Vw Jetta 2006 Emissions Garage ja moottorin häiriövalo.
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Jetta 2006 Emissions Garage ja moottorin häiriövalo.
Juu elikkä, ks. autosta eilen kun käynnistin niin syttyi palamaan tuo moottorin häiriövalo ja ajotietokoneessa lukee emissions garage.
Auto ei millään tapaa oireile ja kaikki pelittää aivan normaalisti..
Osaisiko joku kertoa, että missä vika mahdollisesti voisi olla..
Englannin kielisiltä foorumeilta jotain lueskelin ja siellä luki, että jos jokin valo, vilkku tms on palanut, niin voi ilmoittaa moista ajotietokoneessa.
Valot tarkistin, ja apparin puolen etuvilkku on palanut, sekä kummatkin parkit..
Vilkunrele naksuttaa nopeasti, kun oikealle vilkutan..
Auto ei millään tapaa oireile ja kaikki pelittää aivan normaalisti..
Osaisiko joku kertoa, että missä vika mahdollisesti voisi olla..
Englannin kielisiltä foorumeilta jotain lueskelin ja siellä luki, että jos jokin valo, vilkku tms on palanut, niin voi ilmoittaa moista ajotietokoneessa.
Valot tarkistin, ja apparin puolen etuvilkku on palanut, sekä kummatkin parkit..
Vilkunrele naksuttaa nopeasti, kun oikealle vilkutan..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Katso se kaasuläpän/flektin sulake. Kaasuläppä (sammutusläppä) hajotessaan polttaa sen. Eli akun vieressä sulakeboksissa vasemman puoleinen etummainen 10A punainen sulake.
Eli tuolla kohtaa pitäisi olla ko. sulake -> http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1266362630
Näitähän on kahdenlaisella sulake/relerasialla, mutta -06 pitäisi olla tuollaisella.
Jos se läppä on rikki, niin sulakkeen vaihto ei tosin auta mitään. Ja jos se sulake on palanut, niin kannattaa laitella läppä kuntoon. Saman sulakkeen takana kun on myöskin syylärin & ilmastoinnin flektit...
Ja joo, se valo kuittaantuu kyllä pois, mutta läppä on viallinen silti. Saattaa joskus mennä pitkäänkin, ennenkuin valo syttyy uudestaan palamaan. Itselle oli edellinen omistaja vaihtanut läpän, muttei sulaketta. Vasta kuukausien jälkeen syttyi uudestaan tuo moottorin häiriövalo.
(Ammattimies korjannut, kun ei ollut lukenut vikakoodeja korjauksen jälkeen uudestaan...)
Eli tuolla kohtaa pitäisi olla ko. sulake -> http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1266362630
Näitähän on kahdenlaisella sulake/relerasialla, mutta -06 pitäisi olla tuollaisella.
Jos se läppä on rikki, niin sulakkeen vaihto ei tosin auta mitään. Ja jos se sulake on palanut, niin kannattaa laitella läppä kuntoon. Saman sulakkeen takana kun on myöskin syylärin & ilmastoinnin flektit...
Ja joo, se valo kuittaantuu kyllä pois, mutta läppä on viallinen silti. Saattaa joskus mennä pitkäänkin, ennenkuin valo syttyy uudestaan palamaan. Itselle oli edellinen omistaja vaihtanut läpän, muttei sulaketta. Vasta kuukausien jälkeen syttyi uudestaan tuo moottorin häiriövalo.
(Ammattimies korjannut, kun ei ollut lukenut vikakoodeja korjauksen jälkeen uudestaan...)
Ja vielä rautalangasta väännellen muille, jotka tätä lukee, eikä tiedä:
EGR = Exhaus Gas Recirculation eli pakokaasun takaisinkierrätys. Ei varsinaisesti mitään tekemistä kaasuläpän kanssa, mutta ko. moottorimallissa sijaitsevat tuo EGR:n venttiili ja kaasuläppä "peräkkäin".
Ja tuo toinen, mistä tässä on selitelty ja sekoiltu on "Motor for Intake Manifold Flap (V157)" eli siis kaasuläpän moottori, josta tuo kaasuläpän vikakoodi siis tulee. Joku tuolla puhui sammutusläpästä, joka on siis sama asia, kuin tämä kaasuläppä ko. moottorissa (toki sillä on muutakin virkaa, kuin se nätimpi moottorin sammuminen, mutta kuitenkin...).
EGR = Exhaus Gas Recirculation eli pakokaasun takaisinkierrätys. Ei varsinaisesti mitään tekemistä kaasuläpän kanssa, mutta ko. moottorimallissa sijaitsevat tuo EGR:n venttiili ja kaasuläppä "peräkkäin".
Ja tuo toinen, mistä tässä on selitelty ja sekoiltu on "Motor for Intake Manifold Flap (V157)" eli siis kaasuläpän moottori, josta tuo kaasuläpän vikakoodi siis tulee. Joku tuolla puhui sammutusläpästä, joka on siis sama asia, kuin tämä kaasuläppä ko. moottorissa (toki sillä on muutakin virkaa, kuin se nätimpi moottorin sammuminen, mutta kuitenkin...).
Ja tarkennukseksi ja varmennukseksi vag-comi antoi tälläiset vikakoodit:
012546 - Motor for Intake Manifold Flap V157. No signal. ja 001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
Ensi keskiviikolle menee että saa osan / vaihtoajan. Vaikka eihän tuo olisi iso homma itsekkään vaihtaa, mutta kun on nopea homma tehdä, niin samapa tuo on teettää liikkeessä, niin saa jonkinmoisen takuunkin vaihdolle / osalle.
012546 - Motor for Intake Manifold Flap V157. No signal. ja 001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
Ensi keskiviikolle menee että saa osan / vaihtoajan. Vaikka eihän tuo olisi iso homma itsekkään vaihtaa, mutta kun on nopea homma tehdä, niin samapa tuo on teettää liikkeessä, niin saa jonkinmoisen takuunkin vaihdolle / osalle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vaihdoin ihan piruttaen tuon 10A sulakkeen tuolta moottoripuolen boksista niin sammu vikavalo ja ei oo polttanu enää tuota sulakettakaan..
Voisko olla niin että nuo em. syylärin tai ilmastoinnin flektit polttas myös sulaketta ?
Mutta jokatapauksessa, niin huomenna vaihdan sen kaasu/sammutusläpän, niin ompahan mielenrauha siitäkin...
Voisko olla niin että nuo em. syylärin tai ilmastoinnin flektit polttas myös sulaketta ?
Mutta jokatapauksessa, niin huomenna vaihdan sen kaasu/sammutusläpän, niin ompahan mielenrauha siitäkin...
Mulla bkd porsi ton läpän. Oireili ihan kuin ei sais happea. Putsasin egr:n ja läpän, kun avatessa läppä oli puoliks auki. Silloin sulake oli vielä ehjä. Putsauksella loppu tehottomuus, mutta valo jäi palamaan. Hommasin elekmalta vag tester pro härvelin. Sain valon sammumaan, mutta sitte palo sulake ja vika koodi tulee heti takas ja lamppu syttyy. Tänään hain merteile:ltä uuden läpän. Kohta varmaan toimii!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa