passat 97 1.8 20v tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

passat 97 1.8 20v tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 29.7.2012 20:57

Tyhjäkäynti heittelehtii välillä 800-1000rpm hetken aikaa esim silloin kun pysähtyy liikennevaloihin,välillä taas auto saattaa sammua ja välillä ei ole mitään ongelmaa käynnin kanssa,mistä mahtaa johtua?

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 30.7.2012 5:57

Ootko kattonu että onko kaasuläppä miten karstanen? Jos on niin puhdistus ja sopeutus.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 30.7.2012 8:36

ei ole vielä katottu mutta täytyy katsoa heti kun saan obd kaapelin postista.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 30.7.2012 10:00

Miten lämpömittari toimii? Nouseeko nopeasti "normaalilukemiin" tai seilaako?

Omassa V6:ssa pientä tyhjäkäynnin seilaamista sekä ajoittain valoissa sammumista aiheutti viallinen lämpötila-anturi.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 30.7.2012 13:29

lämpömittari toimii normaalisti,ei seilaile ja ei nouse nopeasti,mutta eikös tossa lämpötila-anturissa ole 2 osaa,toinen antaa tiedon mittaristoon ja toinen eculle?eli mittaristo voi toimii iha hyvin mut sit ecu puoli ei.Tossa juuri pari päivää sit ku oli suht kuuma ilma niin ei meinannu lähteä käyntiin,3kertaa sai starttailla

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 30.7.2012 16:09

tänään taas tyhjäkäynti temppuili silleen että jäi kierrokset huutamaan noin 1800

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 31.7.2012 9:02

Ei tuohon omaankaan vaihdettu kuin se ylempi anturi joka antoi moottorille väärää tietoa, mutta silti mittari käyttäytyi niin että lämmöt nousivat vaikka auto oli kylmä.

Tosin kertaakaan ei kierrokset jääneet huutamaan, ennemminkin olivat hieman korkealla tai sitten putosivat moottorijarrutuksessa liian alas.

Tosin motissa pari pyttyä enemmän ja muutenkin menovesi maistuu eri tavalla, niin eroja saattaa löytyä käytöksessä. :D

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 31.7.2012 9:40

Tuossa Jonin Passatissa on vain 1 lämpötila-anturi, joka lähettää mittaristolle ja ECUlle tietoa.
Tuossa linkki ohjeisiin, jolla voi mitata liittimen ja itse anturin, niin ei tarvitse turhaa ostaa.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V.en-GB.3B-MG-MGANB/598244/2

Lisää ohjeita muille antureille täältä:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/EN/VW/Passat/3B/2/23/464/24/1786/

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 31.7.2012 11:03

mites ton voi mitata yleismittarilla?

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 31.7.2012 11:19

Mittari ohmikohtaan ( ) ja 30° kohdalla pitäisi näyttää 1.5 - 2.0 kilo-ohmia, eli 1500 - 2000Ω.
80°C kohdalla 275-375 ohmia.

Nämä siis anturista kuvan osoittamista 1 ja 3 navoista.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 2.8.2012 19:55

Moi!millä ohjelmalla hyvä lukea noita vikakoodeja,mulla toi vcds lite mut ongelmaa käyttää,kun yritän lukea jotain vikakoodeja niin heittää aina jotain virheitä,esim no response from controller,löytyykö jostain crack versioo

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.8.2012 20:15

no response from controller = sinulla ei ole kyseistä ohjainboxia autossa mistä lukea mitään.
Eipä siitä muuta taida saada ku ABS,moottori,airbag,mittaristo,ajonesto.

Kannattaa opetella se ohjelma, se riittää vallan mainiosti vikakoodien lukuun.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 2.8.2012 20:28

joo,täytyy varmaan ostaa ross techiltä toi lisenssi

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 2.8.2012 20:30

mulla tuli toi no response from controller kun menin engine kohtaan?vaatii ilmeisesti lisenssin tohon kohtaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.8.2012 20:42

Sitten sulla on johdossa tai ohjaimessa vika.

Ei tarvi lisenssiä siihen.

Kai teet yhteystestin ja onha virrat päällä.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 2.8.2012 21:10

joo testi tehty,port status ok,interface found,type:serial pass-through.opto/iso:no,ross-tech design:no,kaikkee muuta päässy kyl lukee paitsi tota engine

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 7.8.2012 12:39

Ootko saanu Passatin jo kuntoon?

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 7.8.2012 12:46

vielä ei ole selvitetty,tilasin ebaysta obd kaapelin mutta ollu ongelmia lukemisessa,kaikkee muuta päässy lukemaan paitsi konetta,herjaa vaan no response from controller,täytyy vielä yleismittarilla kattoa se lämpötila-anturi.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 7.8.2012 22:22

noniin,tänään töistä ajaessa kotiin päin passatti teki välillä niin et alko hyytymään ja otti kierroksia huonosti ja välillä otti kierrokset normaalisti ja ei ottanu 5000rpm enempää,tätä jatku noin 10km kunnes olin perillä,parkissa paikoillaan sitten otti hyvin kierrokset eikä ollu mitään käyntihäiriöitä,voiko toiki johtua tosta lämpötila-anturista vai jotain uutta taas tähän väliin hajoamassa?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 8.8.2012 0:45

Moottorinsähköjohdot?
Onkos tässä "tyhjäkäyntomoottori"? omassa golf 1,8i oli moottorinsähköjohdoissa kosketusvikaa sekä meni myös tyhjäkäyntimoottori(johtue johdoista ehkä) jolloin tyhjäkäynti seilasi 600-1500 välillä tai hirtti n 2000 sekä kone hyytyi ei vastannut kaasuun poltti pakoputkessa ja bensa haisi.. Välillä toimi jopa viikon ihan ok välillä ei sitten millään suostunut kulkemaan.
Kaikki korjaantui vaihtamalla nuo johdot + tyhjäkäyntimoottorin.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 8.8.2012 10:09

elikkä toho eiliseen ongelmaan selvis se et bensa oli vähissä :D kun ei toimi mulla bensamittari,50litraa mahtu sisää,minkä kokonen toi tankki muuten on?

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 9.8.2012 12:40

nyt on lämpötila-anturia mitattu,elikkä 30c antoi jotain reilu 1300 ohmia ja 90c antoi 90-100 ohmia,eli ilmeisesti tämä osa menee vaihtoon

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.8.2012 1:12

Millaiset vastusarvot sille anturille on ilmoitettu ko lämpötiloissa? jos eri niin vaihtoon..
Ellei ole tiedossa oikeita arvoja niin voi olla turha vaihto....

Suunnilleen noin lämpötila-anturin vastusarvon kuuluukin muuttua kun sitä lämmittää, tarkemmat vastusarvot on sitten anturikohtaisia :)

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 10.8.2012 7:25

30° kohdalla pitäisi näyttää 1.5 - 2.0 kilo-ohmia, eli 1500 - 2000Ω.
80°C kohdalla 275-375 ohmia.

nyt on lämpötila-anturia mitattu,elikkä 30c antoi jotain reilu 1300 ohmia ja 90c antoi 90-100 ohmia,eli ilmeisesti tämä osa menee vaihtoon


Aika lähellä on noita Elsan ilmoittamia arvoja, niin ei välttämättä ole anturi rikki. Käsittääkseni arvot heittää paljon enemmän, jos olisi sökö.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 10.8.2012 10:54

okei,sitten jatketaan tyhjäkäynti vaivojen selvittämistä,jos seuraavaks tutkis maffia,miten pitäis reagoida kun ottaa liittimen irti?

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 19.8.2012 20:03

mikä muuten aiheuttaa jälkikäyntiä?Mulla toi passat tekee välillä myös sitä,vaikka avain poissa virtalukosta auto käy hetken aikaa ihan ku joku trakori?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Passat 1.8 20v -00 tyhjäkäynti startatessa

ViestiKirjoittaja hammer_man » 29.10.2014 8:38

Jatketaan aihetta -00 3b passatin tyhjäkäynnillä. Eli kylmänä startatessa(defa tai ei) niin kierrokset pomppaa käynnistymisen jälkeen n.1800rpm jota käy muutaman sekunniin ja laskeutuu 1100rpm tietämiiin. Lämpöisenä käy normaalisti alle tuhannen kierroksen, samoin lämpöisenä/hetken jäähtyneenä normaalit kierrokset startin jälkeen.

Vikakoodeja ei ole, joten mistä olisi sopiva lähteä vikaa metsästämään??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa