Moro äijät! ( ja leidit )
Tiedän, että tätä evry modausta on käsitelty tällä palstalla ihan riittämiin, mutta nyt on ihan pakko kysyä. Yritettiin kaverin portteriin laittaa pumpun 2 ja 3 johdon väliin säätöpotikka väliltä 500-1000 ohmia, mutta tuloksena oli vain aina vilkkuva hehkuvalo eikä tehonlisäystä havaittavissa sama mihin asentoon sen käänsi. Vaikka koitin haulla etsiä kuinka ja mitä kautta tahansa en löytänyt nimen omaan portterin mahdollisia vastusarvoja, joten ois hel.etin hieno homma jos jollakin on tiedossa/ linkki mistä selviää vastusarvo. Vuosimalli on 2000 ja kone acv.
Evry mod Transporteriin
Valvoja: ffp jäsenet
Hei!
Evrytin juuri omaa transportteriani, ja se vaatii kytkimen vastuksen lisäksi. Kytkimestä evry pois kun käynnistää, ja sitten päälle kun tarvii hönkää. Hyvin pelittää. Potikka ja kytkin kojelautaan, niin saa tarvittaessa pössäyteltyä mustaa...
Noin 550 ohmilla alkaa tyhjäkäynti rumenemaan ja savutus lisääntymään reilusti. itse pistin 270 ohmin vastuksen ja 1 kilon potikan sarjaan, eli säätö tapahtuu suurinpiirtein välillä 300-1300 ohmia. Käytännössä käytän noin 500-700 ohmin arvoja savutustarpeesta riippuen.
Evrytin juuri omaa transportteriani, ja se vaatii kytkimen vastuksen lisäksi. Kytkimestä evry pois kun käynnistää, ja sitten päälle kun tarvii hönkää. Hyvin pelittää. Potikka ja kytkin kojelautaan, niin saa tarvittaessa pössäyteltyä mustaa...
Noin 550 ohmilla alkaa tyhjäkäynti rumenemaan ja savutus lisääntymään reilusti. itse pistin 270 ohmin vastuksen ja 1 kilon potikan sarjaan, eli säätö tapahtuu suurinpiirtein välillä 300-1300 ohmia. Käytännössä käytän noin 500-700 ohmin arvoja savutustarpeesta riippuen.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19.9.2006 12:56
- Viesti:
Rookie
Hei
Kerrotteko nyt aloittelijalle, että mihin rakoon ja mitä - että saadaan siihen "evry-modeen" (eli päästään säätään syöttöjä ja ahtopainetta?)
-Auto on 2000-mallin 2.5TDI Transporter.
-Se on 400tkm ajettu vanha poliisiauto - kandeeko siihen tehdä mitään?
(vetää kyllä jo ihan mukavasti, mutta ei siinä ainakaan vag-commin mukaan ahtoja oo nostettu eikä muutakaan - että varaa olisi...?;-)
-Mutta uskaltaako paljonajettuun alkaa tekeen - jos ei uskalla niin miksei uskalla..?
Tätä aihetta on käsitelty täällä varmaan ziljoona kertaa, mulle riittäis yksinkertainen yhteenveto/kytkentäkuva - tai linkki johonkin mistä se löytyy?
(tahtovat kaikki olla semmoisia "60-sivuisia" tarinoita että seittemännensivun kohdalla unohtaa jo että mitä viidellä ensimmäisellä on sanottu..;-)
Kerrotteko nyt aloittelijalle, että mihin rakoon ja mitä - että saadaan siihen "evry-modeen" (eli päästään säätään syöttöjä ja ahtopainetta?)
-Auto on 2000-mallin 2.5TDI Transporter.
-Se on 400tkm ajettu vanha poliisiauto - kandeeko siihen tehdä mitään?
(vetää kyllä jo ihan mukavasti, mutta ei siinä ainakaan vag-commin mukaan ahtoja oo nostettu eikä muutakaan - että varaa olisi...?;-)
-Mutta uskaltaako paljonajettuun alkaa tekeen - jos ei uskalla niin miksei uskalla..?
Tätä aihetta on käsitelty täällä varmaan ziljoona kertaa, mulle riittäis yksinkertainen yhteenveto/kytkentäkuva - tai linkki johonkin mistä se löytyy?
(tahtovat kaikki olla semmoisia "60-sivuisia" tarinoita että seittemännensivun kohdalla unohtaa jo että mitä viidellä ensimmäisellä on sanottu..;-)
Siinä koneen etupuolella löytyy johtosarjan liitos. Alapuolelta näkyy helpoiten. 2 ja 3 piuhan väliin, numerot on siinä liittimessä. Asentelin yhden joskus ihan pihamaalla, kun keulan ajoi vähän koholle ja ryömi siihen alle. Siitä piuha sitten kabiiniin jostain läpiviennistä ja sinne vastus(~300ohm)+säätövastus 1kohmin luokkaa ja kytkin väliin. Vaan eipä se acv portteri siitä paljoa piristynyt, oli sen verran tukkoinen imusarja jo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa