Jes
Kaveri sössi jotenkin kun ajoi auton parkkiin ja 4-vaihteisen automaatin vaihdevivun sivunuppi jäi pohjaan. Vaihde on nyt joko N- tai D-asennossa, muualle vipu ei liiku. Kun jarrua painaa, naksahtaa solenoidi vaihdevivun nupin sisällä ok. Miten tuo nuppi purkautuu?
Jussi
Passat -03 automaatin vaihdevivun sivunuppi jäi pohjaan
Valvoja: ffp jäsenet
Nuppi irtosi varsin helposti kun löytyi ohjeet. Vaihdekepin (siis sen putken jonka päässä on vaihdekepin nuppi) sisällä on muovinen akseli joka menee nupin mekanismista alas putken alapäähän johonkin kiinni. Kyseinen muoviakseli on katkennut alapäästään. Keskikonsolia pitää alkaa purkaa, jolloin pääsee käsiksi katkenneen akselin toiseen päähän. Nyt auttaisi jos olisi kuva ehjästä akselista tai systeemin räjäytyskuva, nimen omaan 4-vaihteiseen automaattiin - ei tiptroniciin.
Jep. Nyt on tehty "korjaus" nippusiteellä, sekä poistamalla vaihdekepin juuresssa olevasta mekaniikasta yksi vipstaakki joka mahdollistaa vaijerivetoisena virta-avaimen kääntymisen nolla-asentoon silloin kun vaihdekeppi on P-asennossa. Muovitanko vaihdekepin nupista kepin juureen on siis poikki ja sen voi vaihtaa ainoastaan kepin tyvipuolelta - siis alapuolelta. Nyt pitäisi saada selville, miten keppi irtoaa - siis nousee ylös, jotta katkenneeseen tankoon pääsee käsiksi. Koko vaihdekeppi-systeemi mekanismeineen on asennettu alunperin ilmeisesti auton alapuolelta. Todennäköisesti homman saa kuntoon yläpuolelta, niin ettei autoa tarvitse purkaa pohjan puolelta - tähän tarvitsen nyt infoa.
Laatikko lienee 5 pykäläinen bg passatissa.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V ... V/596704/2
tai tuosta selaamaan sopivaa ohjetta
http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... 6/37/2036/
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V ... V/596704/2
tai tuosta selaamaan sopivaa ohjetta
http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... 6/37/2036/
Jesp
Ei ollut paha homma lainkaan, tosin nosturille kun sai auton niin helpotti paljon. Kabiinin puolelta keskikonsoli pois vaihdekepin ympäriltä, sekä virtalukolle menevän vaijerin irroitus + piuhat liittimistään ja neljä M6 mutteria irti. Auto nosturille ja lämpösuoja pakoputken päältä vaihdevivun kohdalta irti, vaijerin irroitus ja sitten koko vaihdekeppi-systeemin sai kokonaisuudessaan pois. Kaikkinensa n. tunti ja taas mennään, uusi akseli vaihdekepin sisälle marmoritiskillä 13e.
Ei ollut paha homma lainkaan, tosin nosturille kun sai auton niin helpotti paljon. Kabiinin puolelta keskikonsoli pois vaihdekepin ympäriltä, sekä virtalukolle menevän vaijerin irroitus + piuhat liittimistään ja neljä M6 mutteria irti. Auto nosturille ja lämpösuoja pakoputken päältä vaihdevivun kohdalta irti, vaijerin irroitus ja sitten koko vaihdekeppi-systeemin sai kokonaisuudessaan pois. Kaikkinensa n. tunti ja taas mennään, uusi akseli vaihdekepin sisälle marmoritiskillä 13e.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa