Vanhemmillani on tuollainen polo 1,4l oisko se vuosimallia 08 tai 09.
Äiti aina valittaa, että se on kovin tuuliherkkä ja poukkoilee maantienopeuksissa. Tämä on totta, eikä sillä ole mukava ajella, jotenkin alusta on todella löysä.
Onko kellään kokemusta ks. automallin madallusjousista. Jäykistääkö ne alustaa? Ainut mikä mietityttää, että tuleeko autosta liian matala..
Polo 9N2 on tuuliherkkä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Tuo 9N Polo on hyvin kevyt koppi kokoonsa nähden, joka ei ainakaan hyvällä tavalla vaikuta tuuliherkkyyteen. Laadukkaalla, vähän madaltavalla madallussarjalla saa helpoiten jäykkyyttä lisää (Eibach, H&R).
Sitä ennen kannattaa ehdottomasti katsoa 9N Polon tyyppivika, eli etutukivarsien takimmaisten isojen kumipuslien kunto (halkeamia, hapertumista). Tuo pusla on muuttunut tehtaan toimesta vahvempaan. Vanhemman tunnistaa siitä, että siinä on kaksi kumista tukea (uudessa 4kpl muodossa X). Löysin Googlella vielä kuvan aiheesta.
Tässä vielä videota kyseisen puslan toiminnasta ajon aikana.
Omalla kokemuksella tehtaan sporttialustalla oleva Polo jämäköityi huomattavasti, kun vanhemman malliset hieman väsähtäneet korvattiin uuden mallisilla Lemfördereillä.
Sitä ennen kannattaa ehdottomasti katsoa 9N Polon tyyppivika, eli etutukivarsien takimmaisten isojen kumipuslien kunto (halkeamia, hapertumista). Tuo pusla on muuttunut tehtaan toimesta vahvempaan. Vanhemman tunnistaa siitä, että siinä on kaksi kumista tukea (uudessa 4kpl muodossa X). Löysin Googlella vielä kuvan aiheesta.
Tässä vielä videota kyseisen puslan toiminnasta ajon aikana.
Omalla kokemuksella tehtaan sporttialustalla oleva Polo jämäköityi huomattavasti, kun vanhemman malliset hieman väsähtäneet korvattiin uuden mallisilla Lemfördereillä.
Itse olen kokenut tuon saman keveysilmiön, joskaan en ole pitänyt sitä huonona. Vähän painavampi auto lähtee myös tuulen mukaan, mutta se lähtiessään "jää" sinne. Polon kanssa olen naureskellut, että se pomppii ja hyppii, mutta hallinta ei katoa. Koputetaan siis puuta tätä sanoessa ;)
Nuo puslat on mun -02 Poloon vaihdettu myös, näistä tosin oireista suurin oli jäätävä narina, aluksi vain kuivilla keleillä, ja lopuksi joka kelillä.
Nuo puslat on mun -02 Poloon vaihdettu myös, näistä tosin oireista suurin oli jäätävä narina, aluksi vain kuivilla keleillä, ja lopuksi joka kelillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”