Missäköhän mahtaisi sijaita climatronicin säätömoottori ku ilmeisesti se jumittaa (tai jopa rikki) ja pääseeköhän siihen helposti käsiks? Puhaltaa vaan kuumaa ilmaa vaikka kuinka säätää lämpötilaa. Kyseessähän on siis kolmoskopan golf.
Ja tulipa tässä samalla mieleen että autossahan on vakiona vakionopeudensäädin mutta ei oo kuulema toiminu ainakaan 4 vuoteen et mitäköhän siinä pitäis ottaa huomioon/korjata et alkais toimimaan?
Vakionopeudensäädin ja climatronic
Valvoja: ffp jäsenet
Missä kojetaulun sisällä se on ja paljonko joutuu purkamaan edestä?
Missähän tuo vakionopeudensäätimen ohjainlaite sijaitsee?
Onko näissä muuten ABS boksit eripaikoissa? Mulla se löytyy apukuskin jalkatilasta ja ainakin Powatuksen autossa takapenkkien alla oli jokin boksi jossa luki ABS ja olikohan EDS. Mistä toi boksien paikkojen ero johtuu?
Missähän tuo vakionopeudensäätimen ohjainlaite sijaitsee?
Onko näissä muuten ABS boksit eripaikoissa? Mulla se löytyy apukuskin jalkatilasta ja ainakin Powatuksen autossa takapenkkien alla oli jokin boksi jossa luki ABS ja olikohan EDS. Mistä toi boksien paikkojen ero johtuu?
Moro!
Vakionopeudensäätimestä ei tietoa. mutta tuohon climatronicciin. Itse keväällä korjasin tuon lämpötilansäätömoottorin kun tuli vain kuumaa. Tuon säätömoottorin "tunnus" on V68. Itse moottori on pitkän lattakaapelin päässä. Tähän väliin kuva sijainnista (tuon punaisen ympyrän paikkeilla). huom. kuva ei ole omasta remontistani.
Muistaakseni 3 noita moottoreita yhteensä: sisäilmankierto, puhalluksen suunta ja toi lämpötila. Puhalluksen suunnan ja tämän lämpötilan säädön ovat aivan vierekkäin (tai peräkkäin). Lämmön säätö taaempi.
Itse purin muistaakseni hanskalokeron pois ja keskikonsolista ja sen sisältä/alta oikeastaan kaiken. Sitten puhalluksen suunnan moottri pois edestä (moottorit ovat ristipääruuveilla kiinni). Minulla moottori ja lattakaapeli olivat "yhtäpuuta" ja vikana oli että tämän kaapelin juotokset piirilevylle olivat irronneet. Itse moottorin saa "halkaistua" rikkomatta, jotta pääsee piirilevyyn käsiksi.
Katso myös niiden moottoreiden liikuttamien vivustojen asennot ennen irroittamista. Varovasti ja maltilla purkaessa ja tutkiessa en ainakaan itse onnistunut hajoittamaan mitään ja on toiminut sen jälkeen. Jäljestä päin harmittaa etten samaan vaivaan kolvaillut myös niitä kahta muuta moottoria varmuuden vuoksi. Uusi moottori muuten maksaa noin 160€... :(
Vakionopeudensäätimestä ei tietoa. mutta tuohon climatronicciin. Itse keväällä korjasin tuon lämpötilansäätömoottorin kun tuli vain kuumaa. Tuon säätömoottorin "tunnus" on V68. Itse moottori on pitkän lattakaapelin päässä. Tähän väliin kuva sijainnista (tuon punaisen ympyrän paikkeilla). huom. kuva ei ole omasta remontistani.

Muistaakseni 3 noita moottoreita yhteensä: sisäilmankierto, puhalluksen suunta ja toi lämpötila. Puhalluksen suunnan ja tämän lämpötilan säädön ovat aivan vierekkäin (tai peräkkäin). Lämmön säätö taaempi.
Itse purin muistaakseni hanskalokeron pois ja keskikonsolista ja sen sisältä/alta oikeastaan kaiken. Sitten puhalluksen suunnan moottri pois edestä (moottorit ovat ristipääruuveilla kiinni). Minulla moottori ja lattakaapeli olivat "yhtäpuuta" ja vikana oli että tämän kaapelin juotokset piirilevylle olivat irronneet. Itse moottorin saa "halkaistua" rikkomatta, jotta pääsee piirilevyyn käsiksi.
Katso myös niiden moottoreiden liikuttamien vivustojen asennot ennen irroittamista. Varovasti ja maltilla purkaessa ja tutkiessa en ainakaan itse onnistunut hajoittamaan mitään ja on toiminut sen jälkeen. Jäljestä päin harmittaa etten samaan vaivaan kolvaillut myös niitä kahta muuta moottoria varmuuden vuoksi. Uusi moottori muuten maksaa noin 160€... :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa