T4 2.5 tdi vajavaiset ahtopaineet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

T4 2.5 tdi vajavaiset ahtopaineet

ViestiKirjoittaja Patu » 17.8.2012 21:43

Olis semmonen ongelma portterissa että alakierroksilla ei tapahdu mitään mutta kun tulee 2500 kierrosta mittariin niin silloin lähtee vetämään. Katsoin vag-comilla ajon aikana pyyntiä ja toteutunutta painetta ja kyllähän ne ahdot laahaa alussa perässä ja paljon.

Edellisellä omistajalla oli lentänyt joko se hukkaportin tanko pois tai sitten siitä oli tippunut vain se pultti, en saanut ihan selvää että kumminko oli käynyt.

No sitä on nyt sitten joku korjannut ja mietinkin että vaikuttaako se hukkaportin tangon pyörittely tuolla lailla vetoalueeseen vai onko n75 finaalissa vaiko turbo?

Autolla on ajettu 533tkm mutta ei se ahdin ääntele ja kummiskin yläkierroksilla pelaa

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 19.8.2012 11:43

Eikö kukaan tosiaankaan tiedä?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 19.8.2012 13:46

Oletko lokkaillut MAFin arvoja ?

TLA
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.8.2012 13:46

ViestiKirjoittaja TLA » 19.8.2012 13:56

Itsellä oli -96 mallisessa 75kw koneella olevassa T4:ssa samaa vaivaa. Pesin MAF:in CRC:n Air Sensor Cleanerillä ja ainakin minulla tuosta oli apua.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 19.8.2012 19:28

Jaa maf vikako tekee myös tuommoista. En kyllä tajunnu katella maffin arvoja samalla, mutta täytyy se katsoa seuraavaksi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 22.8.2012 8:07

Lainaan topikkia

Mikä on oikea alkuperäinen ahtopaine Afn 81kw moottorille?
Voiko ahto piikki olla 1.4?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 27.8.2012 20:33

Homma kunnossa, maffi vaihtoon ja tuli soiva peli.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 27.8.2012 20:44

Daword: Ei ole noin kova piikki vakiona. Ootko lisänny syöttöä, jumittaako siivet, onko alipainevuotoa tai n75 sökönä ettei heti liikuta siipiä? joskus katottu niin vakio 1.0 bar, 66kw:ssä 0.9 Voi se ahtopiikki olla 1.4, mielestäni ei vakiona. Pakopaineet on sitte aika korkeat jos tekee ahtopiikkiä. Eli pakopaine väkisin pistää turbon pyörimään josta seuraa ahtoiikki. Normaalisti toimiessaan turbo saa voimansa pakokaasun virrasta, ei paineesta.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 27.8.2012 21:03

Siis eikö tuo ole normi piikki tuo 1,4 bar juuttuvasiipisellätahdistimella? 10 vuotta sitte oli tommone afn mosmotti ja se oli kyllä vakio ja piiki oli juurikin tuo 1,4bar, rauhottu sitte siihen 1 bariin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.8.2012 21:08

Alkuperäiseen viestiin vastaten: hukkaportti vuotaa tai on hieman raollaan, mekaanisella säädöllä kuntoon.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 28.8.2012 8:08

On se nyt menny muutaman kerran vikatilaan juurikin sen takia että ei ahdot nouse tarpeeksi nopeasti. Kumpaanko suuntaan sitä täytyy pyörittää, se on hieman epäselvää?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.8.2012 13:46

Patu: "Kireämmälle" Eli kellolle menevä paine pukkaa tankoa kellosta ulospäin.
Tupajumi: Täälä pohjosessa afn:ssä ei ole ollu vakiona ahtopaineissa nuin isoa piikkiä. Pakopaineissa kylläkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa