Swappi ehkä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

Swappi ehkä?

ViestiKirjoittaja -Spegu » 20.8.2012 22:46

Meikäläisel on toi Kolvin mk3 GTI 8v menopeli, ja alkaa nyt pikkuhiljaa ottaa kupoliin tehot, ku muijaki kävi hakemas IV kolvin TDI koneella ja lastulla nii sehän kimpoaa aivan pirusti meikäläisen nuhapumppuun verrattuna :D
Mutta autosta en haluisi luopua kun on aika tiptop kunnossa ja kaikki herkut climatroniccii myöten löytyy. Jumaliste entinen omistaja oli vaihtanu jopa sisustan siihen kokonaan joskus niin auto on kuitenkin neliovinen ja siinä on kipattavat etujakkarat:DDDD

Mutta joo tosiaan, tekis mieli saaha vähän enemmän kiukkua tuosta irti, mutta mikään turbottaminen ei innosta kun 1) maksaa törkeesti 2)ei tuu kestää kauaa 3)hölmöä laillisuuden kannalta.

Muut vaihtoehdot:
1.8T swap, josta vähän lueskelin niin vaikutti siltä että autosta menee niin perhanasti osaa ja kilkettä vaihtoon että rahaa palaa ja monta koppaa ketterää tallissa kun rupeaa kasaamaan.

Tänää sit kimpos mieleen toinen idea, (kun kanssa volkkaristin kanssa lätistiin kaikkea kivaa), G60, jos semmosen kattilan laittais nokille. Miten helposti menis kohilleen, paljonko modifikaatiota joutuu tekee, kestääkö alakerta ja muu...

Nyt tarvin hemmetisti kommenttia tuosta ideasta.
Kukaan tehnyt? (ei löytynyt googlettamalla ja selailemalla oikein mitään)
Onko järkeä? (kiukkua pitäs tuoda edes vähäsen)
jne jne...

Ja meikäläinen kun on näiden vähän vanhempien volkkareiden ystävä (mk3 on se rakkaus) niin ei nelosen turboa kiinnostais hommata kun niitä jo liikaa liikenteessä ja vitoset menee jo niin pyöreiks ja uusiks että oikein yököttää:))

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.8.2012 22:56

Homma kaatunee ensimmäisenä siihen, että G60-moottori on vanhempaa päästöluokkaa kuin mitä autoosi saa asentaa. Ei muutakuin seuraava idea kehiin.

Mulla ois tuossa 1.4:n aihio, mistä varmasti läppärungoilla ja pienellä remontilla/viilailulla saa varsin erilaisen moottorin. :)

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 20.8.2012 23:14

Eli se homma kaatuu päästöihin? Mut mitä jos ottaa sielt pelkän ahtimen, sopiiko nokille?:D ottais aina leimalle pois:D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.8.2012 0:45

No sitten on vain mielikuvitus rajana..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.8.2012 8:36

Jumaliste entinen omistaja oli vaihtanu jopa sisustan siihen kokonaan joskus niin auto on kuitenkin neliovinen ja siinä on kipattavat etujakkarat:DDDD

Jos kyseessa Edition/Colour Concept jakkarat niin niissä on kippi aina,oli ovien määrä mikä tahansa.

Voiha sinne 16v laittaa.

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 21.8.2012 8:56

Eikö corrado g60 oo jo vähäpäästöisten kattivehkiden listalla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.8.2012 10:07

Pitäskai sen olla mutta nyt ei ole kyse päästöistä vaan päästöluokista.
G60 on vanhempaa päästöluokkaa kuin mk3 Golf.
Vanhemman päästöluokan koneen laittaminen uudempaan,tiukemmalla päästöluokalla olevaan koriin on käytännössä mahdotonta.

Näin olen asian käsittänyt,viisaammat korjatkoon.

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 21.8.2012 10:15

Kuinkas vaikeeta olis soveltaa pelkkä ahdin koneeseen? Ja leiman ajaks ottais poies sen?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 21.8.2012 10:38

Eikö siihen saa ihan kivasti lisää potkua kun heittää ABF:n pellin alle?

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 21.8.2012 11:35

Nojuu varmasti saiskin mut minkäs kaltanen homma olis kyseessä? Entien mietityttää tuo rojektin hankaluus ja kustannus.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.8.2012 12:19

Jos projektin hankaluus/rahanmeno/harmaat hiukset pelottaa, niin on ehkä selkeintä käydä pankissa ja lampsia autokauppaan.
Aina tekniikanvaihdossa sen verran purtavaa on että ei ihan vasurilla hoidu.

Jos ylipäätään tekniikanvaihtoon päädyt niin helpointa on hommata kolaroitu tms. auto josta swappaa kaikki tarvittavat kilkkeet. Homma hoituu viikonlopussa ja säästyy monelta ylimääräiseltä säädöltä osien hankinnassa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.8.2012 15:14

16V on plug&pray asennus.

Tombstone 91
-
Viestit: 34
Liittynyt: 25.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Tombstone 91 » 30.8.2012 19:21

Itsellä on kanssa mietityttänyt viime päivinä tämä koneswappi, omassa ventossa kun alkaa olemaan jo aika mehevät 400 000 km mittarissa niin tekis mieli jossain vaiheessa elämää nakata joku vähän ajettu ja vähän pirteämpi tekniikka nokille. Olen haaveillu myös tuosta G60 -tekniikasta mutta jos se kerran päästöihin kaatuu niin minkäpä sille sitten voi :P Vr6 olisi tietty yksi mutta on se jo aika nähty ja ei niinkään käytännöllinen vaihtoehto kun miettii bensankulutusta. Noh, pitänee jotain fiksua vaihtoehtoa yrittää miettiä sitten :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa