Tuli huomattua kesärenkaiden uusinnan yhteydessä että takaperän vetarin stefa falskaa öljyä sekä etuvetarin suojakumi oli rikki. Myös toinen ulompi etunivel naputtaa kääntäessä.
Lisäksi etupäässä kolisee jälleen jokin tukivarsi, mutta se nyt on ihan perus kauraa näissä b5-alustaisissa romuissa.
Saako perästefan vaihdettua helposti perän ollessa paikallaan vai kannattaako/pitääkö koko perä ottaa irti ja vaihtaa samalla kaikki stefat? Mun tuurilla toinen alkaa vuotamaan kun ekan korjaa. Vai onko siellä kenties stefaa ensinkään vai joku muu systeemi?
Lisäksi koko voimansiirtopuolelle kannattaisi kenties tehdä täysi öljynvaihtohuolto kun en tiedä onko milloin viimeksi tehty.
Montakos huoltokohdetta tuommoisessa on ja miten/mitä öljyä kuuluu laittaa ja paljonko?
Muita vinkkejä?
b5 quattron voimansiirron huoltoa ja remppaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Jos vetarin kumi on mahdollisesti ollut pidemään rikki kannattaa koko nivel vaihtaa kerralla.
Takaperän stefojen vaihdosta ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti suht' yksinkertainen homma.
Öljyt tarvitset laatikkoon ja perään. Tyypit löytyy myös foorumilta, mutta itse olen käyttänyt Castrolin TAF-X:ää laatikossa ja Mobil Gearlube SHC:tä perässä. Öljymäärä vaihtelee laatikkotyypeittäin, mutta tyypillisesti laatikkoon menee 3-4l ja perään 1,5-2l ainetta.
Takaperän stefojen vaihdosta ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti suht' yksinkertainen homma.
Öljyt tarvitset laatikkoon ja perään. Tyypit löytyy myös foorumilta, mutta itse olen käyttänyt Castrolin TAF-X:ää laatikossa ja Mobil Gearlube SHC:tä perässä. Öljymäärä vaihtelee laatikkotyypeittäin, mutta tyypillisesti laatikkoon menee 3-4l ja perään 1,5-2l ainetta.
Stefa on vissiin ihan vakiokamaa ilman pyörimissuunnan merkitystä? Ainakin Etkassa vasen ja oikea stefa on samalla varaosanumerolla.
Joten ihan tarvikestefa 45x60x8mm riittänee.
Audifoorumilta luin että uutta ei kannata lyödä liian syvälle jos ei halua avata koko perää. Reijässä ei ole mitään olaketta johon sen voi lyödä vaan lopsahtaa perään sisälle jos liian syvälle lyö.. Hyvä tietä tuokin.
Joten ihan tarvikestefa 45x60x8mm riittänee.
Audifoorumilta luin että uutta ei kannata lyödä liian syvälle jos ei halua avata koko perää. Reijässä ei ole mitään olaketta johon sen voi lyödä vaan lopsahtaa perään sisälle jos liian syvälle lyö.. Hyvä tietä tuokin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”