jakopääremontti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

jakopääremontti

ViestiKirjoittaja KKI » 22.8.2012 13:03

SDI Boraan tehttin jakopää. Ennen remonttia ei mitään ongelmia käynnistyksesssä tai kulkemisen suhteen. ( Siis auton rajoissa ).

Remontin jälkeen käynnistyy jos mahdollista vieläkin terävämmin ja kiihtyy hiukan paremmin. Noin persdynolla tutkittuna.

Autolla ajettu edellisen vaihdon jälkeen reilut sata tonnia, aikaa kulunut reilut viis vuotta.

Mistä moinen vois johtua ? Eikai noi hihnat veny? Saattaa hiukan kulua..?

Pumppuun ei koskettu, eikä mihinkään muuhunkaan...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 22.8.2012 13:30

Kylläpä kyllä kyyyllä, venyy. Ajotus kohillaan paremmin niin pelaa ja kulkee paremmin.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 23.8.2012 8:54

Äkkiä ajatellen luulis ettei hihnan sisällä olevat "lasikuitunarut" juurikaan veny .

Hampaat varmaan kuluvat jonkin verran. Mutta kuinka pieni venymä/kuluma vaikuttaa havaittavasti/merkittävästi pumpun ajoitukseen ? Hammas pielessä on jo todella iso heitto !

Muutoksen kuitenkin havaitsee vaihdon jälkeen...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.8.2012 11:28

Kemmenesosahampaan vaikuttaa jo. Tarkista vag-comilla niin ei tartte arvailla.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 23.8.2012 13:01

Asia vilpitön. Tarkastaisin tietty, jos vaan olis moinen laite käytössä....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.8.2012 15:03

Kyllä se hihna ajan saatossa pikkuisen venyy, vaikka kuinka on lasikuitua ynnä muuta ujutettu sekaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa