volkswagen passat 3b 1.8 20v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

volkswagen passat 3b 1.8 20v

ViestiKirjoittaja Kojootti » 30.8.2012 14:26

Tervehdys! Ongelma on seuraavanlainen eli kun auton lyö käyntiin tyhjäkäynti pomppaa 1200 kierrokseen, ja sen jälkeen laskee noin 300 kierrokseen. Sitten ajossa auto ei kierrä millään vaihteella yli 3100. Autoon on vaihdettu ilmamassamittari ja bensapumppu. Huoltomies puhui jotain imusarjan tiivisteestä ja sen anturista. Apuja kaivataan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2012 14:48

Mitä se sanoi vikakoodeista?

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 30.8.2012 15:37

Ei oo luettu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2012 16:13

Siitä yleensä aloitetaan...

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 30.8.2012 22:55

Kun ei ole laitetta millä lukea :) kerennyt sen enempää edelliseen viestiin kirjoittaa. Voisiko näin ilman koodien lukua kertoa onko mitään vihiä mikä siellä olisi mennyt.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.8.2012 1:05

Näissä "nykylaitteissa" on niin paljon mahdollisia vianaiheuttajia, että hakuammunnalla ei mene kuin hermot ja rahat. Luetuta ne koodit niin ollaan paljon viisaampia. Sitä varten ne vikakoodit ja vikamuisti on, ettei tarvitsisi lähteä lottoamalla vaihtelemaan usein kalliitakin osia/osakokonaisuuksia.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 1.9.2012 7:23

On se vianetsiminen melkoista lottoamista välillä koodienkin kanssa näissä vuosituhannenvaihteen 20v(t) koneissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 7:35

No joo, mutta kyllä niistä saa jotain suuntaa sentään. Ettei tarvitse aivan hakuammunnalla lähteä korjaamaan. 1.8T:ssä etenkin nuo vikakoodit voi tulla monesta eri lähteestä, vaikka vika olisi jossain aivan muualla. Pitää siis osata myös tulkita. Ja esim. vanhemmissa 1.8T:issä ei sytkäpuolelta usein jää edes vikakoodeja. Mutta se siitä, takaisin aiheeseen.

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 3.9.2012 18:24

Koodit luettu, lambda laiha seos. Ja ilmamassamittari antoi kanssa koodin. Mutta vika on todennäköisesti pakoputkessa joka on tukossa Katin hilut ja villat lähtenyt liikenteeseen. Sehän saattaa myös antaa laihan seoksen koodia?

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 3.9.2012 18:33

ihan tuli vaan mieleen ettei niinkin yksinkertainen vika kuin vuoto imuletkussa. Aiheuttaa alipainealueella laihaa seosta. Ja ilmaa vuotaa ohi maffin

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.9.2012 20:35

Ei tukkoisen pakoputken pitäisi mitään laihan seoksen koodeja antaa. Veikkaisin, että sulla on tosiaan jossain imuvuoto, tai sitten se MAF pelkästään hajalla. Rikkinäinen MAF sekoittaa kyllä seokset.

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 3.9.2012 20:49

No sitten veikkaan imuvuotoa, koska MAF on vaihdettu 2kk sitten tai sitten joku muu vika rikkoo MAFfin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.9.2012 21:23

Tai sitten sulla on jotain ongelmaa polttoainepuolella. Onko suodatinta vaihdettu milloin? Jos mahdollista, niin mittaa polttoaineen paine. Ja kaiva nyt ne katin sisäkalut sieltä pakoputkistosta pois ihmeessa. :D

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 5.9.2012 18:15

Noniin, katti ja takapönttö vaihdettu vika ei lähtenyt, uuden lambdan tilasin tänään ja huomenna sen vasta saan. Toivottavasti vika nyt viimeistään sillä korjaantuu.

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 5.9.2012 19:04

Minkä merkkinen MAF sulla nyt on kiinni? Halpismerkit ei välttämättä toimi kun sen pari kuukautta...

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 5.9.2012 19:18

Bosch 0 280 218 013 sinne laitettiin, mutta voihan se olla että on mennyt uudelleen rikki

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 6.9.2012 18:54

Nonnii autohan se sitten toimii, vielä sen verta kysäsen että kauan tuota lambda anturia pitää ajaa sisään että arvot on kohdallaan?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 6.9.2012 19:56

Eli lambdassa oli vika?

Kojootti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.7.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Kojootti » 6.9.2012 20:00

Juu, lambda oli omien päätelmien mukaan rikkonut myös katalysaattorin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa