Eli kaverin -99 octavia hyytyi tienvarteen viikko sitten, oli polttanut sytkyboksin sulakkeen. hinattiin kaverin pihalle, alettiin tutkia. huomattiin että kolmospytyn puolan epoksivalu oli halki ja siellä on vettä. Haettiin motonetistä uus puola, ei toiminut, pätki ja prötäs ja pultti sulaketta. Noh aikamme rassailtiin kaikkia mahdollisia liitoksia, maadoituksia, kaikkia pistokkeita mitä vain löydettiin mitkä voisivat tuohon liittyä.
Sitten kasattiin auto takaisin, tuntui toimivan, käytiin heittämässä about 5km lenkki, toimi hyvin. sitten uudestaan ajoon, taas alkoi nykimään, ja kun antoi vähä lisää kenkää niin taas paloi sytkyboksin nalli. Taas tutkittiin lisää, sitten vaihdeltiin tulpat kun tuli mieleen että yksi tulppahan on ollut melkoisessa bensakylvyssä kun puola on ollut paskana. Tulpat on bossin iridiumit jotka autoon kuuluvatkin.
Nyt auto kestää tyhjäkäyntiä maailman tappiinasti, ei polta nallia enään. kestää myöskin paikallaan polkemista, ei rötää tai pätki mitään.mutta ajossa kun kierrokset ylittävät 1700-1800rpm niin alkaa pätkiminen ja nykiminen, ihanku kävis hetkellisesti vajaalla. Mutta sulake ei ole enään palanut tulppienvaihdon jälkeen.
Motonetistä ostettu uusi sytkypuola lämpenee pirusti enemmän kuin muut, lähes polttavaksi, lieneekö vika puolassa vai autossa? Vioiksi on ehdoteltu sytytyksen kipinänvahvistinta, ilmamassamittaria tai ties mitä. sytkypääteasteita ei motonetissä ollut, tilaustavaraa. Ehdotuksia? meikäläinen on melkolailla sormi perseessä kun vähän liian uutta tekniikkaa minulle.
Ja vikakoodit on luettu, ei anna mitään koodeja kun vanhat nollasi pois jotka oli alhaisesta akkujännitteestä, kaasupedaalista ja flektin anturista.
1,8t AGU käynti ongelma+polttaa moottorinohjauksen sulakett
Valvoja: ffp jäsenet
1,8t AGU käynti ongelma+polttaa moottorinohjauksen sulakett
Viimeksi muokannut Tomppadee, 4.8.2012 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se sytytysyksikkö ei anna vikakoodia, jos se hajoaa. Niinkuin ei useimmiten puolatkaan näissä vanhemmissa 1.8T:issä (pulttikiinnitteiset puolat), koska itse puola harvoin hajoaa. Yleensä vian syy on hajonnut häiriönpoistaja.
Monesti vika selkeisiin sytytyksestä johtuviin pätkimisiin löytyy juurikin tuosta sytytysyksiköstä, mikäli puolat ovat ehjät.
Mulla TT teki pari kertaa niin, että pintakaasulla ajaessa toimi normaalisti, kaasua enemmän antaessa ja ahtopaineen noustessa rupesi käymään kolmella. Ei vikakoodeja. Vähän aikaa kun ajoi, niin rupesi käymään jatkuvasti kolmella. Syyksi paljastui viallinen puola (eli siis todennäköisesti häiriönpoistaja, kun ei vikakoodia antanut).
Tuota pelkkää häiriönpoistajaa ei taida saada. Taitaa sitäpaitsi olla aika kiinteä osa tuota puolapakettia...
Jos puolissa on vikaa, niin ostakaa ihmiset alkuperäisiä puolia tilalle! Tarvikkeet ei kestä. Nimimerkillä: kokemusta omaava.
Btw. tarvikepuola TT:hen maksoi 45 euroa. Hajosi 8kk käytön jälkeen. Tilalle orkkispuola, joka maksoi 42 euroa...
Monesti vika selkeisiin sytytyksestä johtuviin pätkimisiin löytyy juurikin tuosta sytytysyksiköstä, mikäli puolat ovat ehjät.
Mulla TT teki pari kertaa niin, että pintakaasulla ajaessa toimi normaalisti, kaasua enemmän antaessa ja ahtopaineen noustessa rupesi käymään kolmella. Ei vikakoodeja. Vähän aikaa kun ajoi, niin rupesi käymään jatkuvasti kolmella. Syyksi paljastui viallinen puola (eli siis todennäköisesti häiriönpoistaja, kun ei vikakoodia antanut).
Tuota pelkkää häiriönpoistajaa ei taida saada. Taitaa sitäpaitsi olla aika kiinteä osa tuota puolapakettia...
Jos puolissa on vikaa, niin ostakaa ihmiset alkuperäisiä puolia tilalle! Tarvikkeet ei kestä. Nimimerkillä: kokemusta omaava.
Btw. tarvikepuola TT:hen maksoi 45 euroa. Hajosi 8kk käytön jälkeen. Tilalle orkkispuola, joka maksoi 42 euroa...
Bossilaisena ei löytynyt paikalliselta fixukselta ja motonetistä oli loppu. Eli sytkänvahvistin ilmanputsarin kyljestä vaihdettiin uuteen tarvikkeeseen.
Kävi taas siististi tyhjää neljällä, sitten koelenkille. Alkoi nykimään ja lopulta kävi taas vain kolmella. Sitten pysähdyttiin tiensivuun, kokeiltiin nyppiä puolanjohtoja irti. kolmospytyssä oli tuo uusi tarvikepuola (kaikki puolat olivat tarvikkeita, tuo on vaan se viimeksi vaihdettu). Niin se kolmospytty oli taas pimeenä. No ajettiin takas remppamestalle, vaihdettiin kakkos ja kolmospytyn puolat ristiin. Kävi taas kaikilla neljällä tyhjää nätisti.
Sitten koelenkille taas kerran, auto alkoi kiihdyttäessä TAAS nykimään ja rykimään, reilun kilsan päästä paloi yllättäen TAAS sytytyksen ohjaimen sulake, no vaihdettiin uusi, sekin paloi hetken päästä, kolmannella sulakkeella päästiin takaisin remppamestoille, matkaa ei ollut kuin about kilometri. Nyt auto kävi kylläkin taas kaikilla neljällä pytyllä, mutta ryki ja pätki ja poltti sulaketta.
Puolat eivät nyt lämpene kukaan toistaan enempää, käy tyhjäkäyntiä kaikilla neljällä, mutta jotenkin tuntuu että vika pahenee mitä enemmän auto lämpeää? Eli nyt on vaihdettu:
-uudet tulpat
-yksi uusi sytytyspuola selvästi viallisen tilalle (vanha oli turvonnut+halki)
-uusi kipinänvahvistin
Lisäksi on luettu ne vikakoodit, rassattu liitoksia, käytetty akkua irti yms. Mitähän seuraavaksi?
Markku, paloiki sinulla autossasi moottorinohjauksen sytytyspuolen sulake kun tuolla tavalla oireili? tämä meinaan oirelee juuri samalla tavalla.
Kävi taas siististi tyhjää neljällä, sitten koelenkille. Alkoi nykimään ja lopulta kävi taas vain kolmella. Sitten pysähdyttiin tiensivuun, kokeiltiin nyppiä puolanjohtoja irti. kolmospytyssä oli tuo uusi tarvikepuola (kaikki puolat olivat tarvikkeita, tuo on vaan se viimeksi vaihdettu). Niin se kolmospytty oli taas pimeenä. No ajettiin takas remppamestalle, vaihdettiin kakkos ja kolmospytyn puolat ristiin. Kävi taas kaikilla neljällä tyhjää nätisti.
Sitten koelenkille taas kerran, auto alkoi kiihdyttäessä TAAS nykimään ja rykimään, reilun kilsan päästä paloi yllättäen TAAS sytytyksen ohjaimen sulake, no vaihdettiin uusi, sekin paloi hetken päästä, kolmannella sulakkeella päästiin takaisin remppamestoille, matkaa ei ollut kuin about kilometri. Nyt auto kävi kylläkin taas kaikilla neljällä pytyllä, mutta ryki ja pätki ja poltti sulaketta.
Puolat eivät nyt lämpene kukaan toistaan enempää, käy tyhjäkäyntiä kaikilla neljällä, mutta jotenkin tuntuu että vika pahenee mitä enemmän auto lämpeää? Eli nyt on vaihdettu:
-uudet tulpat
-yksi uusi sytytyspuola selvästi viallisen tilalle (vanha oli turvonnut+halki)
-uusi kipinänvahvistin
Lisäksi on luettu ne vikakoodit, rassattu liitoksia, käytetty akkua irti yms. Mitähän seuraavaksi?
Markku, paloiki sinulla autossasi moottorinohjauksen sytytyspuolen sulake kun tuolla tavalla oireili? tämä meinaan oirelee juuri samalla tavalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa