Emission workshop ja katsastus
Valvoja: ffp jäsenet
Emission workshop ja katsastus
Elikkä hölmö kysymys mutta vastausta vailla. Golf IV BCB antoi Emission workshop viestin ja vikavalon. Koodi oli P0135 elikkä etummainen lamda. Vaihdoin sen ja vikavalo katosi. Nyt kaveri jolla oli välineet vikakoodien lukuun/kuittaukseen on reissussa ja auto pitäs katsastaa. Eli vikaa ei ole lamdan vaihdon jälkeen kuitattu. KYSYMYS: Jäikö tuo vikakoodi muistiin ja katsastuksessa tulee hylkäys, vai katosiko se ja katsastus voisi onnistua?
Jos autossa ei se ns. readiness-testi ole ehtinyt mennä läpi tuon anturin vaihdon jälkeen, tulee leimalla hylsy. Eli 5min ennen leimaa koodien nollauskaan ei välttämättä pelasta, sillä tuo testi ei ehdi mennä läpi koeajolenkin aikana (konttorin pihalta sisälle yleensä...).
VCDS:llä voi tutkailla tuota readiness-tilaa ja mennä sitten leimalle kun kompuutteri kertoo sen olevan läpäisty.
VCDS:llä voi tutkailla tuota readiness-tilaa ja mennä sitten leimalle kun kompuutteri kertoo sen olevan läpäisty.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä tuo Unan teksti näköjään ohjeesta löytyy:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Eli jos readiness-testit ei heti mene läpi niin sitten lambdaa mittaillaan. Mut huomioitavaa on sekin, että jos OBD portti ei saa yhteyttä autoon eikä valo pala, niin silloinkin voi leiman saada, mutta saa oastuksen mennä korjaamaan vika.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Eli jos readiness-testit ei heti mene läpi niin sitten lambdaa mittaillaan. Mut huomioitavaa on sekin, että jos OBD portti ei saa yhteyttä autoon eikä valo pala, niin silloinkin voi leiman saada, mutta saa oastuksen mennä korjaamaan vika.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 49 vierailijaa