En löytänyt aiheesta paljoakaan keskustelua täältä tai muualtakaan kotomaasta, joten aloitetaan aiheesta ihan uusi topikki. Pitkään olen jo miettinyt 1.8t poikittaiskoneeseen tuommoisen hybridin laittoa. Lupaukset ovat olleet kovia hybridien valmistajilla, mutta toistaiseksi ei kai ole kovin luotettavaa ja lupaukset lunastavaa turboa osattu kasata. Nyt näyttää, että vihdoin alkaisi olla muutamia ehkä jopa toimivia malleja/kokoonpanoja saatavilla, kiitos Englanninpoikien, jotka ovat noita paljonkin testailleet.
Itselleni kriteereinä hybridille on K04 -mainen herääminen alhaalta ja kyky tuottaa luotettava +300hp teho (mahdollisesti "isoturbo" konversiota halvemmalla). Tosin luotettavat +300 tehot vaativat lopulta luultavasti ainakin samanverran oravannahkoja kuin isoturbosetti.
Kokemuksia, käminää tai hehkutusta asian tiimoilta? Sana on vapaa...
K04 hybriditurbo 1.8t poikittaiskoneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
Mitenkähän softan kanssa, jos laittaa esim. tuommoisen frankenturbon f23 hybridin (ja mahd.pakosarjan) Ihan passelia valmista softaa tuolle ei taida löytyä, mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada tuota toimimaan mitenkään auton nykyisellä softalla, joka on hyvin lähellä tt225 yms virisoftaa (K04-223, 386cc suuttimet, max.1.6bar, n.280hp)
Ahtojen mahdolliset piikkailut voisi saada kuriin ahtop. säätimellä, joka tulisi n75:n rinnalle? Monet väittävät ahtimen heräävän paremmin kuin K04 tuottaen "muhkean" alaväännön, joten vakioveivit on melkoisen kovilla. Auttaisiko jos laittaisi jonkun "kesymmän" N75 -version. N75J mallilla ahdot tuntuvat nousevan agressiivisemmin kuin esim C-mallilla. Lisäksi 386cc suuttimet ei varmaan riitä hybridin koko potentiaalille? Voiko Bensanpainetta nostaa 4 baariin koskematta softaan.
Entinen turbo pitää saada vaihdettua pikaisesti uuteen ja auto pitäisi pitää (lähes) päivittäisessä ajossa siihen saakka kunnes saa uudet veivit, pumpun, suuttimet ja ennenkaikkea softan.
Kukahan tuommoiselle setupille saisi softan tehtyä ja vieläpä mielellään vaihdettavan softan 98 ja RE85 välille?
Tuossa vielä linkki Frankenturbon sivuille:
http://www.frankenturbo.com/new/F23.html
Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Turbo Dynamicsin MD421:
http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md4 ... -2728.html
Kellään ei oikein tunnu olevan kokemusta noista (tai niistä ei puhuta) täälläpäin. Miksiköhän...?
Ahtojen mahdolliset piikkailut voisi saada kuriin ahtop. säätimellä, joka tulisi n75:n rinnalle? Monet väittävät ahtimen heräävän paremmin kuin K04 tuottaen "muhkean" alaväännön, joten vakioveivit on melkoisen kovilla. Auttaisiko jos laittaisi jonkun "kesymmän" N75 -version. N75J mallilla ahdot tuntuvat nousevan agressiivisemmin kuin esim C-mallilla. Lisäksi 386cc suuttimet ei varmaan riitä hybridin koko potentiaalille? Voiko Bensanpainetta nostaa 4 baariin koskematta softaan.
Entinen turbo pitää saada vaihdettua pikaisesti uuteen ja auto pitäisi pitää (lähes) päivittäisessä ajossa siihen saakka kunnes saa uudet veivit, pumpun, suuttimet ja ennenkaikkea softan.
Kukahan tuommoiselle setupille saisi softan tehtyä ja vieläpä mielellään vaihdettavan softan 98 ja RE85 välille?
Tuossa vielä linkki Frankenturbon sivuille:
http://www.frankenturbo.com/new/F23.html
Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Turbo Dynamicsin MD421:
http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md4 ... -2728.html
Kellään ei oikein tunnu olevan kokemusta noista (tai niistä ei puhuta) täälläpäin. Miksiköhän...?
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
Olemme myyneet muutaman sarjan noita frankkeneita (f4) ja niillä saa sen noin 260 hp.
Tollanen f23 on juuri tälllähetkellä testiatossamme kiinni ja rullilla sitä on nyt testailtu pari päivää ja siihen softaa kehitellään.
Loppuviikosta päästiin jo vähän tiellekkin testailemaan.
Sanoisin että se 300+ on kyllä hiukka myyntipuhetta.
Noissa kkk k04 hybrideissä tulee ongelmaksi pakopesän pieni koko.
Vaikka sinne porttaa minkä siiven se ei vaan pysty läpäisemään kaasua tarpeeksi 300 hevosvoiman jälkeen.
Tollanen f23 on juuri tälllähetkellä testiatossamme kiinni ja rullilla sitä on nyt testailtu pari päivää ja siihen softaa kehitellään.
Loppuviikosta päästiin jo vähän tiellekkin testailemaan.
Sanoisin että se 300+ on kyllä hiukka myyntipuhetta.
Noissa kkk k04 hybrideissä tulee ongelmaksi pakopesän pieni koko.
Vaikka sinne porttaa minkä siiven se ei vaan pysty läpäisemään kaasua tarpeeksi 300 hevosvoiman jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa