Vw Jetta 2006 Emissions Garage ja moottorin häiriövalo.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

Vw Jetta 2006 Emissions Garage ja moottorin häiriövalo.

ViestiKirjoittaja mikjuh » 3.9.2012 22:11

Juu elikkä, ks. autosta eilen kun käynnistin niin syttyi palamaan tuo moottorin häiriövalo ja ajotietokoneessa lukee emissions garage.
Auto ei millään tapaa oireile ja kaikki pelittää aivan normaalisti..
Osaisiko joku kertoa, että missä vika mahdollisesti voisi olla..
Englannin kielisiltä foorumeilta jotain lueskelin ja siellä luki, että jos jokin valo, vilkku tms on palanut, niin voi ilmoittaa moista ajotietokoneessa.

Valot tarkistin, ja apparin puolen etuvilkku on palanut, sekä kummatkin parkit..
Vilkunrele naksuttaa nopeasti, kun oikealle vilkutan..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.9.2012 22:19

Emissions tarkoittaa pakokaasupäästöjä ja niissä on nyt jotain vikaa. Lue vikakoodit niin sitten pääsee arvailemaan syytä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.9.2012 22:21

Millähän moottorilla tämä kulkine on? Jos TDI, niin veikkaisin EGR:ää tai kaasuläppää. Mutta kuten sanottiinkin jo, lue/luetuta vikakoodit, niin ei tarvitse arpoa.

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 3.9.2012 22:23

juu tosiaan unohtu mainita. Elikkä 2.0 TDi 140 hp kyseessä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.9.2012 22:26

Kaasuläppähän olis aikas perinteinen vika tuolle koneelle...

Mut kuten jo monta kertaa sanottu niin koudit lukuun.

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 3.9.2012 22:28

EGR, jos on niin se on vissiin melko kallista rallia.. kuis tuo kaasuläppä.. Huomenna tosiaan lyön aamusta piuhaan, niin selviää asiasta vähä enemmän.. Toivotaan parasta, pelätään pahinta..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.9.2012 22:30

egr 160€ kaasuläppä paikasta riippuen 350-500€ ja nuo on helpot vaihtaa n. 15 min työt jos siihen tarvii ryhtyä

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 3.9.2012 22:33

Kiitosta näistä avuista..
Mut onko se mahdollista, että se olisi vaan, jostain valosta tms, ku jollain foorumilla luin, että ajotietokone saattaa herjata tuota emissions garagea tuostakin siitäkin syystä.. Kuulostaa vaan vähä hullulta..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.9.2012 22:37

Ei pidä paikkansa tuon ikäisessä, mutta esim mk4 korinen golf ja vastaavat autot alkaa herjaamaan jos molemmat jarruvalot palaneet. mitkään muut valot ei vaikuta moottorin häiriövaloon niissäkään

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 3.9.2012 22:39

Selvempi homma. No tietääpähän taas, minkä takia käy töissä :)

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 4.9.2012 8:06

Nyt on autoa käytetty piuhassa ja Motor intake ...... flap se herjas.. Mutta kuittaamalla hoitu homma ? Onko tarvetta vaihtaa tuo egr nyt vai ajella vain tyytyväisenä..?? vai alkaako moottorin häiriövalo uudestaan jossain vaiheessa kummittelemaan kojelaudassa..

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 4.9.2012 9:35

Motor Intake Flap on juuri tuo sammutusläppä. Saksasta / Briteistä saa sen selvästi Suomen riistohintoja edullisemmin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2012 11:41

Katso se kaasuläpän/flektin sulake. Kaasuläppä (sammutusläppä) hajotessaan polttaa sen. Eli akun vieressä sulakeboksissa vasemman puoleinen etummainen 10A punainen sulake.
Eli tuolla kohtaa pitäisi olla ko. sulake -> http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1266362630
Näitähän on kahdenlaisella sulake/relerasialla, mutta -06 pitäisi olla tuollaisella.

Jos se läppä on rikki, niin sulakkeen vaihto ei tosin auta mitään. Ja jos se sulake on palanut, niin kannattaa laitella läppä kuntoon. Saman sulakkeen takana kun on myöskin syylärin & ilmastoinnin flektit...

Ja joo, se valo kuittaantuu kyllä pois, mutta läppä on viallinen silti. Saattaa joskus mennä pitkäänkin, ennenkuin valo syttyy uudestaan palamaan. Itselle oli edellinen omistaja vaihtanut läpän, muttei sulaketta. Vasta kuukausien jälkeen syttyi uudestaan tuo moottorin häiriövalo.
(Ammattimies korjannut, kun ei ollut lukenut vikakoodeja korjauksen jälkeen uudestaan...)

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 4.9.2012 12:08

Paljonhan tuo ks. osa mahtaa maksaa.. Ja nyt typeränä kysyn, et onko tämä moton intake flap ja EGR sama asia ? vai onko kyseessä nyt siis "kaasuläppä" ?
( Ei voi ymmärtää nykytekniikasta ) :)

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 4.9.2012 16:13

Asia selvis. Kiitos kaikille. Eikun kaasuläpän ostoon....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2012 18:49

Ja vielä rautalangasta väännellen muille, jotka tätä lukee, eikä tiedä:

EGR = Exhaus Gas Recirculation eli pakokaasun takaisinkierrätys. Ei varsinaisesti mitään tekemistä kaasuläpän kanssa, mutta ko. moottorimallissa sijaitsevat tuo EGR:n venttiili ja kaasuläppä "peräkkäin".

Ja tuo toinen, mistä tässä on selitelty ja sekoiltu on "Motor for Intake Manifold Flap (V157)" eli siis kaasuläpän moottori, josta tuo kaasuläpän vikakoodi siis tulee. Joku tuolla puhui sammutusläpästä, joka on siis sama asia, kuin tämä kaasuläppä ko. moottorissa (toki sillä on muutakin virkaa, kuin se nätimpi moottorin sammuminen, mutta kuitenkin...).

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 5.9.2012 12:26

Ja tarkennukseksi ja varmennukseksi vag-comi antoi tälläiset vikakoodit:
012546 - Motor for Intake Manifold Flap V157. No signal. ja 001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND

Ensi keskiviikolle menee että saa osan / vaihtoajan. Vaikka eihän tuo olisi iso homma itsekkään vaihtaa, mutta kun on nopea homma tehdä, niin samapa tuo on teettää liikkeessä, niin saa jonkinmoisen takuunkin vaihdolle / osalle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.9.2012 15:11

Sama takuu osalla on asentajasta riippumatta.

mikjuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.9.2012 22:07

ViestiKirjoittaja mikjuh » 6.9.2012 11:43

Vaihdoin ihan piruttaen tuon 10A sulakkeen tuolta moottoripuolen boksista niin sammu vikavalo ja ei oo polttanu enää tuota sulakettakaan..
Voisko olla niin että nuo em. syylärin tai ilmastoinnin flektit polttas myös sulaketta ?
Mutta jokatapauksessa, niin huomenna vaihdan sen kaasu/sammutusläpän, niin ompahan mielenrauha siitäkin...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.9.2012 19:23

Itellä kesti vajaan viikon sulake aina kun vaihto. Nyt on mennyt 3kk ilman mitään kun vaihdoin kaasuläpän :)

Garp
-
Viestit: 3
Liittynyt: 22.12.2011 12:17

ViestiKirjoittaja Garp » 18.10.2012 16:43

Mulla bkd porsi ton läpän. Oireili ihan kuin ei sais happea. Putsasin egr:n ja läpän, kun avatessa läppä oli puoliks auki. Silloin sulake oli vielä ehjä. Putsauksella loppu tehottomuus, mutta valo jäi palamaan. Hommasin elekmalta vag tester pro härvelin. Sain valon sammumaan, mutta sitte palo sulake ja vika koodi tulee heti takas ja lamppu syttyy. Tänään hain merteile:ltä uuden läpän. Kohta varmaan toimii!

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 26.4.2013 9:28

Onko kellään ollu tuo läppä moottori rikki vaikka sulake ei olekaan palanu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa