automaattinen korkeudensäätö
Valvoja: ffp jäsenet
automaattinen korkeudensäätö
Heihoi! Borassa siis akseleissa xenoneisse automaattinen korkeudensäätö mut jotenki tuntuu ettei pelitä. eli siis valokuvia jää tyyliin metrin päähän puskurista, jää siis todella alas, oon yrittäny säätää itse umpioista sitä ylemmäs mut silti tuntuis et palautuu ennalleen. Oisko kellään vinkkii?
@Stepa/Albanzo: Onko autot madallettuja? Kuulostaisi siltä, että korkeussensorit on säätöalueen ulkopuolella. Esim. kiinnikkeitä taivuttamalla saattaa päästä oikealle alueelle, mutta ensin olis hyvä kattoa vag-comilla vikakoodit.
Vähän tutkinut asiaa, kun omassa ei toimi mihinkään suuntaan, valokuvio kyllä hienosti tasan paikallaan koko ajan, eli korkeudensäätö ei liiku mihinkään.
VAG-COM näyttää 55:Xenon range - 4B0907357-ohjainlaitteelta etuakselin sensorille n. 1.7V lukemaa, kun taas taka-akselille noin 0.4V, mikä viittaisi siihen, että taka-akselin sensori on rikki tai väärässä asennossa. Autoa on madallettu ~50mm, mutta vikakoodeja ei ole, tosin valojen säätökään vag-comilla ei onnistu, myöskään output test ei liikuta valoja mihinkään suuntaan. Pitäisikö korkeudensäätömoottoreiden liikkua output testillä, vaikka sensoreissa olisi vikaa?
En löytänyt vielä mistään oikeita raja-arvoja jännitteelle, mutta muistelisin jostain aiemmin lukeneeni, että 2,5V on lähempänä totuutta. Selvitellään...
Vähän tutkinut asiaa, kun omassa ei toimi mihinkään suuntaan, valokuvio kyllä hienosti tasan paikallaan koko ajan, eli korkeudensäätö ei liiku mihinkään.
VAG-COM näyttää 55:Xenon range - 4B0907357-ohjainlaitteelta etuakselin sensorille n. 1.7V lukemaa, kun taas taka-akselille noin 0.4V, mikä viittaisi siihen, että taka-akselin sensori on rikki tai väärässä asennossa. Autoa on madallettu ~50mm, mutta vikakoodeja ei ole, tosin valojen säätökään vag-comilla ei onnistu, myöskään output test ei liikuta valoja mihinkään suuntaan. Pitäisikö korkeudensäätömoottoreiden liikkua output testillä, vaikka sensoreissa olisi vikaa?
En löytänyt vielä mistään oikeita raja-arvoja jännitteelle, mutta muistelisin jostain aiemmin lukeneeni, että 2,5V on lähempänä totuutta. Selvitellään...
Mulla Touranissa bi-ksenonit taitaa näyttää liian ylös. Kaukovaloja tuli naamalle ja kaveri edes ajaessa sanoi häikäisevän. Mitenkäs voin testata niiden toimintaa? Kun käynnistää ne tekevät sen alas-ylös-sivuille testinsä.
Säätöä ei vissiin itse kannata tehdä? Onhan noissa umpioissa pari ruuvia, mutta pitääkö sitten olla joku testerikin? Millainen laite ja mistä saa?
Säätöä ei vissiin itse kannata tehdä? Onhan noissa umpioissa pari ruuvia, mutta pitääkö sitten olla joku testerikin? Millainen laite ja mistä saa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa