Passat 3C etupään tukivarret
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C etupään tukivarret
Moro,
Huollossa mainitsivat, että etualatukivarsien puslat täytyy vaihtaa ja että tukivarsissa on alkavaa välystä. Totta puhuen etupäästä on lähtenyt sellainen kuminen nirskahdus aina kun ajaa hidastetöyssyihin jo pidemmän aikaa, mikä lienee yksi oire.
Olen mielelläni hintatietoinen, ennenkuin annan korjaamon tehdä mitään, joten olisiko jollain heittää mulle ko. tukivarsien varaosanumeroa sekä puslien osanumeroa? Ei näyttänyt enää wagenstad.com toimivan. :( Kannattaako vaihtaa koko tukivarret samalla? Onko tuolla jotain muuta, jota kannattaisi vaihdattaa samalla, kun kerran vie auton pajalle?
Auto on 2006 3C5 2.0 TDI BKP, mittarissa 150t.
Huollossa mainitsivat, että etualatukivarsien puslat täytyy vaihtaa ja että tukivarsissa on alkavaa välystä. Totta puhuen etupäästä on lähtenyt sellainen kuminen nirskahdus aina kun ajaa hidastetöyssyihin jo pidemmän aikaa, mikä lienee yksi oire.
Olen mielelläni hintatietoinen, ennenkuin annan korjaamon tehdä mitään, joten olisiko jollain heittää mulle ko. tukivarsien varaosanumeroa sekä puslien osanumeroa? Ei näyttänyt enää wagenstad.com toimivan. :( Kannattaako vaihtaa koko tukivarret samalla? Onko tuolla jotain muuta, jota kannattaisi vaihdattaa samalla, kun kerran vie auton pajalle?
Auto on 2006 3C5 2.0 TDI BKP, mittarissa 150t.
-
- -
- Viesti:
Etummainen pusla ja takimmainen pusla. Alapallonivelen vaihtaisin samalla. Kuvassa vasen.
Tuolta se suunnilleen näyttää. Jos vähääkään pysyy työkalut kädessä, niin vaihtaisin itse.
Tuolta se suunnilleen näyttää. Jos vähääkään pysyy työkalut kädessä, niin vaihtaisin itse.
Kiitoksia vastauksesta. Laitoin pallonivelet ja puslat tilaukseen (Bilstein / Delphi -merkkisiä, kun olivat selkeästi orggisosia halvempia, toivottavasti ei mennyt ihan metsään näiden kanssa).
Työkalut pysyvät toki kädessä, mutta pyörän ripustusten kanssa en ole koskaan tehnyt mitään. Mitä homma päällisin puolin pitää sisällään? Tarvitaanko jotain erikoisempia työkaluja?
Työkalut pysyvät toki kädessä, mutta pyörän ripustusten kanssa en ole koskaan tehnyt mitään. Mitä homma päällisin puolin pitää sisällään? Tarvitaanko jotain erikoisempia työkaluja?
Vaihtelin tuossa itse myös kyseiset puslat Touraniin, jossa siis tukivarret ovat hyvin liki samanmoiset kuin passatissa. Laitoin itse vaan powerflexin tekeleet tilalle. Tuolloin prässiä tarvi etummaisten tukivarsien irroituksessa sekä nuiden takimmaisten puslien asentamisessa vanhaan puslan runkoon. Muuten perus hylsysarjan / autotallin värkit piisaa. Alapallonivelet olisi pienellä vaivalla vaihtunut itsellä samalla, mutta jätin ne uusimatta tälläkertaa. Ne voi kohtuullisesti vaihtaa erikseenkin.
Kannattaa melkeen kuitenkin uusia kaikki pultit millä nuo on kiinni. ELSA moista toimenpidettä suosittelee. 40e maksoi merkkarilla kaikki pulttihelyt uusia.
Tuon jälkeen vielä kun kurvaa kulmien säädön kautta, niin homma on bueno. Itsellä oli vuodentakaisesta kulmat muuttuneet puslaremontin jälkeen, ei paljoa mutta vähän.
Kannattaa melkeen kuitenkin uusia kaikki pultit millä nuo on kiinni. ELSA moista toimenpidettä suosittelee. 40e maksoi merkkarilla kaikki pulttihelyt uusia.
Tuon jälkeen vielä kun kurvaa kulmien säädön kautta, niin homma on bueno. Itsellä oli vuodentakaisesta kulmat muuttuneet puslaremontin jälkeen, ei paljoa mutta vähän.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Itse heittäydyin budjetti linjalle ja tilasin puslat Slamitin kautta. Tulee posteineen maksamaan 74,80 euroa. Laakkonen myy taimmaista puslaa vain uuden rungon kanssa, mutta paikallaan olevasta puslasta varaosanumerolla löytyi pelkkää puslaa myös ilman uutta runkoa Slamitiltä. No sittenhän sen näkee mitä tulee ja kuinka kestää.
Powerflex:n itse jätin tällä kertaa väliin, kun niiden jyrinöillä ajelin 20-30 tkm neloskoppasella kolopallolla. Laakkonen Joensuussa taisi pyytää taimmaisesta puslasta runkoineen n. 80 euroa/kpl.
Alapallot varmasti tulee itsekkin samalla uusittua.
Mistäs niitä olette haalineet?
Powerflex:n itse jätin tällä kertaa väliin, kun niiden jyrinöillä ajelin 20-30 tkm neloskoppasella kolopallolla. Laakkonen Joensuussa taisi pyytää taimmaisesta puslasta runkoineen n. 80 euroa/kpl.
Alapallot varmasti tulee itsekkin samalla uusittua.
Mistäs niitä olette haalineet?
Touranissa ja 3C Passatissa on samat Powerflexit (2 eteen ja 2 taakse). Hinta kotiin postilaatikkoon tuotuna tuo Killerinkin mainitsema ~110€ kun eBaysta tilasi.
Touraniin taaempi pusla olisi marmorilla 82€ rungon kanssa ja etummainen kumi 24€. Passattiin tuo taaempi pusla runkoineen on 81€, eli eri osanumerolla kulkee vaikka liki samalta tuo osa näyttääkin kuin Golf-pohjaisissa. Etummaiset puslat ovat samoja.
Alapallon hinta 60/66€ marmorilla Touran/Golf sekä Passat.
AlluAlanen: mikäs tuo slamitin kautta tilatun taaemman puslan "sisäosan" varaosanumero oli? Itse puukotin ne vaan pois, enkä senkummemmin noteerannut varaosanumeroa niistä.
Itse en ole mitään suurempia jyrinöitä tuosta omastani huomannut tämän alatukivarsien puslaremontin jälkeen. Toki auto ohjautuu välysten poiston jälkeen herkemmin. Ehkä vakiorengastuksella ja -alustalla on muuten asiaan sanansa.
Asennuksessa minulla oli mahdollisuus käyttää tuttujen huoltamon prässiä, eli siitä ei lisäkustannuksia tullut. Muuten työt tapahtui oman käden kautta, paitsi sitten kulmien säätö Point-S:llä Oulussa. Kokeilin ruuvipuristimella nuita isompia puslia paikalleen, eikä siitä kyllä oikein tullut kuin sanomista. Prässillä homma meni kertalaakista, mutta lisäpari käsiä oli avuksi kyllä.
Touraniin taaempi pusla olisi marmorilla 82€ rungon kanssa ja etummainen kumi 24€. Passattiin tuo taaempi pusla runkoineen on 81€, eli eri osanumerolla kulkee vaikka liki samalta tuo osa näyttääkin kuin Golf-pohjaisissa. Etummaiset puslat ovat samoja.
Alapallon hinta 60/66€ marmorilla Touran/Golf sekä Passat.
AlluAlanen: mikäs tuo slamitin kautta tilatun taaemman puslan "sisäosan" varaosanumero oli? Itse puukotin ne vaan pois, enkä senkummemmin noteerannut varaosanumeroa niistä.
Itse en ole mitään suurempia jyrinöitä tuosta omastani huomannut tämän alatukivarsien puslaremontin jälkeen. Toki auto ohjautuu välysten poiston jälkeen herkemmin. Ehkä vakiorengastuksella ja -alustalla on muuten asiaan sanansa.
Asennuksessa minulla oli mahdollisuus käyttää tuttujen huoltamon prässiä, eli siitä ei lisäkustannuksia tullut. Muuten työt tapahtui oman käden kautta, paitsi sitten kulmien säätö Point-S:llä Oulussa. Kokeilin ruuvipuristimella nuita isompia puslia paikalleen, eikä siitä kyllä oikein tullut kuin sanomista. Prässillä homma meni kertalaakista, mutta lisäpari käsiä oli avuksi kyllä.
