audi a4 2.5 tdi -99 tehot kateissa 3000rpm jälkeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

audi a4 2.5 tdi -99 tehot kateissa 3000rpm jälkeen

ViestiKirjoittaja faentti » 31.7.2012 11:46

Hei! Eli tässä on pidemmän aikaa ollut sellainen onglema audin kanssa että väännöt katoaa melko tarkkaan 3000 kierroksen jälkeen vauhdista/vaihteesta riippumatta. Maf ja N75 ovat kertaalleen vaihdettuja, mutta tosin niidenkin vaihdosta on varmaan yli vuosi aikaa. Vikakoodeja koneeseen liittyen ei VCDS anna.

ps. sellaista vielä, että ei vapaallakaan kierrä kuin 4000rpm hujakoille, sama asia liikkeessä ja huiput jäävä 160-170 kmh paikkeille. Kun nappasin maffin johdon irti nii kierrokset nousivat vapaalla punarajalle
Viimeksi muokannut faentti, 31.7.2012 13:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 31.7.2012 12:06

lueskelin VCDS:llä arvoja niin näytti tälläsiä.
Kylmänä: 766rmp
Maf (specified) (180-270mg/h) 306 mg/str
Maf (actual) (160-290mg/h) 310mg/str ,
EGR Duty Cycle 39% (40-75%)
Spec. intake press. (1900-2300mbar) 1050.6 mbar
Actual intake press. (1900-2300mbar) 1009.8 mbar
N75 duty cycle 85.2%
2970rpm.
Spec. intake press. 1773.8
Actual intake press. 1570.7mbar
Ajon jälkeen:
742rpm.
Maf (specified) 805mg/str
Maf (actual) 390mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1060.8mbar
Actual intake press. 1040.4mbar
N75 duty cycle 85.2%
2000rpm.
Maf (specified) 635mg/str
Maf (actual) 376.8mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1295.4mbar
Actual intake press. 1295.4mbar
N75 duty cycle 73.4%

Jos näistä nyt on mitään apua

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 31.7.2012 14:57

Onko nuo kierroksella saadut lukemat täyskaasun aikaan vai? Pistäpä kiihdytyksestä kolmosvaihteella täyskaasulla lokitiedosto, jossa näkyy jatkuvaa tietoa välillä 2000-3500rpm. Jos tuo maffi actual on pienempi kuin specified, niin siitä kai sitä ekana lähtis kokeilemaan. Siitä lokista sitten osaa joku varmaan sanoa ton EGR:n käyttäytymistäkin, ettei nyt olisi siinä vikaa sitten.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 31.7.2012 15:20

maf.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 31.7.2012 15:40

,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF,Atmo. press,Intake press.,Throttle,,,,,


,138.64,2738,879.2,498.5,95.5,138.23,482.8,999.6,1560.6,54.5,,,,,
,139.47,2297,879.2,529.9,95.5,139.06,545.6,999.6,1866.6,63.5,,,,,
,140.27,2181,879.2,549.5,95.5,139.87,537.7,999.6,1856.4,85.9,,,,,
,141.08,2134,879.2,529.9,95.5,140.67,533.8,999.6,1836.0,89.0,,,,,
,141.89,2390,879.2,537.7,95.5,141.49,526.0,999.6,1805.4,89.0,,,,,
,142.67,2598,879.2,533.8,95.5,142.29,541.6,999.6,1897.2,89.0,,,,,
,143.47,2807,879.2,506.3,95.5,143.07,526.0,999.6,1978.8,89.4,,,,,
,144.27,2970,879.2,486.7,95.5,143.87,498.5,999.6,2009.4,89.0,,,,,
,145.10,3086,879.2,467.1,95.5,144.68,478.9,999.6,2009.4,89.8,,,,,
,145.91,3178,879.2,455.3,95.5,145.49,459.2,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,146.75,2413,879.2,553.4,95.5,146.32,451.4,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,147.55,2390,879.2,549.5,95.5,147.15,545.6,999.6,1948.2,100.0,,,,,
,148.33,2482,879.2,549.5,95.5,147.93,545.6,999.6,1978.8,100.0,,,,,
,149.14,2552,879.2,533.8,95.5,148.73,545.6,999.6,2009.4,100.0,,,,,
,149.97,2668,879.2,518.1,95.5,149.56,529.9,999.6,2029.8,100.0,,,,,
,150.77,2761,879.2,506.3,95.5,150.37,518.1,999.6,2040.0,100.0,,,,,
,151.60,2854,879.2,494.6,95.5,151.18,502.4,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,152.41,2946,879.2,478.9,95.5,152.01,486.7,999.6,2070.6,100.0,,,,,
,153.22,3016,879.2,467.1,95.5,152.82,474.9,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,154.05,3062,879.2,463.2,95.5,153.64,463.2,999.6,2060.4,100.0,,,,.

,237.71,3457,879.2,423.9,95.5,237.33,427.8,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,238.50,3503,879.2,423.9,95.5,238.11,423.9,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,239.30,3550,879.2,420.0,95.5,238.90,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.13,3596,879.2,416.1,95.5,239.72,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.94,3642,879.2,412.1,95.5,240.54,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,241.77,3666,879.2,408.2,95.5,241.36,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,242.58,3712,879.2,404.3,95.5,242.17,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,243.40,3735,879.2,404.3,95.5,242.98,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,244.22,3758,879.2,400.4,95.5,243.81,404.3,999.6,1693.2,100.0,,,,,
,245.01,3782,879.2,404.3,95.5,244.62,404.3,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,245.79,3805,879.2,400.4,95.5,245.40,404.3,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,246.57,3805,879.2,400.4,95.5,246.19,400.4,999.6,1754.4,100.0,,,,,
,247.36,3828,879.2,400.4,95.5,246.97,396.4,999.6,1764.6,100.0,,,,,
,248.14,3828,879.2,396.4,95.5,247.76,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,248.92,3851,879.2,396.4,95.5,248.54,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,249.74,3851,879.2,396.4,95.5,249.32,396.4,999.6,1785.0,100.0,,,,,
,250.57,3851,879.2,396.4,95.5,250.15,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,251.36,3851,879.2,396.4,95.5,250.96,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,252.19,3851,879.2,396.4,95.5,251.78,396.4,999.6,1805.4,100.0,,,,,
,252.99,3851,879.2,396.4,95.5,252.59,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,253.78,3851,879.2,396.4,95.5,253.39,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,254.60,3851,879.2,396.4,95.5,254.18,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,255.42,3851,879.2,392.5,95.5,255.01,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.21,3851,879.2,392.5,95.5,255.82,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.99,3851,879.2,392.5,95.5,256.60,392.5,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,257.78,2784,879.2,467.1,95.5,257.38,400.4,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,258.56,2784,879.2,502.4,95.5,258.18,502.4,999.6,1846.2,100.0,,,,,
,259.34,2830,879.2,502.4,95.5,258.96,502.4,999.6,1907.4,100.0,,,,,
,260.12,2877,879.2,498.5,95.5,259.74,498.5,999.6,1927.8,100.0,,,,,
,260.92,2923,879.2,490.6,95.5,260.52,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,
,261.75,2970,879.2,486.7,95.5,261.34,490.6,999.6,1927.8,100.0,,,,,


Elikkä siltä vaikuttaisi että maf sökö?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 31.7.2012 19:30

Jos tuosta sekamelskasta nyt väsyneillä silmillä mitään näin, niin maffi se on. Korjatkaa tai vahvistakaa :)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 31.7.2012 20:37

Silmät ristissä kans mut siltä se vaikuttais et maf actual ei käy kun vähän yli 500. tavoiteltava olis yli tuhannen. Maffia vaihtoon, tai joku muu syy ilman puuttumiselle.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 31.7.2012 22:42

Maffi aika selkeesti on jäljessä. halpoja nykyään..onneks
Itsellä oli maf arvot kans metsässä kun meni limppiin mutta todellinen vika olikin vnt siipien jumitus joka korjaantui mr muskelilla :-)
tarkista myös klemmarin kireys(varoiks) ja putki ettei oo halkeamii.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 31.7.2012 22:51

Joo pitääpä tutkia. Kiitokset kaikille vastanneille

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 1.8.2012 16:33

putsailin tuossa maffin anturin ja vaihdoin ilmansuodattimen, niin nousi actual 630 paikkeille. Nousi siis reilu 100, mutta siltikin jää reilusti alle odotetun.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2012 19:47

Piersburgi alkuperäis maf maksaa 60-80e
osta vaan suosista, muutenkin jos autolla aikoo vielä ajaa niin ei ole huono hankinta.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 7.8.2012 16:52

Noniin eli nyt olisi maffi vaihdettu. Ongelma vain säilyi edelleen. Mitäs seuraavaksi?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2012 17:12

Melkeen tutkisin EGR venttiilin toiminnan (ja ehkä tukkisin samalla).
Kokeile vaikka tulpata EGRn alipaineletku ja lukea sitten uudestaan MAF arvot, jos vaikka on ollut venttiili kokoajan auki.. N18 voi rikoutuessaan sen aiheuttaa..

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 7.8.2012 17:42

egr oli jo tulpattu. Mites tuo n75 duty cycle? millaista % sen kuuluisi näyttää?
Viimeksi muokannut faentti, 7.8.2012 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 7.8.2012 17:48

niin ja sekin vielä piti mainita että kun 3 vaihteella kierrättää niin 4000 paikkeilla rupeaa nykimään ja kierrokset eivät tosiaan nouse enempää. Ikäänkuin rajoitin tulisi vastaan

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2012 4:28

Onkos tuo jakajapumpulla vai pumppusuuttimilla.. moottorikoodi? Paljonko ajettu?
Pumppuremontteja nuihin on tainnut joutua tekemään..
Ahtimen kunto olisi hyvä kans selvittää..

Nuo maf arvot vähän kyllä ihmetyttää... jos ei mistään vuoda ilmaa ohi, eikä mikään kurista virtausta.. Oletko tarkistanut imusarjan, ettei ole tukossa?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.8.2012 6:18

Ja edelleenkään ei ole mitään vikakoodeja autos? Onkos uudella maffilla ajettu logia?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 8.8.2012 8:46

Jos se maffin arvot vieläkin jää pieneksi niin kai sitä ilmanottoa pitäis tarkistella. Ettei joku jäniksen puolikas tai muuta sinne kuulumatonta ole siellä :)

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 11.8.2012 18:33

Noniin, tänään vaihtelin polttoainesuodattimen ja lämpötila-anturin, jonka jälkeen loggailin taas maffin arvoja.


,,MAF,Atmo. press,Intake press.,Throttle,,,,,,,,,,

,41.48,545.6,999.6,1570.8,100.0,,,,,,,,,,
,41.87,577.0,999.6,1632.0,100.0,,,,,,,,,,
,42.26,620.2,999.6,1754.4,100.0,,,,,,,,,,
,42.66,631.9,999.6,1856.4,100.0,,,,,,,,,,
,43.06,616.2,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.46,588.8,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.85,577.0,999.6,2009.4,100.0,,,,,,,,,,
,44.25,553.4,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,44.64,537.7,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,45.04,526.0,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.44,514.2,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.83,498.5,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,46.23,494.6,999.6,2060.4,100.0,,,,,,,,,,
,46.61,529.9,999.6,2070.6,100.0,,,,,,,,,,
,47.01,604.5,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.41,600.5,999.6,2040.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.81,592.7,999.6,2091.0,100.0,,,,,,,,,,
,48.21,577.0,999.6,2101.2,100.0,,,,,,,,,,
,48.59,565.2,999.6,2111.4,100.0,,,,,,,,,,
,48.99,557.4,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.39,549.5,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.79,545.6,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.19,537.7,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,50.57,529.9,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.97,522.0,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,51.35,518.1,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,51.75,514.2,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,

,154.08,376.8,999.6,1030.2,18.0,,,,,,,,,,
,154.46,400.4,999.6,1111.8,27.8,,,,,,,,,,
,154.86,423.9,999.6,1193.4,51.4,,,,,,,,,,
,155.26,514.2,999.6,1407.6,62.4,,,,,,,,,,
,155.66,569.1,999.6,1642.2,84.3,,,,,,,,,,
,156.06,580.9,999.6,1774.8,100.0,,,,,,,,,,
,156.44,573.1,999.6,1795.2,100.0,,,,,,,,,,
,156.84,565.2,999.6,1846.2,100.0,,,,,,,,,,
,157.24,557.4,999.6,1876.8,100.0,,,,,,,,,,
,157.64,545.6,999.6,1897.2,100.0,,,,,,,,,,
,158.04,533.8,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,158.43,526.0,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,158.82,518.1,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.21,502.4,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.61,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,160.01,490.6,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,160.39,612.3,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,160.79,600.5,999.6,1866.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.17,604.5,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,161.57,596.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.97,584.8,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,162.37,580.9,999.6,1948.2,100.0,,,,,,,,,,
,162.77,573.1,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,
,163.15,565.2,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,

eli ei muutosta edelleen. mikähän tuossa on kun lähtee nuo maffin arvot jopa laskemaan kesken kiihdytyksen? ahdot näyttäisi ainakin nousevan oikeisiin lukemiin. Nappasin myös turbon irti ja puhdistelin, ei tosin mahdottoman p.... näyttänyt.

Sain tänään itseasiassa kierrokset jopa nousemaan vapaalla punarajalle, Sekin onnistui kun ensin polkaisi kaasun pohjaan, jolloin kierrokset nousivat reilu 4000rpm, sitten laskin hieman kaasua ja polkaisin uudestaan, niin sitten kierrokset nousivat punarajalle. Onko tästä pääteltävissä jotain? Turbo kuitenkin sen verran likainen, että siivet olisivat jumittaneet?
Viimeksi muokannut faentti, 11.8.2012 18:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 11.8.2012 18:39

turbo laitettu takasin paikalleen, eikä muutosta puhdistuksen jälkeen. Maffin ja turbon välisessä putkessa oli muutama halkeama turbon päässä kiristyspannan kohdalla, liekköhän siitä hieman vuotaisi
Viimeksi muokannut faentti, 12.8.2012 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.8.2012 22:36

No kerta kiellon päälle.. pistä puhdistaen vielä mr.musclella niin varmistuu ettei jumittele.
Ot:kohta 6tkm itellä toiminut muskelin jälkeen.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 12.8.2012 16:55

Se on tullut nyt ajaessa huomattuun, että kun nostaa kaasupoljinta hieman ja polkaisee uudelleen, niin kierrokset nousevat korkeammalle.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.8.2012 22:25

Luistaako kytkin? muuten on kyllä aika normaalia että kierrokset nousee kun polkaisee kaasua. mutta jos nopeus ei nouse kun kierrokset nousee niin eikös se kieli luistosta?
Katti tukossa?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 13.8.2012 17:18

Tarkoitti varmaan, että hetkellisesti kaasua hölläämällä saa koneen kiertämään taas vähän pidemmälle. Ei varmaan kytkimen luistamisesta ole kyse, kun tehoa ja kierroksia puuttuu koneesta roimasti. Katsoitko sen ilmanputsarille tulevan putken, notta onko siellä se suojaverkko (jos semmoista siellä edes on) tukkeentunut risuista yms. töhnästä? En ainakaan huomaa tekstistäsi, että olisit sitä tarkistanut.

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 13.8.2012 18:35

jep eli tarkoitin että ikäänkuin kaasupoljinta pumppaamalla kierrokset saa nousemaan. Niin ja ei ole verkkoa ilmanputsarille menevässä putkessa ja on puhdistettu. Pitää vielä käydä ostaa uusi putki tuohon maffin ja turbon väliin, jos se vaikka sen verran sieltä turbon puolelta vuotaisi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.8.2012 11:08

Ja perinteisesti onhan kaikki alipaine letkut ok?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.8.2012 16:11

Onko EGR:n tulppaus tehty tukkimalla sen venttiilin alipaineletku vai laippaamalla pakosarjasta tuleva putki umpeen?

faentti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2012 11:35

ViestiKirjoittaja faentti » 14.8.2012 19:12

Alipaineletkujen pitäisi olla ok. Egr on tulpattu alipaineletkusta.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.8.2012 21:13

Koetapa laippaa siihen pakosarjalta tulevan putken väliin. Alipaineletkun tulppaaminen estää venttiilin ohjaamisen ja poistaa ehjän EGR:n käytöstä, muttei auta jos venttiili vuotaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa