Juu eli tuollanen tuli mieleen, auto ei pelannu huonostikkaan ku imuputken vaihto isompaan, tai siis massamittarin rungon..sama anturi kyllä oli..ni siksi kysynki nyt että mitkä kaikki vaikuttaa siihen että pittää ohjelmoida uusiksi.
*Imuputki (ei taho pysyä käynnissä, ja ahdot putosi 0,9-1,1-> 0,6-0,7)
*Katti ja akselin poikkivaimennin korvattu suoralla
AEB osien päivitys??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Aikalailla nyrkkisääntö on että aina raudan muuttuessa olisi ohjelmoitava uudelleen. Kun muutat massamittarin rungon isommaksi menee sen läpi enemmän ilmaa kuin ennen anturin antaessa lukemaa suhteutettuna vanhaan runkoon joten autosi käy laihalla. (korjatkaa jos olen väärässä)
Miksi ihmeessä olet mennyt vaihtamaan massamittarin isommaksi?
Miksi ihmeessä olet mennyt vaihtamaan massamittarin isommaksi?
No kun olen ymmärtänyt että ilmamäärä mittari laskee ilman tulon..ja sitä mukaan syöttää enempi polttoainetta..vaihoin sen toki takasin heti 10km ajon jälkeen..mutta ahtoletkut muutin kaikki saman kokoisiksi, ennen oli jyrkkää mutkaa, ohuempaa ja paksumpaa jne nämä jyrkät mutkan suoristin parhaan mukaan saattose hiukan taitoksissakin jotahi olla..3" pakoputki on siis ollu koko ajan..katin ja poikittais pöntön vain korvasin suoralla pätkällä.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Mittari mittaa periaatteessa virtausta (todellisuudessa kuumalankamittari mittaa langan jäähtymistä) ja ecu laskee kuinka paljon ilmaa menee läpi putkesta, ja jos halkaisijaa suurrennetaan, virtaus pienenee jolloin ecu luulee että menee vähemmän ilmaa mitä on todellisuus ja syöttää vähemmän polttoainetta. Joten runkoa suurentamalla joutuu skaalaamaan maffin uudelleen.
Tuosta maffin suurentamisessa ei taida vakio ahtimen kanssa olla paljoa hyötyä. Joten ei muuta ku isompaa turboa koneeseen :D
Tuosta maffin suurentamisessa ei taida vakio ahtimen kanssa olla paljoa hyötyä. Joten ei muuta ku isompaa turboa koneeseen :D
Ahtoputket ei vaikuta niinkään. Paremmin virtaavat (samanpaksuiset, lyhyet, loivilla mutkilla) parantaa lähinnä vastetta. Juuri sen verran sinne menee ilmaa, kuin mitä se MAF mittaa, joten sen suhteen ei ongelmaa. Paremmin virtaava ahtoputkisto vaan vie sitä ilmaa nopeammin ja enemmän perille.
Suurempi hyöty (vakiomoottorissakin) olisi vaikkapa isommalla välijäähdyttimellä.
Katin poisto ei vaikuta juuri mihinkään (ehkä muutaman hevosvoiman kulkupuoleen) jos katin jälkeen EI ole toista lambdaa. Katin jälkeen jos on toinen lambda-anturi, niin vikakoodia tulee ainakin, kun ECU on sitä mieltä ettei katti toimi.
Ja tuosta MAF rungosta vielä sen verran, että sitä runkoa suurentamalla tosiaan saat vaan seoksen laihalleen, kun ECU "näkee" ettei ilmaa menekään niin paljoa koneeseen, kuin sitä todellisuudessa menee. Kuten edelläkin mainittiin jo.
Seos siis aivan päin mäntyjä ja jopa ainekset mahdolliseen moottorivaurioon. Enkä ihmettele yhtään, ettei oikein kulje eikä toimi...
Suurempi hyöty (vakiomoottorissakin) olisi vaikkapa isommalla välijäähdyttimellä.
Katin poisto ei vaikuta juuri mihinkään (ehkä muutaman hevosvoiman kulkupuoleen) jos katin jälkeen EI ole toista lambdaa. Katin jälkeen jos on toinen lambda-anturi, niin vikakoodia tulee ainakin, kun ECU on sitä mieltä ettei katti toimi.
Ja tuosta MAF rungosta vielä sen verran, että sitä runkoa suurentamalla tosiaan saat vaan seoksen laihalleen, kun ECU "näkee" ettei ilmaa menekään niin paljoa koneeseen, kuin sitä todellisuudessa menee. Kuten edelläkin mainittiin jo.
Seos siis aivan päin mäntyjä ja jopa ainekset mahdolliseen moottorivaurioon. Enkä ihmettele yhtään, ettei oikein kulje eikä toimi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa