna ja liittää autoon kiinni. 8x pultit, jarruputket ja käsijarruvaijerit. Aika simppeliä.
Komppaan tuota akselijumppaa. Tekee toisen aksilan valmiiksi kasattuna ja liittää autoon kiinni. 8x pultit, jarruputket ja käsijarruvaijerit. Aika simppeliä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No tietenkin jos joka kevät makaat auton alla ja nysväät ne toimimaan tai ajetaan vain kesät niin voi ehkä toimia.
Mutta kun hieman googlettaa niin ongelmia niissä on joka mallissa jossa nuo levyt takana vaan on.
Täysin uusi venton jarrusatula toimi 2 vuotta, keväällä taas jumpattiin saman satulan kanssa kun ei saanut millään sen puolen käsijarrua pitämään, leima tuli kuitenkin rimaa hipoen.
Oma golffi taas rumpujarruilla eikä 4 vuoteen mitä mulla oli, tehty takajarruille mitään.
Ja kun kaupungissa asutaan niin käkkäriä kyllä käytetään, talvella jopa useammin :)
Mutta kun hieman googlettaa niin ongelmia niissä on joka mallissa jossa nuo levyt takana vaan on.
Täysin uusi venton jarrusatula toimi 2 vuotta, keväällä taas jumpattiin saman satulan kanssa kun ei saanut millään sen puolen käsijarrua pitämään, leima tuli kuitenkin rimaa hipoen.
Oma golffi taas rumpujarruilla eikä 4 vuoteen mitä mulla oli, tehty takajarruille mitään.
Ja kun kaupungissa asutaan niin käkkäriä kyllä käytetään, talvella jopa useammin :)
jos on stefat käkkärin mekanismista ehjänä niin eipä taia paljoa ruostua. kumi kuitenkin kovettuu aikansa saatossa ja halkeaa jolloin vivustoon pääsee kosteus joka ruostuttaa ja jumii nuo.
ja kyllähän rehellisesti puhuttuna monella jää käsijarru käyttämättä. ainaski itse tiedän oikeasti montaki ihmistä jotka ei käytä.
ja onhan noita kolmosissa alkuperäisiä satuloita vieläkin koskematta paikallaan ja toimivatkin vielä.
eikä nuo nyt kullasta ole tehty etteikö vois uusia tarvittaessa.
kyllähän nuo on vaan niin pirun paljon tehokkaammat jarrut.
ja kyllähän rehellisesti puhuttuna monella jää käsijarru käyttämättä. ainaski itse tiedän oikeasti montaki ihmistä jotka ei käytä.
ja onhan noita kolmosissa alkuperäisiä satuloita vieläkin koskematta paikallaan ja toimivatkin vielä.
eikä nuo nyt kullasta ole tehty etteikö vois uusia tarvittaessa.
kyllähän nuo on vaan niin pirun paljon tehokkaammat jarrut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No se on juuri siitä kiinni. Sitä vartenhan seisontajarru on, että sillä varmistetaan auton paikallaan pysyminen pysäköinnin jälkeen. Itse ainakin pyrin käyttämään aina. Jos seisontajarrua ei käytä, niin ei kyllä ole ihme että esim. vaijerit ajan myötä jähmettyy, sekä satuloissa alkaa olla ongelmia kun paikallaan 3v olleet osat eivät lähdekään nipsnaps liikkeelle tai palaudu lähtökohtaansa.
Itselläni 15v vanhat satulat, eikä ongelmia. Kahdet palatkin mennyt 4v aikana, joten kyllä niitä on käytetty. On muuten alkuperäiset käsijarruvaijeritkin. Vinkkinä sanottakoot, että kannattaa laittaa taka-akselin kohdalle vaijerin ympärille vielä vaikka sopivan napakkaa polttoaineletkua. Lisää käyttöikää kun kivet eivät syö vaijerin kuoria poikki taka-akselin kohdalta.
Itselläni 15v vanhat satulat, eikä ongelmia. Kahdet palatkin mennyt 4v aikana, joten kyllä niitä on käytetty. On muuten alkuperäiset käsijarruvaijeritkin. Vinkkinä sanottakoot, että kannattaa laittaa taka-akselin kohdalle vaijerin ympärille vielä vaikka sopivan napakkaa polttoaineletkua. Lisää käyttöikää kun kivet eivät syö vaijerin kuoria poikki taka-akselin kohdalta.
Eikai vag -harrastajat turhaa ole omaa korjausopasta jarruille tehneet jos kerran ei ongelmia:
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... b55a23a6c7
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... b55a23a6c7
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa takajarrujumpassa on niin pieni osa muutostyötä räjäyttää vaikka nuo vr6 satulat osiks, putsata, tiivistää uudelleen ja tehdä se jarrunippamodi. Toimii taatusti sen jälkeen, kun rasvaa kolmesti vuodessa. Kerrat renkaidenvaihdon yhteydessä ja talvella kerran kurakelien aikaan. Sitten kun vielä miettii miten sen nippamodin tekee niin saa paljon paremman systeemin kun aikanaan tuo pugifoorumin esimerkki. Ja käytetään sitä käsijarrua sen takia se on olemassa.
Jotain puuhaa pitää talveksi keksiä
mitäkö varten. Kun kyseessä on MK3 Cabrio, kori tonttiin ja läskit alle, niin vähän hölmön näköinen tuo rumpu on alu-vanteen takana.
Sitä voi miettiä useastikkin onko autojen tuunaamisessa, virittämisessä ja rakentelussa mitään järkeä. Luulisi insinöörien tehneen suunnittelu ja valmistusprosessit jo ennn auton valmistusta toimiviksi ja hyvän näköisiksi mutta ei.
Sitä voi miettiä useastikkin onko autojen tuunaamisessa, virittämisessä ja rakentelussa mitään järkeä. Luulisi insinöörien tehneen suunnittelu ja valmistusprosessit jo ennn auton valmistusta toimiviksi ja hyvän näköisiksi mutta ei.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
jos päätät jarrut vaihtaa, niin multa saa halvalla vr6 takajarruosaa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171861&highlight=
;)
;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa