mk3 golf 1,8 päästö ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

mk3 golf 1,8 päästö ongelma

ViestiKirjoittaja takkunen » 18.1.2008 17:54

eli siis leimalla käytin ja päästöt aivan perseellään! rikkaalla käy aivan törkeen paljon.!
Missä vika? ja vuosmalli 93 ei ole töpseliä vikakoodien lukuun.

Päästöt | CO% | HC ppm | O2 | CO2 | Lambda
tyhjäk. | 4,8 | 376 | 3,83 | 7,1 |
>2000rpm | 5,76 | 527 | 1,53 | 7,6 | 0,79

Kattiuusittu 10tkm sitten.

Ja kylmänä tuntuu että ei käy kaikilla pytyillä ennen kuin yli 3000kiekkiä ja kun painaa kaasun pohjaan niin tuntuu että tukehtuu ja sit lähtee vetää normaalisti

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 18.1.2008 19:48

itellä oli sama ongelma. Syöttöpumpun ajotus oli hampaalla pielessä, tyhjäkäyntimoottori uusittiin. Autto sen verran et sai hyväksyttävät arvot, mutta vikaa on myös virranjakajassa ainakin itelläni.

Bousta
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.1.2006 23:59

ViestiKirjoittaja Bousta » 18.1.2008 22:03

Eikös sen vikakoodien töpselin pitäis löytyä, sieltä tuhkiksen yläpuolelta.
Niitten 2 muovipalikan alta?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.1.2008 23:11

Lambda-arvon pitäis olla mahdollisimman lähellä tasan yhtä. Näyttäisi olevan myös jotain vuodon tapaista pakoputkessa kun happiarvo noin paljon. Katoppa ettei pakoputki vuoda ennen lambdaa, tuo selittäisi miksi lambda säätää koneen rikkaalle kun se saa ylimääräistä ilmaa.

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

ViestiKirjoittaja takkunen » 20.1.2008 14:40

putkenhan pitäisi siis vuotaa pakosarjasta jos ennen lambdaa enne vuotaa..

edit: Ja löyty sieltä tuhkiksen päältä kaks pistoketta.. punanen ja valkoinen.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.1.2008 11:38

Pakosarjahan voi olla halki, mutta äänestä se selviää. Paljonko se auto kuluttaa? Saattaa olla lambda rikki.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.1.2008 21:58

se on ihan sama mistä kohtaa putki autossa vuotaa se nostaa heti tota jäännöshappea(O2)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.1.2008 22:14

^Niin tekee, mutta tuon korkean CO-arvon syyllinen voisi olla lambda, jos pakosarja olisi halki ja näin ollen sekoittaisi lambdan toiminnan.

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

ViestiKirjoittaja takkunen » 23.1.2008 14:40

lambda oli pimeenä!! ja hyvin pysty lukemaan nuo vikakoodit. Olevinaan vw asiantuntija oli kenellä eka käytin niin sano että ei näin vanhasta pysty lukee vika koodeja.! prkl. mut kohta vaihtamaan lambda ja sit uusiks katsarille.. :D meinas jo usko loppua..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.3.2008 19:46

Tulipa käytyä ottamassa päästöt omasta lintasta (mk2 1.8i RP katilla ja lambdalla). CO arvot ja muutkin ok, paitsi happea aikalailla kun putki ruennut vuotamaan mutta oli silti hiukan alle raja-arvon 5,00. Mutta lambda-arvo oli aivan liian koholla, 1,224 kun sallittu maksimi 1,03.

Kysymys siis kuuluu, voiko pakoputken (loppupään) vuoto sekoittaa lambdan arvot noinkin selvästi??

Auto itsessään käy ja kulkee moitteetta, kulutuskin 7-8 litran välillä niin luulisi lambdan olevan kunnossa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.3.2008 20:28

Kyllä voi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.3.2008 20:45

Loistavaa, eli pitäis selvitä sitten putken tiivistämisellä tuosta. Kiitos varmistuksesta.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 17.3.2008 21:09

Se testerin lambda-arvo on laskennallinen arvo noista palamiskaasuista. Eli jos putkessa on vuoto tulee laskennalliseksi lambda arvoksi jotain muuta kuin se oikea.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.3.2008 21:30

Tietääpä nyt sitten tuonkin viimein, kiitokset. Kävikin jo mielessä pieni hintavertailun tekeminen uudesta lambdasta..

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 21.8.2012 21:38

Nostellaanpa vanhaa ja kysytään, tuli haalattua pihalle 1.8 66kw mk3 -96:nen vikalistalla. Muut viat saan laiteltua itse, mutta päästöt pielessä mistähän mahtaa johtua?

Hylätty: Co pitoisuus joutokäynnillä, kaikki mitatut arvot poikkeavat sallitusta

Pakokaasupäästöt___Hc ppm___CO%___O2%__CO2%___Lambda
Tyhjäkäynti_________112 _____1,6_____1,3 ___13,4_____0
> 2000r/min_________157_____ 0,9_____12,9__12,9 _____0,96

270 tkm ajettu, ei pitäis olla ihan loppu. Vetoja tuntuu olevan paremmin entä nykyisessä käyttis 1.8 66kw:ssä, eikä ole käyntihäiriöitä vaan vetää puhtaasti ja tasaisesti. Noista päästöistä en juur mitään ymmärrä, mutta mietin vain että kannattaako laittaa kuntoon vai purkaa osiksi. Ed. omistaja meinas että katalysaattorista romut irti, totta vai tarua?

Ja jo etukäteen suurkiitokset, jos joku näiden kanssa pelaillut osaa antaa vinkkiä.

-Joel

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 25.8.2012 1:01

Eikö kellään mitään? Olis nyt koko viikonloppu aikaa värkätä...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.8.2012 10:59

itsellä oli päästöt pielessä 2.0koneessa. kävi kyl ihan ok yms mutta päästöt metässä. sytty kohdalleen ja leimattu nyt 2kertaa ilman mitään ongelmia..

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 25.8.2012 17:44

Luin vikakoodit ja 00525 Lambda probe-G39, nollauksenkin jälkeen samaa koodia pukkas.

Elikkä lamda sökö?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa