Vakionopeudensäädin ja climatronic

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Powatus
-

Vakionopeudensäädin ja climatronic

ViestiKirjoittaja Powatus » 3.9.2012 22:15

Missäköhän mahtaisi sijaita climatronicin säätömoottori ku ilmeisesti se jumittaa (tai jopa rikki) ja pääseeköhän siihen helposti käsiks? Puhaltaa vaan kuumaa ilmaa vaikka kuinka säätää lämpötilaa. Kyseessähän on siis kolmoskopan golf.

Ja tulipa tässä samalla mieleen että autossahan on vakiona vakionopeudensäädin mutta ei oo kuulema toiminu ainakaan 4 vuoteen et mitäköhän siinä pitäis ottaa huomioon/korjata et alkais toimimaan?

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 3.9.2012 23:02

Jos climatronic lykkää vain kuumaa ilmaa, niin kojetaulun sisältä ohjainläppä voisi olla kaput.
Kolmosten vakionopeudensäätimet ovat usein toimimattomia ja oletettavasti ohjainlaite voisi olla ensimmäinen paikka mikä käydä läpi. Huonoja juotoksia / hapettumia jne. korjaillen voisi herätä henkiin.

S4mmy
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 23:28

Missä kojetaulun sisällä se on ja paljonko joutuu purkamaan edestä?

Missähän tuo vakionopeudensäätimen ohjainlaite sijaitsee?

Onko näissä muuten ABS boksit eripaikoissa? Mulla se löytyy apukuskin jalkatilasta ja ainakin Powatuksen autossa takapenkkien alla oli jokin boksi jossa luki ABS ja olikohan EDS. Mistä toi boksien paikkojen ero johtuu?

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2012 11:21

Voi olla jotain varuste/vuosimallieroja nuo boksien paikkojen eriävyydet.

m1kko
-

ViestiKirjoittaja m1kko » 4.9.2012 19:25

Moro!

Vakionopeudensäätimestä ei tietoa. mutta tuohon climatronicciin. Itse keväällä korjasin tuon lämpötilansäätömoottorin kun tuli vain kuumaa. Tuon säätömoottorin "tunnus" on V68. Itse moottori on pitkän lattakaapelin päässä. Tähän väliin kuva sijainnista (tuon punaisen ympyrän paikkeilla). huom. kuva ei ole omasta remontistani.

Kuva

Muistaakseni 3 noita moottoreita yhteensä: sisäilmankierto, puhalluksen suunta ja toi lämpötila. Puhalluksen suunnan ja tämän lämpötilan säädön ovat aivan vierekkäin (tai peräkkäin). Lämmön säätö taaempi.

Itse purin muistaakseni hanskalokeron pois ja keskikonsolista ja sen sisältä/alta oikeastaan kaiken. Sitten puhalluksen suunnan moottri pois edestä (moottorit ovat ristipääruuveilla kiinni). Minulla moottori ja lattakaapeli olivat "yhtäpuuta" ja vikana oli että tämän kaapelin juotokset piirilevylle olivat irronneet. Itse moottorin saa "halkaistua" rikkomatta, jotta pääsee piirilevyyn käsiksi.

Katso myös niiden moottoreiden liikuttamien vivustojen asennot ennen irroittamista. Varovasti ja maltilla purkaessa ja tutkiessa en ainakaan itse onnistunut hajoittamaan mitään ja on toiminut sen jälkeen. Jäljestä päin harmittaa etten samaan vaivaan kolvaillut myös niitä kahta muuta moottoria varmuuden vuoksi. Uusi moottori muuten maksaa noin 160€... :(

S4mmy
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.9.2012 21:27

Olisko jollain sit ton säätömoottorin osanumeroa? Saisi kuulemma varaosa tiskiltä alle 100e:n :).

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”