-
- -
Niin tosiaan tuo taempi pusla on varaosanumeroltaan 1K0407183E. Laakkosen järjestelmä tunsi numeron, mutta sitä ei ollut heidän mukaansa olemassa autooni, vaan olisi pitänyt ottaa pusla ja sen runko heiltä (jotka ovat valmiissa paketissa). Noiden puslien pitäisi tulla parin viikon sisällä.
Jostain luin, että noita olisi vahvistettu jossain vaiheessa alkupään tuotantoa. Autoni on -06, joten tuurissaan saattaa tulla ne aiemmat rimpulat. Aika näyttää, kun ovat käsissä.
Millastahan kuraa nuo Motonetin alapallot ovat? Pitäisi käydä paikan päällä katsomassa, että olisiko tuurissaan muutakin, kuin osskaa.
Jostain luin, että noita olisi vahvistettu jossain vaiheessa alkupään tuotantoa. Autoni on -06, joten tuurissaan saattaa tulla ne aiemmat rimpulat. Aika näyttää, kun ovat käsissä.
Millastahan kuraa nuo Motonetin alapallot ovat? Pitäisi käydä paikan päällä katsomassa, että olisiko tuurissaan muutakin, kuin osskaa.
-
- -
- Viesti:
Tässä hintatietoa näistä tarvikepuslista ja pallonivelistä:
Pallonivel FEBI BILSTEIN 31485 27.15 € 3C0 407 365 A
Pallonivel FEBI BILSTEIN 31486 27.15 € 3C0 407 366 A
Tukivarren etummainen pusla FEBI BILSTEIN 24390 10.80 € 1K0 407 182
Tukivarren takimmainen pusla runkoineen DELPHI TD719W 21.80 € 3C0 199 231D
mister-auto.fi oli tällä kertaa tilauspaikkana.
Pallonivel FEBI BILSTEIN 31485 27.15 € 3C0 407 365 A
Pallonivel FEBI BILSTEIN 31486 27.15 € 3C0 407 366 A
Tukivarren etummainen pusla FEBI BILSTEIN 24390 10.80 € 1K0 407 182
Tukivarren takimmainen pusla runkoineen DELPHI TD719W 21.80 € 3C0 199 231D
mister-auto.fi oli tällä kertaa tilauspaikkana.
-
- -
Kyseinen kauppa on tullut useamman kerran nettiä selatessa vastaan, mutta ei ole tarkemmin tullut tutustuttua. Näemmä suodattimet, tulpat ja muut ihan merkki hilppeet saa aikasen paljon kohtuullisimmin hinnoin, kuin yleisesti muualta. Taitaa pitää taipua alapallojen hankinnassa tuonne päin, kun muualla suhteellisesti kovempia hintoja pyytelevät. Tietenkin toimituskulut pitää tarkistaa, että häviääkö hyöty niihin.
-
- -
Slamitilta ja Mister-autosta tuli paketit ja ihan sitä tuli mitä tilasinkin.
Mister-auto on ainakin nopea toimittamaan roippeet perille ja halvalla (suosittelen).
Eihän nuo etutukivarren takimmaiset irtopuslat (Slamitiltä) mitään kovin jytäkkää/painavaa tavaraa irtonaisena ole, mutta eiköhän asiansa aja kuten nykyisetkin ovat ajaneet.
Haluaisiko jouku ilmiantaa noiden tukivarren pulttien mitat (pituus, paksuus, kovuus ja kierretyyppi)?
Mielestäni pikkusen rahastamisen haju noissa Laakkosen hinnoissa tuntuu mokoman pulteissa olevan. Joskus Golffiin ihan yhden Laakkosen pultin hinnalla hain pulttiliikkeestä kaikki uusia.
Mister-auto on ainakin nopea toimittamaan roippeet perille ja halvalla (suosittelen).
Eihän nuo etutukivarren takimmaiset irtopuslat (Slamitiltä) mitään kovin jytäkkää/painavaa tavaraa irtonaisena ole, mutta eiköhän asiansa aja kuten nykyisetkin ovat ajaneet.
Haluaisiko jouku ilmiantaa noiden tukivarren pulttien mitat (pituus, paksuus, kovuus ja kierretyyppi)?
Mielestäni pikkusen rahastamisen haju noissa Laakkosen hinnoissa tuntuu mokoman pulteissa olevan. Joskus Golffiin ihan yhden Laakkosen pultin hinnalla hain pulttiliikkeestä kaikki uusia.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”