Sekä golffissa että polossani on sen verran kovat rengasäänet että lienee jotain muuta vialla. Ruostereikiä ei löytynyt. Kyseessä mk3 -97 variant ja -96 3d 6n1 polo.
Polossa alle 50km/h ei mitään ääniä / oireita. Siitä ylöspäin alkaa edessä pärinä joka kuulostaa samalta kuin ajaisi todella karkeakuvipisilla renkailla ja voimistuu mitä kovempaa ajaa. Semmoinen kumina - tyyppinen ääni. Ajotuntuma kutakuinkin normaali. Täristää autoa edessä ja tuntuu ahterissaasti. Renkaat silmämääräisesti normaalit ja ehyet sekä pintaakin 3-4 milliä. Voisiko olla etulaakerit? Ainakaan eivät klukkase.
Golfissa aikalailla samat oireet mutta joka nurkassa alla jotkut hemmetin hi-fly merkkiset renkaat, jotka on suorastaan kuumat 50km ajon jälkeen. Liekö tässä kyseessä surkeiden renkaiden aiheuttamasta äänestä? Ei täristä niin kovin koko autoa kuin polo tekee. Muuten renkaat oon jopa hyvällä pinnalla joskin kovan oloiset kuviostaan. Golf metelöi joka nurkasta.
Golfissa kai kannattaa aloittaa uusilla renkailla vian jälestys mutta miten polossa?
Golf 3 ja 6n1 polo, kovat rengasäänet
Valvoja: ffp jäsenet
niin tai voisko olla tasapainotuksessa heittoa? tai rengas ei oo noussu vanteelle kunnolla. tai selkäheittoa. syitä on monia.
itsellä nyt pilot sportit alla ja magaroneihin verrattuna hiljaisemmat. tosin huomannut että asfaltin pinta vaikuttaa todella paljon rengasmeteliin.
eiköhän yleisestikkin pidetä michelinin energy savereita hiljaisina renkaina. itsellä ei ole kokemusta kyseisistä renkaista mutta asiakkailta ja tutuilta kuultua
itsellä nyt pilot sportit alla ja magaroneihin verrattuna hiljaisemmat. tosin huomannut että asfaltin pinta vaikuttaa todella paljon rengasmeteliin.
eiköhän yleisestikkin pidetä michelinin energy savereita hiljaisina renkaina. itsellä ei ole kokemusta kyseisistä renkaista mutta asiakkailta ja tutuilta kuultua
Polon kohdalla eilen tutkin asiaa tarkemmin ja molemmat eturenkaat on lähes uudenveroiset ulkosyrjältä mutta täysin sileät sisäsyrjältä eli ensimmäisenä auto on vietävä nelipyörä suuntaukseen. Tuokin varmasti aiheutta melua. Nyt siis kyseessä on todella häiritsevä meteli niin ettei etupenkillä puhetta kuule, ei mikään normaali vw rengasmelu.
Golfissa oli takalaakerit liian löysällä ja niiden kirisrtys vei 50% melusta pois. Loput lienee surkeista ja kovista renkaista, näkyy ikää olevan jo 10 vuotta noilla renkailla vaikka pintaa onkin.
Golfissa oli takalaakerit liian löysällä ja niiden kirisrtys vei 50% melusta pois. Loput lienee surkeista ja kovista renkaista, näkyy ikää olevan jo 10 vuotta noilla renkailla vaikka pintaa onkin.
Polon napamuttereiden tiukkuuden ajattelin tarkastaa mutta jäipäs tekemättä.. Eipä ole tullut tähti muttereita vielä vastaan vw vehkeiden navoissa. Enemmänkin mersun tyyppiongelma... Miten tuon koko lasketaan ettei tarvitse ostaa koko hylsysatsia?
Laakereista ei kyllä löydy minkäänlaista välystä ja pyöriminen on vaikea todeta kun pyörii tasauspyörästö samalla. Ei nuo ainakaan pahemmin kahise pyöritettäessä. Oikealle laajaa kaarta tehdessä missä tahansa nopeudessa ääni häviää jopa täysin, joka taas viittaisi laakerivikaan..? -> Oikea kulma kevenee ja ääni häviää -> oikea laakeri loppu?

Laakereista ei kyllä löydy minkäänlaista välystä ja pyöriminen on vaikea todeta kun pyörii tasauspyörästö samalla. Ei nuo ainakaan pahemmin kahise pyöritettäessä. Oikealle laajaa kaarta tehdessä missä tahansa nopeudessa ääni häviää jopa täysin, joka taas viittaisi laakerivikaan..? -> Oikea kulma kevenee ja ääni häviää -> oikea laakeri loppu?
Golffin osalta paljastui takalaakerivika. Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden laakerin n. 1000km sitten mutta ei ollut laittanut tippaakaan vaseliiniä. Vannetta pitkin valuu jotain spraypurkki öljyä ja laakeri on kiiltävä kuin uutena. Ihmekään että mun 500km päälle ja lakru on entinen. Miksi edes vaivautui vaihtamaan väärin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa