AEB osien päivitys??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

AEB osien päivitys??

ViestiKirjoittaja Mizaa » 30.8.2012 12:04

Juu eli tuollanen tuli mieleen, auto ei pelannu huonostikkaan ku imuputken vaihto isompaan, tai siis massamittarin rungon..sama anturi kyllä oli..ni siksi kysynki nyt että mitkä kaikki vaikuttaa siihen että pittää ohjelmoida uusiksi.


*Imuputki (ei taho pysyä käynnissä, ja ahdot putosi 0,9-1,1-> 0,6-0,7)

*Katti ja akselin poikkivaimennin korvattu suoralla

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 30.8.2012 13:24

Aikalailla nyrkkisääntö on että aina raudan muuttuessa olisi ohjelmoitava uudelleen. Kun muutat massamittarin rungon isommaksi menee sen läpi enemmän ilmaa kuin ennen anturin antaessa lukemaa suhteutettuna vanhaan runkoon joten autosi käy laihalla. (korjatkaa jos olen väärässä)

Miksi ihmeessä olet mennyt vaihtamaan massamittarin isommaksi?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 30.8.2012 13:30

No kun olen ymmärtänyt että ilmamäärä mittari laskee ilman tulon..ja sitä mukaan syöttää enempi polttoainetta..vaihoin sen toki takasin heti 10km ajon jälkeen..mutta ahtoletkut muutin kaikki saman kokoisiksi, ennen oli jyrkkää mutkaa, ohuempaa ja paksumpaa jne nämä jyrkät mutkan suoristin parhaan mukaan saattose hiukan taitoksissakin jotahi olla..3" pakoputki on siis ollu koko ajan..katin ja poikittais pöntön vain korvasin suoralla pätkällä.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 30.8.2012 14:33

Mittari mittaa periaatteessa virtausta (todellisuudessa kuumalankamittari mittaa langan jäähtymistä) ja ecu laskee kuinka paljon ilmaa menee läpi putkesta, ja jos halkaisijaa suurrennetaan, virtaus pienenee jolloin ecu luulee että menee vähemmän ilmaa mitä on todellisuus ja syöttää vähemmän polttoainetta. Joten runkoa suurentamalla joutuu skaalaamaan maffin uudelleen.

Tuosta maffin suurentamisessa ei taida vakio ahtimen kanssa olla paljoa hyötyä. Joten ei muuta ku isompaa turboa koneeseen :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.8.2012 14:42

Ahtoputket ei vaikuta niinkään. Paremmin virtaavat (samanpaksuiset, lyhyet, loivilla mutkilla) parantaa lähinnä vastetta. Juuri sen verran sinne menee ilmaa, kuin mitä se MAF mittaa, joten sen suhteen ei ongelmaa. Paremmin virtaava ahtoputkisto vaan vie sitä ilmaa nopeammin ja enemmän perille.

Suurempi hyöty (vakiomoottorissakin) olisi vaikkapa isommalla välijäähdyttimellä.

Katin poisto ei vaikuta juuri mihinkään (ehkä muutaman hevosvoiman kulkupuoleen) jos katin jälkeen EI ole toista lambdaa. Katin jälkeen jos on toinen lambda-anturi, niin vikakoodia tulee ainakin, kun ECU on sitä mieltä ettei katti toimi.

Ja tuosta MAF rungosta vielä sen verran, että sitä runkoa suurentamalla tosiaan saat vaan seoksen laihalleen, kun ECU "näkee" ettei ilmaa menekään niin paljoa koneeseen, kuin sitä todellisuudessa menee. Kuten edelläkin mainittiin jo.
Seos siis aivan päin mäntyjä ja jopa ainekset mahdolliseen moottorivaurioon. Enkä ihmettele yhtään, ettei oikein kulje eikä toimi...

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 30.8.2012 19:10

Juu..putki vaihettu normaaliin takasin, keulacooleri on vaihettu..ei ole 2 lambdaa..ahdin sen sijaan väljä ku helvetti..:D poikittais välystä ei juurikaan mutta akselin suuntaista melekee 3mm..voisi päätellä että ahtojen seilailua voi pitääahtimen syynä..:D vai mite?

jar-sk-i
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2007 13:16

ViestiKirjoittaja jar-sk-i » 1.9.2012 21:18

Ne passatin ajovalot voisit laittaa tulemaan. Huhtikuusta asti oon ootellu

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 23:20

Ahtimen päittäisvälystä ei saisi olla ollenkaan.

Ja nuo kaupankäyntiongelmathan voi hoitaa myös privaatisti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa