Eilen märällä vähän sutasin ja konehuoneesta kuulu rusahdus ja auto lakkas vetämästä.
Valuttelin parkkiin ja kattelin alle niin sieltä löytyi hyvän kokoinen oljy lätäkkö. Pimeässä kun ei mitään nähny niim päätettiin jättää auto parkkiin seisomaan.
Aamulla käytiin sitten hinaamassa kattila kotipihaan ja silmäiltiin vähän.
Koneen "takana" vetareiden läheisyydessä oli reikä josta jokin oli selvästi ampunut pihalle.
Linkki kuvaan:
http://oi46.tinypic.com/4jl6w6.jpg
Mitäs nyt? Auto käy, vaihteet tuntuu menevän ihan normaalisti sisään eikä piä mitään erikoisempaa mekkalaa. Kytkintä nostaessa mitään ei tapahdu millään vaihteella. Veto ei siis välity vetareihin..
Mitä tosta menee sitten uusiksi?
Kolo loota kaikkinee päivinee vai saattaisko selvitä helpommalla ja halvemmalla.
Meinaan itse en osais lootaa vaihtaa ja rassaamolla tulee maksamaan aivan helvetisti.
Autona siis golf 3 gti 8v -94 248tkm ajettu.
Hajottaa...
kävipä kämmi golfin kans.
Valvoja: ffp jäsenet
Olen joskus muissakin keskusteluissa maininnut, että ei oo lootan vaihto paha homma, n. 5-6 h. menee kun rauhassa tekee.
- Auto pukeille
- Kone tuetaan tunkilla ja nostetaan ihan vähän
- Laatikon kannakkeet, vetarit, vaihtimen vivustot ja vaijerit irti
- Laatikon pultit ja kannakkeet irti
- Kaveri voi sitten jeesata ylhäältä kun toinen vänkää laatikon irti
Uusi laatikko paikoilleen ja ohjeet nuriperin, saa suorittaa.
Ainoa mikä kannattaa hankkia, on vaikkapa Biltemasta, se kunnon torx-sarja (tai siis se ihme monisakarainen torx tyyppinen sarja), että saa ne vetarien laipan pultit nätisti auki.
Niin joo ja olka-akseleiden yläpultit kannattaa ottaa auki, niin vetarit mahtuu tulemaan hieman ulospäin.
Jos tuota euro valuuttaa on taskunpohjalla enemmänkin, niin ei muuta kuin auto korjaamolle ja laskun maksuun. Itse tekisin tuon omassa tallissa, hyvällä säällä jopa pihalla... :D
- Auto pukeille
- Kone tuetaan tunkilla ja nostetaan ihan vähän
- Laatikon kannakkeet, vetarit, vaihtimen vivustot ja vaijerit irti
- Laatikon pultit ja kannakkeet irti
- Kaveri voi sitten jeesata ylhäältä kun toinen vänkää laatikon irti
Uusi laatikko paikoilleen ja ohjeet nuriperin, saa suorittaa.
Ainoa mikä kannattaa hankkia, on vaikkapa Biltemasta, se kunnon torx-sarja (tai siis se ihme monisakarainen torx tyyppinen sarja), että saa ne vetarien laipan pultit nätisti auki.
Niin joo ja olka-akseleiden yläpultit kannattaa ottaa auki, niin vetarit mahtuu tulemaan hieman ulospäin.
Jos tuota euro valuuttaa on taskunpohjalla enemmänkin, niin ei muuta kuin auto korjaamolle ja laskun maksuun. Itse tekisin tuon omassa tallissa, hyvällä säällä jopa pihalla... :D
Nojuu eiköhän sen osaava taita helposti ja ei osaava opi muuta kun tekemällä.
Ainut vaan että ei ole paikkaa, aikaa eikä vehkeitä tehdä. Ja meikäläisen poropeukaloilla hajotan varmaan vaan lisää..
Kallis reissu tulee ku vie rassaamolle...
Helvetin perkele....
Piti sattua just nyt kun ei oo rahaa eikä töitä.
Ainut vaan että ei ole paikkaa, aikaa eikä vehkeitä tehdä. Ja meikäläisen poropeukaloilla hajotan varmaan vaan lisää..
Kallis reissu tulee ku vie rassaamolle...
Helvetin perkele....
Piti sattua just nyt kun ei oo rahaa eikä töitä.
Tarkennukseksi tepin ohjeisiin, että olka-akseleiden yläpultteja ei kannata avata vetarin irroituksen takia, koska pyöränkulmat (camberit) menevät silloin päin prinkkalaa jos ne ennen remonttiin ryhtymistä ovat täysin oikeassa. Sen sijaan kannattaa irroittaa alapallonivel olka-akselista, jolloin ei pyöränkulmat mene sekaisin. Säästää sen 100e kun vähän ajattelee miten remontti tehdään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa