G3 AEE Ei lataa!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikkipappa
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.9.2005 19:42

G3 AEE Ei lataa!!

ViestiKirjoittaja Mikkipappa » 11.9.2012 18:07

Joo tänään sitten emännän ajosta hyytyi golffi risteykseen, virranpuutteen johdosta.
Kävin sen sieltä pelastamassa ja aloin tutkimaan..
Annoin koneelle kunnolla happea ja epäilin, että akku on tullu tiensä päähän ja lyhyellä matkalla ei ole kerinny latautua, mutta kuinkas ollakaan. Yleismittarilla akusta jännite 12.4 tämä siis auto sammuksissa. ja käynnissä sama lukema..
Laturin perseestä mitattuna - ei sen parempi tulos.. Muistelin, että viimeksi 2010 alkoi latauksen valoa polttamaan, kun hiilet olivat loppumaan päin ja se loppui hiilien vaihdon yhteydessä. Nyt katsoin mittaristoa ja huomasin, että koko latauksen valo ei pala edes virtoja päälle laittaessa? Ei ollu poltinkaan palanut, kun tarkistin.
Sitten kun löi taas kierroksia kamiinaan niin jännite akulla nousi 14,5 volttiin...
Oisko laturi tullut hiilien muodossa TAAS tiensä päähän, vai jotain muuta kosmista?
Mutta mikä vaivaa latauksen merkkivaloa?

Viisaampien neuvoja kiperästi odotellen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.9.2012 18:11

Yleensä puuttuva akun merkkivalo tarkoittaa että ei ole johtoyhteys kunnossa laturille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.9.2012 18:12

Herätejohto.

Mikkipappa
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.9.2005 19:42

ViestiKirjoittaja Mikkipappa » 11.9.2012 18:47

Voiskos nuo viat johtua siitä, jos akku on oikosessa?
Jos ei niin mitä johtoja sitä pitäis alkaa mittailee?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.9.2012 19:27

Jännitteensäädin tai herätejohto rikki.

Latauksen merkkivalo toimii seuraavasti : kun virrat on päällä ja laturi ei pyöri, merkkivalo maadoittuu laturin kautta ja siis palaa.

Kun laturi alkaa pyöriä, niin tuolla merkkivalon jännitteellä "käynnistetään" lataus laturissa.

Kun laturi alkaa lataamaan, niin jännite-ero merkkivalon ja laturin välillä pienenee ja lopulta merkkivalo sammuu.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 11.9.2012 22:35

Lisätääns tuohon vielä että yleensä / saattaa olla että laturi alkaa lataamaan "jäännösmagneettikentän" ansiosta vaikka tuo merkkivalopiuha olisi poikki kunhan antaa tarpeeksi kierroksia koneelle ensin, aikoinaan ajelin kakkisgolffillani varmaan puolvuotta noin kun en jaksanut laiskuuttani korjata tuota johtoa.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 12.9.2012 11:45

Yksi Seatin laturi söi hiiliä, oireena oli juurikin pimeänä pysyvä merkkivalo kun toinen hiilistä oli loppu.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 12.9.2012 15:58

Tosin omat kokemukset ovat enemmän sähkömoottoreista kuin latureista, mutta eiköhän tässäkin tapauksessa se ankkuri ole ihan yhtä tärkä kuin hiilet. Eli kattokaa vaikka fikkarilla missä kunnossa lamellit ovat. Jos on kovin mustaa tai kulunut paljon, niin ei ihme ettei jaksa ladata.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 12.9.2012 17:19

Joo saattavat liukurenkaat olla aika kuluneet kun hiiletkin jo kerran vaihdettu, eli kannattaa tarkastaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa