Koitin hieman googlailla saamatta täyttä käsitystä asiasta, mutta joku aiemminkin tämän tyyppisiiin ongelmiin törmännyt. Eli ostin 2001 vuotisen 110 kW Passatin, jolla on ajettu 300 tkm. Huollot on tehty ajallaan ja ainakin puolat vaihdettu kampanjakorjauksena viime vuonna. Ollut sellaisessa käytössä, että 99% varmasti ei ole lastutettu.
Kone käy nätisti ja voimaa tuntuu olevan hyvin. Koeajollakin jo testasin, että hienosti jaksaa ykkösellä vetää ihan loppuun asti, mutta eipä tullut testattua että kakkosella ja kolmosella ja varmaankin isommillakin vaihteilla, ongelmat alkavat hieman ennen 5000 kierrosta. Meno alkaa pätkimään siinä ennen 5000 kierrosta, mutta kuitenkin niin että kierrokset vielä kasvavat. Jos lapun pitää lattiassa alkaa ennen 6000 kierrosta moottorin vikavalo vilkkumaan ja lopettaa vilkkumisen lähes saman tien kun kaasun nostaa.
Pitäisikö vain tuollaisen moottorivalon vilkkumisen jättää koodeja muistiin? Ja olikohan jossain listausta, ketkä Helsingin seudulla pystyisi koodit lukemaan ja vaikkapa hieman livedataa katsomaan?
1.8T röpöttää yli 5000 kierroksen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
Ja tekeekö näissä esim. tälläisellä mitään vai onko ihan huuhaata? http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=170394
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
Ekana luetuttaan johonkin ne vikakoodit!
Tulpat vaihtoon.
Testailee yhdellä uudella puolalla kaikki sylinterit läpi.
Bensansuodatin vaihtoon.
Muita mahdollisia vikoja pyörintätunnistimet, bensanpaineensäädin, bensapumppu. Mainittu katalysaattori. Kaikista noista saa moottorin häiriövalon palamaan.
Mutta en lähtis arvuuttelemaan ja kyselemään ennenkuin on ne vikakoodit luettu...
Tulpat vaihtoon.
Testailee yhdellä uudella puolalla kaikki sylinterit läpi.
Bensansuodatin vaihtoon.
Muita mahdollisia vikoja pyörintätunnistimet, bensanpaineensäädin, bensapumppu. Mainittu katalysaattori. Kaikista noista saa moottorin häiriövalon palamaan.
Mutta en lähtis arvuuttelemaan ja kyselemään ennenkuin on ne vikakoodit luettu...
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
Tälläistä vagcomi antoi:
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Mitäs gurut sanoo? Tulpilla ja yhdellä uudella puolalla liikkeelle? Tekeekö bilteman/motonetin puolilla mitään? Jos se nyt on puola mikä on hajalla niin luulis varmaan saman kestävän, ku volkkarin puolat jotka on vuoden vanhat. :D
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Mitäs gurut sanoo? Tulpilla ja yhdellä uudella puolalla liikkeelle? Tekeekö bilteman/motonetin puolilla mitään? Jos se nyt on puola mikä on hajalla niin luulis varmaan saman kestävän, ku volkkarin puolat jotka on vuoden vanhat. :D
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
No random misfireäkin se on antanut, eli vika voi olla siis jossain muuallakin, kuin tuossa 3. sylinterin puolassa. Onko tässä vielä erillinen sytytysyksikkö, sen vaihtaisin ainakin noin aluksi. Ja yksi uusi puola tuonne kolmossylinterille. Jos ei näillä korjaannu, niin sitten loputkin puolat vaihtoon, sen jälkeen sitten tutkimaan johtosarjaa jne.
Tulpat kannattaa vaihtaa samalla, kun noita roplailee. Ei ole ronkeli tulppien suhteen, kunhan on alkuperäistä vastaavat. Itse olen ajellut NGK:illa, BOSCHeilla ja Densoilla, yhtä hyvin toimi kaikilla.
Tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että sen kolmosen puolan voisi kokeilla vaihtaa johonkin muuhun sylinteriin (esim kakkoseen) ja nollata vikakoodit. Sitten testilenkki ja koodien luku, muuttuuko tuo vikakoodi "16687 - Cylinder 3: Misfire Detected" Cylinder 2:ksi. Jos tekee näin, niin se on 100% varmaa, että ainakin tuo yksi puola on rikki. Toki sen voi kokeilla uudellakin puolalla, mutta tämä olisi se "ilmainen" keino hakuammuntaan.
Tuo "17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean" kuulostaa kyllä vähän oudolta tässä yhteydessä, normaalisti puolavian seuraus on pirun rikas seos lambdalle... Voihan tässä olla vaikka niinkin erikoinen vika, kuin MAF rikki. Kokeilepa MAFin piuha irroitettuna, tekeekö enää samaa? Nuo nykimiset ja pätkimiset ja voiman puutokset on melko usein viallisen MAFin aikaansaannoksia.
Tulpat kannattaa vaihtaa samalla, kun noita roplailee. Ei ole ronkeli tulppien suhteen, kunhan on alkuperäistä vastaavat. Itse olen ajellut NGK:illa, BOSCHeilla ja Densoilla, yhtä hyvin toimi kaikilla.
Tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että sen kolmosen puolan voisi kokeilla vaihtaa johonkin muuhun sylinteriin (esim kakkoseen) ja nollata vikakoodit. Sitten testilenkki ja koodien luku, muuttuuko tuo vikakoodi "16687 - Cylinder 3: Misfire Detected" Cylinder 2:ksi. Jos tekee näin, niin se on 100% varmaa, että ainakin tuo yksi puola on rikki. Toki sen voi kokeilla uudellakin puolalla, mutta tämä olisi se "ilmainen" keino hakuammuntaan.
Tuo "17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean" kuulostaa kyllä vähän oudolta tässä yhteydessä, normaalisti puolavian seuraus on pirun rikas seos lambdalle... Voihan tässä olla vaikka niinkin erikoinen vika, kuin MAF rikki. Kokeilepa MAFin piuha irroitettuna, tekeekö enää samaa? Nuo nykimiset ja pätkimiset ja voiman puutokset on melko usein viallisen MAFin aikaansaannoksia.
Laiha seos voi käsittääkseni aiheuttaa tuon missfiren.
-Jos olis vapari niin vois tietysti epäillä että saisko imusarjaan just kolmospytyn kohdalle jostain letkuliitännästä ylimääräistä ilmaa mutta ei kai se paineilla voi tuota tehdä... mutta voi olla että missfiret johtuvat kummiskin seoksen liiallisesta laihenemisesta ja kolmospytty on jostain syystä vaan ensiksi otollisin tälle...?
-Jos olis vapari niin vois tietysti epäillä että saisko imusarjaan just kolmospytyn kohdalle jostain letkuliitännästä ylimääräistä ilmaa mutta ei kai se paineilla voi tuota tehdä... mutta voi olla että missfiret johtuvat kummiskin seoksen liiallisesta laihenemisesta ja kolmospytty on jostain syystä vaan ensiksi otollisin tälle...?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa