Passat -03 automaatin vaihdevivun sivunuppi jäi pohjaan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hifijussi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 6.1.2011 18:09

Passat -03 automaatin vaihdevivun sivunuppi jäi pohjaan

ViestiKirjoittaja hifijussi » 22.8.2012 11:22

Jes

Kaveri sössi jotenkin kun ajoi auton parkkiin ja 4-vaihteisen automaatin vaihdevivun sivunuppi jäi pohjaan. Vaihde on nyt joko N- tai D-asennossa, muualle vipu ei liiku. Kun jarrua painaa, naksahtaa solenoidi vaihdevivun nupin sisällä ok. Miten tuo nuppi purkautuu?


Jussi

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 22.8.2012 12:55


hifijussi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 6.1.2011 18:09

ViestiKirjoittaja hifijussi » 22.8.2012 14:23

Nuppi irtosi varsin helposti kun löytyi ohjeet. Vaihdekepin (siis sen putken jonka päässä on vaihdekepin nuppi) sisällä on muovinen akseli joka menee nupin mekanismista alas putken alapäähän johonkin kiinni. Kyseinen muoviakseli on katkennut alapäästään. Keskikonsolia pitää alkaa purkaa, jolloin pääsee käsiksi katkenneen akselin toiseen päähän. Nyt auttaisi jos olisi kuva ehjästä akselista tai systeemin räjäytyskuva, nimen omaan 4-vaihteiseen automaattiin - ei tiptroniciin.

hifijussi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 6.1.2011 18:09

ViestiKirjoittaja hifijussi » 22.8.2012 23:08

Jep. Nyt on tehty "korjaus" nippusiteellä, sekä poistamalla vaihdekepin juuresssa olevasta mekaniikasta yksi vipstaakki joka mahdollistaa vaijerivetoisena virta-avaimen kääntymisen nolla-asentoon silloin kun vaihdekeppi on P-asennossa. Muovitanko vaihdekepin nupista kepin juureen on siis poikki ja sen voi vaihtaa ainoastaan kepin tyvipuolelta - siis alapuolelta. Nyt pitäisi saada selville, miten keppi irtoaa - siis nousee ylös, jotta katkenneeseen tankoon pääsee käsiksi. Koko vaihdekeppi-systeemi mekanismeineen on asennettu alunperin ilmeisesti auton alapuolelta. Todennäköisesti homman saa kuntoon yläpuolelta, niin ettei autoa tarvitse purkaa pohjan puolelta - tähän tarvitsen nyt infoa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 23.8.2012 15:15

Laatikko lienee 5 pykäläinen bg passatissa.

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V ... V/596704/2

tai tuosta selaamaan sopivaa ohjetta

http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... 6/37/2036/

hifijussi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 6.1.2011 18:09

ViestiKirjoittaja hifijussi » 3.9.2012 23:26

Jesp

Ei ollut paha homma lainkaan, tosin nosturille kun sai auton niin helpotti paljon. Kabiinin puolelta keskikonsoli pois vaihdekepin ympäriltä, sekä virtalukolle menevän vaijerin irroitus + piuhat liittimistään ja neljä M6 mutteria irti. Auto nosturille ja lämpösuoja pakoputken päältä vaihdevivun kohdalta irti, vaijerin irroitus ja sitten koko vaihdekeppi-systeemin sai kokonaisuudessaan pois. Kaikkinensa n. tunti ja taas mennään, uusi akseli vaihdekepin sisälle marmoritiskillä 13e.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa