Laturin DFM-napa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Laturin DFM-napa

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2012 2:03

Törmäsin tollaseen termiin kuin "digital field monitor" latureita selatessani.

Kuinka se tarkkaan ottaen toimii ja mitä tekee?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 9.9.2012 9:45

Oiskohan kyse tuosta mitä olen tuolla pohdiskellut:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171047

Eli ECU:lle tieto laturin kuormituksesta että voi säätää tarvittaessa sähkökuormia

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2012 14:08

Kuulostaisi järkevältä. Mutta mihin laturin kuormitustietoa tarvitaan? Jotain näitä eko-juttuja?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.9.2012 14:27

Kaitpa sillä varmistetaan että sähköjärjestelmä ei kyykkää. Nykyautoissahan alkaa olemaan niin paljon kulutusta, että alhaisilla kierroksilla voi loppua puhti laturista. Kun laturin tilaa valvotaan niin voidaan rajoittaa tarvittaessa sähkön kulutusta esim sähköisten (lisä)lämmittimien yms osalta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2012 17:58

Aaa, joo! CAN-väylä tiputtaa laitteita pois päältä jos virrantuotto ei meinaa riittää. Ilmeisesti tarkempi mittaustapa kuin jännitteen mittaus?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.9.2012 18:17

No periaatteessahan jännite pysyy vakiona niin pitkään että teho loppuu.. ja silloin on myöhäistä korjata..
Kun taas tuon magnetoinnin perusteella voi päätellä jo etukäteen onko jonkin isomman kuorman kytkeminen turvallista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa