VW Golf Mk2 1.3 -89 Epätasainen tyhjäkäynti ilmennyt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VW-G
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2010 7:44

VW Golf Mk2 1.3 -89 Epätasainen tyhjäkäynti ilmennyt

ViestiKirjoittaja VW-G » 28.8.2012 23:01

Noniin veikkauksia tarvittaisiin viisaammilta!
Eli 1.3 kaasari Golf -89 (Pierburg (2E?)) Ja hiljattain yhtä äkkiä ilmennyt tyhjäkäynnin epätasaisuus. Toisinaan käy normaalisti mutta tasaisin väliajoin (3-5s) tyhjäkäynti laskee huomattavasti alhaisemmaksi ja palaa muutaman sekunnin jälkeen takaisin normaaliin. Tätä tapahtuu siis koko ajan tyhjäkäynnillä. Kylmänä taas samaa ilmiötä ei mielestäni tapahdu. Ei kuitenkaan sammu missään vaiheessa ainakaan toistaiseksi, Kierroksia ottaa normaalisti ja kulkee hyvin siinä ei taas mitään ongelmaa! Ennusteleekohan sellaista että kohta joku paikka hajoaa..

Autoon vaihdettu hirmuisesti osaa vajaan kahden vuoden sisällä ja monet osat useampaankin kertaan! Ilmanputsari uusi, virranjakajan kansi ja pyöriä lähes uudet (Juuri raaputtelin pinnat puhtaaksi), tulpat uudet, tulpan johdot melkein uudet, bensapumppu melkein uusi, 98E aina tankissa, yms. Kaikkea vaihdettu enemmän kuin usein!
Bensan suodatin on vielä vaihtamatta, mutta täytynee sekin kokeilla. Olisi saatava kyllä tietää mikä rassaa kun vika ilmeni ihan yhtäkkiä.

Onko jotain ideoita? VW-asentaja kaveri sanoi, että voisi olla kaasarissa jotakin vikaa. Aiemmin myös lukenut, että nuo Pierburgin kaasarit murheenkryynejä toisinaan.. Kiitos jo etukäteen!

timodrake
-
Viestit: 21
Liittynyt: 4.8.2012 14:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja timodrake » 3.9.2012 21:51

Olikohan tuon kaasarin alla laippa?

Anna auton käydä ja otakiinni kaasarista ja liikuttele sitä edestakaisin.
Jos sammuu niin se laippa on rikki.

Kierroksilla imuilma pitää laipan kinni ja auto toimii.?

Lepii
-
Viestit: 160
Liittynyt: 27.1.2009 15:57

ViestiKirjoittaja Lepii » 6.9.2012 9:39

Eikös noissa ole sellanen kumi laippa mikä ajan saatossa murenee. Mul oli samaa ongelmaa joskus vaihdolla selviää.

VW-G
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2010 7:44

ViestiKirjoittaja VW-G » 27.10.2012 11:38

Imukurkun kumilaippa on ehjä. Pitäisikö sitten lähteä kokeilemaan vaan uudella kaasarilla vallan.. Korjaamolle oikein kun vie nii seon tossa Vokella ja pakokaasu-analyysillä 60E tunti jotka on oikeita ammattilaisia juuri näissä hommissa..

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.10.2012 20:36

Vähän kuulostaisi että seoksen säätö ei ole kohdallaan... tai ehkä jopa jumittavalta kohon venttiililtä.
Kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa että

- kaasuttimen alipaineletkut ovat ehjät
- kaasuttimelta ilmanputsarikoteloon(siihen oranssiin palikkaan) tuleva alipaineletku paikoillaan
- toimiiko virranjakajan alipainesäädin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa