Mitä lukenut tipin ongelmista, niin mikään ei suoranaisesti vastaa omaa tilannetta.
Oli kone/laatikko kuuma tai kylmä, niin kakkosvaihteella tuntuisi turbiini luistavan, mutta se rajoittuu aikaliki 2200rpm:n. Pieninkin momentin lisäys (loivaan ylämäkeen mummokiihdytys) alakierroksilta nostaa kierrokset tuonne, ja auto vaikuttaisi enemmänkin variaattorilta, kun kierrokset pysyy tasan em. kohdassa ja auto kiihtyy.
Kun luiston määrä alkaa tasaantumaan vauhdin noustessa, kiepit hieman notkahtavat ja tuntuisi että turbiini lukittuisi ja pysyy sen jälkeen kiinni (=kone ja laatikko on yhtä) vaikka takoisi heti kaasun pohjaan.
Miksi luulen, ettei se olisi kytkimen kitkapinta:
Luiston määrä ei lisäänny (ei nosta kierroksia yhtään 2200rpm korkeammalle, kunnes tietenkin nopeus mätsää kierrokset) vaikka tälläisi kaasun pohjaan.
Aiheuttaisi ilmeisesti todella herkästi laatikon limp-moden?
Ajanut luistavalla manuaalilla.
Mutta jos luisto olisi turbiinissa, niin miksi ei tee sitä muilla vaihteilla? Ainoa omituisuus mitä on joskus tehnyt, niin käsivaihdolla 2:lta 1:lle on miettinyt vaihtoa 4-5s (ja siis hölkkävauhdista), kunnes on tajunnut vaihtaa alaspäin.
Ei löydy vikakoodeja (ei tosin näytetty vagcomia) ja perinteinen kierrosten humppaus 5:lla n. 80Kmh vauhdissa lähestulkoon huomaamatonta. Lootaöljyt on vaihdettu jossain vaiheessa merkkihuollossa, eli ei huuhtelua.
Mittarissa alta 170tkm. ja 1.8t kyseessä
Onko kenelläkään tietoa, että kuinka paljon noissa on ollut sähköpuolen vikoja, tai jos ongelma kuulostaa tutulta, niin toki olen korvat höröllä.
tiptronicin sielunelämä 2-vaihteella
Valvoja: ffp jäsenet
Okei, hyvä tietää. Tuntuu vain niin hurjalta, kun pintakaasulla ajettaessa kestää ikuisuuden (veikkaan max n. 4 sekuntia), kunnes "tarraa kiinni" ja lähtee kierrokset kiipeämään.
Kakkonen kun vaihtuu, niin tuntuu lähempänä 1,5 vaihteelta tiheydeltään, kunnes muljahtaa normaali välitys. muutoin ei siis valittamista. Ensimmäinen tippi omalla kohdalla, joten on hieman hakusessa. Vielä siis pysyy lompakko taskussa ;)
Kakkonen kun vaihtuu, niin tuntuu lähempänä 1,5 vaihteelta tiheydeltään, kunnes muljahtaa normaali välitys. muutoin ei siis valittamista. Ensimmäinen tippi omalla kohdalla, joten on hieman hakusessa. Vielä siis pysyy lompakko taskussa ;)
Tipissä on lukko kakkosesta eteenpäin, mutta kyllä se luistaa omassa diisselissä ihan kunnolla ennen kuin lukitsee. Momentinmuuntimen hienous on tuollainen "vauhti nousee - kierrokset pysyy" tyylinen toiminta. Isommilla vaihteilla muunninta lukitaan aktiivisesti, mutta pikkuvaihteilla annetaan luistella suht runsaassa määrin. Mitä uudempia laatikkoja kohti mennään, niin luistot vähenee ja taloudellisuus paranee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa