T4 ja eber viisaita tarvittas neuvomaan.
Valvoja: ffp jäsenet
T4 ja eber viisaita tarvittas neuvomaan.
Ongelma on seuraavanlainen: Eber ei käynnistynyt vaan pukkas rajusti valkoista savua ja sitten sammui, tai no kolmasti yritti ja sitten lopetti.
No menin sitten käymään paikkaan jossa lisälämmittimiä huolletaan ja siellä ei tehty muuta kuin putsattiin polttoainelinjat, sihdit jne jne ja käytettiin töpselissä että luettas vikakoodit.
Siitä seuras nyt semmoinen homma että kun laittaa minikellosta eberin tulille niin autoon syttyy myös virrat vaikka avaimet ei ole virtalukossa, ja siitä taas seuraa se että jos laitan auton käynnissä ollessa eberin käyntiin ja koetan sammuttaa autoa niin auto ei sammu virta-avaimesta vaan siitä eberin käynnistysnapista.
Mitähän helvettiä mahto tapahtua koska vaihdoin samantien virtalukon pohjan, ei auttanut, ei auta vaikka tempaisee virtalukon pohjan irti niin virrat on ja pysyy.
Voiko se lisälaiteboksi siitä eberistä seota vai sekosiko koko eberi vai onko autossa nyt sitten jottain paskana. Jonniin verran sähköistä olin ymmärtävinäni mutta nyt meni sormi suuhun.
Auto on T4 2.5 tdi -02 ja eberi on kait d3w minikellolla.
No menin sitten käymään paikkaan jossa lisälämmittimiä huolletaan ja siellä ei tehty muuta kuin putsattiin polttoainelinjat, sihdit jne jne ja käytettiin töpselissä että luettas vikakoodit.
Siitä seuras nyt semmoinen homma että kun laittaa minikellosta eberin tulille niin autoon syttyy myös virrat vaikka avaimet ei ole virtalukossa, ja siitä taas seuraa se että jos laitan auton käynnissä ollessa eberin käyntiin ja koetan sammuttaa autoa niin auto ei sammu virta-avaimesta vaan siitä eberin käynnistysnapista.
Mitähän helvettiä mahto tapahtua koska vaihdoin samantien virtalukon pohjan, ei auttanut, ei auta vaikka tempaisee virtalukon pohjan irti niin virrat on ja pysyy.
Voiko se lisälaiteboksi siitä eberistä seota vai sekosiko koko eberi vai onko autossa nyt sitten jottain paskana. Jonniin verran sähköistä olin ymmärtävinäni mutta nyt meni sormi suuhun.
Auto on T4 2.5 tdi -02 ja eberi on kait d3w minikellolla.
Elä oo Patu murheissas. Sulle ilmesty autoon turbotimer ominaisuus ;D
Ja sitten asiaan. Mitä lie siinä vikakoodinluvun yhteydessä tapahtunut, kun tuommosen oireen teki. Edellisessä portterissa oireili d3w samantyylisesti ja vika oli siinä ohjainrasiassa. Tais maksaa vaihdettuna 180 iisalmen autosähkössä.
Ja sitten asiaan. Mitä lie siinä vikakoodinluvun yhteydessä tapahtunut, kun tuommosen oireen teki. Edellisessä portterissa oireili d3w samantyylisesti ja vika oli siinä ohjainrasiassa. Tais maksaa vaihdettuna 180 iisalmen autosähkössä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No herrat on silponu tuon lämmityslaitepaneelin kiinnitykset, radion aukon jne miten sattuu että saavat ne romunsa kiinni. Käytin tuon lämmityslaitepaneelin käytännössä irti kokonaan ja asettelin noita piuhasarjoja hieman paremmin niin nyt ei sähköt toistaiseksi ainakaan sekoile. Varmaan jotain teinipoikia töissä siellä, ois nuo voinu jättää silpomattakin.
No niin ja nytten toimii myös itse lämmitin, on se kumma kun menee huoltoon niin luetaan vikakoodit ja jos on yksikin koodi ni heti sanotaan että "ihan selvä ohjainlaitevika". Tällä kertaa autto ihan vain hehkun sihdin vaihto. Oli entinen palanu puhki ja ihan karstassa. Tais tulla puoli kahvikupillista palamatonta polttoainettakin sieltä palopesästä.
Ja kun kaiken joutuu tai saa tehdä ite kaveriporukalla niin säästää tietysti rahaakin :)
Ja kun kaiken joutuu tai saa tehdä ite kaveriporukalla niin säästää tietysti rahaakin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa